Искаш по-добри резултати от своите реклами във Facebook? Разбираш ли как работи системата за доставка на реклами във Facebook?
В тази статия ще научиш как фазата на обучение на рекламите във Facebook влияе върху видимостта на рекламите ти и ще намериш инструменти за подобряване на ефективността на рекламите.
Как работи системата за доставка на реклами във Facebook?
Търгът и алгоритъмът на Facebook са проектирани да поддържат ангажираността на потребителите и да им показват най-добрите, най-подходящите реклами.
Алгоритъмът на Facebook е един от най-мощните алгоритми в света и е създаден да показва ангажиращи, харесвани публикации. Алгоритъмът създава повече фактори, които допринасят за това колко високо е поставена твоята реклама в емисията за новини; не става въпрос само за твоята оферта и бюджет.
Алгоритъмът на Facebook и търгът са системите, които решават поставянето на реклами в социалната мрежа. И така, каква е разликата между двете? Алгоритъмът създава система, която определя кога и къде се поставя всяка реклама, докато търгът решава коя реклама от кой рекламодател ще бъде показана на кой потребител.
Рекламодателите във Facebook се състезават за върха на новините в аукциона. Рекламите се оценяват на търга въз основа на ангажираността, аудиторията и офертите. Това означава, че за да постигнеш най-голяма видимост, се нуждаеш от невероятна ангажираност (коментари, споделяния, реакции), добре дефинирана аудитория и правилната оферта, за да достигнеш до тази аудитория.
Как Facebook определя колко добре ще се представят дадени реклами с алгоритъма и в търга? Отговорът е чрез фазата на обучение.
Фазата на обучение за доставка на реклами във Facebook
Фазата на обучение е периодът, от който алгоритъмът се нуждае, за да научи как да предоставя твоите Facebook реклами възможно най-ефективно. Всеки път, когато новите реклами влизат в търга, те влизат в етап на обучение, така че алгоритъмът да може да реши коя реклама да бъде доставена къде и на кой потребител.
Алгоритъмът се учи от поредица от модели и моделите се определят по-лесно с времето и пробите и грешките. Колкото повече пъти Facebook показва дадени реклами (импресии), толкова по-добър алгоритъм става при откриването на тези модели, което води до по-ниска цена на действие (CPA) и по-добра цялостна ефективност.

Рекламите ти ще излязат от фазата на обучение, когато достигнеш около 50 събития за целта, за която си оптимизирал (например покупки или добавяне в кошницата).
След като рекламният ти набор достигне 50 реализации, рекламата ще започне да се показва в активен режим, което е най-стабилната фаза на кампаниите. Това е фазата, в която разходите трябва да са най-последователни и реализациите трябва да се генерират с нормални темпове.

Ако рекламният набор не генерира 50 реализации, ще стартира така наречената ограничена фаза. В зависимост от продуктите и бизнес целите, ограниченото обучение е нещо, което ще гледаш като червен флаг или ще се научиш да игнорираш.

Три ключови показателя за ефективност могат да ти помогнат да определиш дали ограниченото обучение е нещо, за което трябва да работиш, за да излезеш от нея или да я пренебрегнеш:
- Какъв е твоят CPA за разходите за марж на печалба? Ако цената ти за покупка е сравнително висока и маржът ти на печалба е нисък, няма да видиш висока възвръщаемост на рекламните разходи (ROAS). В този случай трябва да използваш съветите в раздел 2 по-долу, за да ограничиш рекламите си от ограничено обучение.
- Провери твоя ROAS. Facebook изчислява рентабилността за теб. Ако твоят ROAS е нисък, ще искаш да ограничиш рекламите си от обучение.
- Определи break-even точка за своя бизнес и Facebook реклами. Всеки бизнес има своя собствена точка на пречупване. Ако бизнесът ти има ниска средна стойност на поръчката (AOV) и високи разходи, то стойността на тази точка може да бъде по-висока. По принцип, ако не получаваш продажбите, които трябва да са печеливши, ще искаш да избегнеш ограниченото обучение.
Прочети стъпка по стъпка инструкциите за анализиране на фазата на обучение и премахване на ограниченото обучение.
# 1: Определи как се доставят рекламите ти във Facebook
Може да идентифицираш в коя фаза на доставка са рекламите ти във Facebook, учат или има ограничение на обучението – погледни колоната за доставка във Facebook Ads Manager.

Когато планираш кампаниите си, имай предвид, че рекламите във Facebook се представят най-добре (в повечето случаи), когато са напуснали фазата на обучение. Така че, ако планираш празнична разпродажба, знай, че твоята кампания се нуждае от време, за да се научи, преди да се представя най-добре.
Освен че трябва да даваш време на кампаниите си, увери се, че продажбата ти трае достатъчно дълго, за да събира данни, когато кампанията е извън фазата на обучение. Или може да ускориш фазата на обучение, като зареждаш двигателя с повече пари.
Професионален съвет: Не забравяй, че всички нови реклами във Facebook ще влязат в етап на обучение. Тъй като алгоритъмът все още учи това, което работи най-добре за твоите реклами и аудитория, най-добре е да не правиш промени, докато кампанията не излезе от фазата на обучение и не влезе в активната или обучението с ограничена фаза.
# 2: Не допускай рекламите ти във Facebook да се върнат към фазата на обучение
След като рекламите във Facebook се показват в активен режим или фаза на обучение, твоята CPA трябва да намалее (повече за това как да определиш това по-късно). Когато рекламите ти започнат да се представят оптимално и са напуснали фазата на обучение, трябва да предприемеш стъпки, за да избегнеш повторното влизане във фазата на обучение.
Следвай тези указания, за да не се сринат кампаниите ти:
- Прави промени по бюджета бавно. Увеличаването на бюджета с 10% -20% няма да върне рекламите ти обратно в учебната фаза, така че е препоръчително бавно да увеличаваш бюджета си. Може да правиш 10% увеличение на бюджета всеки ден, но за по-големи промени, или дублирай кампанията си, или бъди наясно, че твоятаа кампания ще се върне във фазата на обучение. Фазата на обучение не е краят на света, но това означава, че рекламите ти не са стабилизирани и не дават оптимални резултати.
- Избягвай да правиш промени в контролната сума на офертите си или контрола върху ROAS. Ако твоите CPA са високи и искаш да подобриш това, като превключиш стратегията си за контрол на офертите, знай, че тя ще изведе кампанията обратно във фазата на обучение.
- Ако искаш да направиш промени в рекламното си послание и да актуализираш своя текст или изображения, групирай промените. Направи промените си наведнъж и изчакай една седмица между промените, за да може алгоритъмът да научи отново и да максимизира резултатите. Дори промяната на запетая или дума в текста ти може да задвижи рекламите ти към нова обучаваща фаза. Това е още една причина да се увериш, че рекламното ти послание е редактирано и тествано, преди кампанията да започне да се реализира.

# 3: Отстраняване на неизправности във Facebook рекламите в ограничена фаза на обучение
Ако колоната за доставка показва Learning Limited и твоите CPA, ROAS и break-even точката казват, че трябва да се стремиш да влезеш в активната фаза, изпълни следните стъпки, за да отстраниш неизправностите и да се освободиш от ограниченото учене:
- Комбинирай рекламни сетовете, реклами и кампании във Facebook. Твърде много опции затрудняват алгоритъма да научи какво работи най-добре за твоята аудитория. На същата бележка, твърде много аудитории и рекламни послания ще разпределят бюджета ти, което пречи на алгоритъма да намери правилните хора, които да конвертират. Един от начините за комбиниране на аудитории е да гледаш припокриването на аудиторията си.
- Разшири аудиторията си. Ако си избрал ниширана аудитория за рекламния си сет, опитай да разшириш аудиторията. Това ще даде на Facebook повече възможности, така че да може да генерира 50 реализации и да се надяваме твоята кампания да влезе в активен режим.
- Опитай да увеличиш бюджета си. Увеличаването на бюджета ще даде възможност на Facebook да получи повече импресии, което означава повече данни и повече начини Facebook да получи 50 реализации, за да излезе от фазата на обучение.
- Увеличи или намали своя bid или cost control. По същия начин увеличаването на бюджета може да доведе до реализацията на кампанията, така че може да увеличиш или намалиш контрола на офертите и разходите си. Офертите помагат на рекламите да бъдат оценени на търга, така че е важно да намериш сладкото място на офертата си – където можете да контролираш CPA, но въпреки това да генерираш достатъчно потенциални резултати, за да не ограничиш обучението.
- Ако цената на резултат е твърде висока, оптимизирай за нещо по-високо във фунията си. Вместо да оптимизираш за покупки, опитайте да оптимизираш за „добавяне в кошницата“. Целта е да се „ударят“ 50 събития в 7-дневен период.

Разбира се, всички тези промени ще изведат рекламите обратно във фазата на обучение, но също така ще й дадат възможност да премине в активен режим след това, вместо да се обучава ограничено. Фазата на обучение работи в работещ 7-дневен прозорец, така че имай това предвид като времева линия. Ако все още си задържан в ограниченото учене, но рекламите са извън фаза на обучение, можете да анализираш повече данни с описания по-долу инструмент.
# 4: Анализирай ефективността на рекламите във Facebook с инструмента за проверка
След като даден ad set има повече от 3 дни данни, може да използваш инструмента „Проверка“, за да видиш как се представя той с няколко различни показатели и визуални графики. Може да използваш този инструмент, дори ако ad сетът е във фаза на обучение.
За съжаление, инструментът за инспектиране е достъпен само за определени цели на кампанията. Понастоящем тези цели са трафик, инсталиране на приложения, lead generation и конверсии.
За да използваш инструмента за проверка, първо въведи кампанията във Facebook, която искаш да анализираш. След това кликни под името на рекламния набор, който искаш да провериш. Или щракни върху „Редактиране“ и след това иконата на лупа.
Сега си в инструмента за проверка.

Инструментът „Инспектиране“ показва подробности за конкуренцията. Колкото повече конкуренция има твоят рекламен акаунт във Facebook, толкова по-високи ще бъдат твоите CPA.
Инструментът „Инспектиране“ показва също така как фазата на обучение влияе на твоите реклами. Може да определиш дали рекламирате са печеливши и да видиш дали да оптимизираш или не.
Може също да видиш съотношението на импресиите, което е процентът на дневните импресии, идващи от хората, които виждат рекламите ти за първи път. Това е от решаващо значение, ако търсиш да получиш повече нови потенциални клиенти в горната част на фунията си.
Някои рекламодатели във Facebook откриват, че рекламите им се представят най-добре във фазата на обучение, така че винаги правят промени и актуализации на своите реклами, за да ги поддържат в тази фаза. Инструментът за „Инспектиране“ ти предоставя данните, които са необходими за вземане на информирани решения за това как се доставят рекламите, за да може да направиш най-доброто за своя бизнес.
Финални думи
С повече от 7 милиона световни рекламодатели е важно да анализираш ефективността на рекламите си във Facebook в началните фази, за да може да оптимизираш и мащабираш кампанията си за успех.
Следващия път, когато стартираш кампания във Facebook, анализирай акаунта си във фазите на обучение, ограничено обучение и активност, за да може да използваш алгоритъма на Facebook. Ако можеш да създадеш печеливши кампании във фазата на обучение, може да анализираш ефективността на кампанията си в различни фази и след това да разшириш правилните кампании в точното време.
Ако алгоритъмът работи с твоите реклами, а не срещу тях, бизнесът ти ще бъде по-печеливш благодарение на рекламите във Facebook.
Какво мислиш? Как използваш фазата на обучение, за да прецениш успеха на своите Facebook кампании? Сподели мислите си в коментарите по-долу.