Snapchat е последната социална платформа, която нашумя изключително много в последно време. Откакто стартираха през септември 2011 година, социалното приложение направи големи скокове в своето развитие. „Духчето“ към днешна дата има над сто милиона дневни потребители и 7 милиарда гледания на видео съдържанието. Дори Белият Дом се е присъединил към Snapchat.
И с потребителското внимание идва времето за реклама. Все повече големи брандове започват да използват платформата на Снапчат за достигане към тяхната аудитория. Gatorade е една от компаниите, които пуснаха видео по случай Супер Боул, което направи страхотните 100 милиона гледания.
Та, как може да се включиш към тренда? Как Снапчат може да помогне на бизнеса ти?
С тази статия искам да споделя всичко, което е нужно да знаеш за тази социална платформа, полезни съвети за рекламиране и други бонуси, които смятам, че ще са ти от голяма полза, ако използваш това приложение.
Готов ли си? Нека започнем.
Какво е Snapchat?
Във века на социалните мрежи, където толкова много сайтове грабват вниманието ни, Snapchat успя да закове умовете на потребителите благодарение на своите интересни качества. Във Snapchat всеки момент е временен. Нито едно споделено видео или изображение не се запазва. (Освен, ако не си скрийншотнеш срамната снимка на някой приятел.) Става въпрос за моментната връзка.
В най-чистата си форма Snapchat позволява споделянето на видео и снимки, които веднага след отварянето си изчезват. Интервалът за преглеждане е от 1 до 10 секунди. Всяко от видео клиповете и изображенията могат да бъдат с текст или рисунки, което дава още по-добър изглед на съдържанието. А преди няколко месеца от компанията пуснаха и филтри, които правят видео клиповете и снимките по-красиви.
Както Гари Вайнерчук обяснява:
Начинът, по който работи Snapchat много прилича на нашата истинска комуникация лице в лице. Чрез нея можем да сме максимално „близки“ с отсрещната страна. Какво имам предвид с това: когато говорим по между си, разминавайки се по коридорите или просто живеейки животите си – тези моменти изчезват. Snapchat симулира това поведение и психология. Именно за това е толкова добра платформа.
Snapchat 101: Всичко, което е нужно да знаеш за стартиране на работата ти с тази социална медия
И така, споменахме за това какво точно е Снапчат. Но, нека се вмъкнем малко повече в това какво точно прави това интересно приложение.
Какво е snap? Снап е точната дума, която се определя от приложението. Тя значи моментните видеа и изображения, които изчезват след няколко секунди. Когато пратиш снап, може да избереш колко време получателят ще го вижда – между 1 и 10 секунди. След това снапа просто изчезва.
Какво е story? Story е колекцията от снапове, които можеш да запазваш за преглед на своите приятели за период от 24 часа. В този период всички запазени снапове могат да се преглеждат безкрайно много от приятелите ти.
Как работи чатът в Snapchat? Да, Снапчат имат и чат опция, което сравнително се подразбира и от името на приложението. Можеш да чатиш със своите приятели просто като слайднеш наляво името на свой приятел. Както видеото и снимките, чатовете също изчезват след определено време.
В Snapchat имаш и възможност да добавяш различни филтри към изображенията и видеото в стил Инстаграм. Друга интересна добавка към приложението е функцията „Лещи“.
Лещите бяха пуснати през месец септември миналата година. Те са забавни анимирани изображения и добавки към видео клиповете и снимките. Ето и пример за лещи.
Спонсорирани лещи
Както всяка платформа, след известно време идва въпросът как всичко това ще бъде монетизирано. Как по дяволите ще се изкарват пари?
Първоначално монетизирането в Снапчат започна чрез „брандираните истории“ и „магазина за лещи“. А сега най-предпочитания метод за реклама от брандовете е опцията за спонсорирани лещи. Месец след пускането на лещите, стартираха и първите спонсорства с участието на компании като Twentieth Century Fox, които промотираха своя филм The Peanuts Movie.
Филтри
Както много други социални мрежи, Snapchat също позволява добавянето на филтри към снимките и видео клиповете. За да видиш филтрите просто слайдни надясно след като направиш снапа си.
ПРО Съвет: Можеш да добавяш повече от един филтър към своите снимки, просто като задържиш единия си пръст на екрана, докато слайдваш надясно с друг пръст.
Геофилтри
Геофилтрите са уникални наслагвания на снаповете, които са достъпни само от определени дестинации. Ето един пример от Монтерей, Мексико.
Създаване на геофилтри
Всеки потребител на Snapchat може да изпрати собствени геофилтри, а компанията в последно време окуражава точно това.
Ето и препоръките на Snapchat за къстъмизираните геофилтри:
- Филтрите трябва да бъдат оптимизирани за уеб, като са прозрачни във PNG формат
- PNG изображението трябва да е с дължина 108о пиксела и височина 1920 пиксела
- PNG изображението трябва да е по-малко от 300 килобайта
Snapchat в момента приемат възможности за спонсорирани геофилтри, като повече информация може да намериш на техния уеб сайт.
Discover: медия дестинацията на Snapchat
През месец януари 2015 година, Snapchat стартираха опцията Discover. Тя започна с участието на 11 медии, от които ESPN, The Bleacher Report, CNN, Vice и други. Функцията Discover дава възможност на преден план различни медии да се позиционират пред своите аудитории. Ето как работи Discover.
3 про съвета за брандове в Snapchat
За да ти дадем най-добрите професионални съвети за Snapchat, ние в Marketking.bg анализирахме в период на един месец снап историите на големия маркетинг специалист Гари Вайнерчук от ВайнерМедиа.
Дай стойност чрез използване на различно и уникално съдържание
С използването на Снапчат е нужно да добавяме стойност към всяко едно съдържание, което се пуска. Това е съвет и за използването на всяка друга платформа за нашите социални усилия.
Също така трябва да се има предвид и точната аудитория на Снапчат. 45 процента от потребителската аудитория на приложението е под 25 годишна възраст.
Бъди сигурен, че потребителите разбират съобщенията ти
Една от най-големите пречки за брандовете за навлизане в това приложение е неразбирането на това как ще се действа в приложението. Компаниите не знаят как да подхождат в използването на толкова нестандартна мрежа. Но една от най-добрите възможности, които приложението дава е споделянето на важни съобщения и послания за твоята аудитория.
Като пример мога да дам следното – ако имаш уеб сайт можеш да приканиш своите потребители да скрийншотнат твой снап с линк като го споделят в друга социална мрежа, като някои от тези потребители получи нещо ексклузивно.
Използвай други социални мрежи за промотиране на твоя Snapchat акаунт
Снапчат няма публичен списък с приятели или фийд, които да показва на хората какво се случва там. Като добър начин за привличане на нови хора към твоите последователи е промотирането на акаунта ти в други социални мрежи.
И ние в marketking.bg използваме Снапчат. Можеш да ни намериш като напишеш Aptrail в опцията за добавяне на приятели.
Ако намираш тази статия за полезна ще се радвам да я споделиш с твоите приятели във Facebook.
Ще завърша това изключително полезно ръководство с една инфографика за историята на Snapchat.