• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Маркетинг по време на пандемия: Травис Скот и неговия виртуален концерт във Fortnite

Петър Петров От Петър Петров
В Маркетинг
0
Маркетинг по време на пандемия: Травис Скот и неговия виртуален концерт във Fortnite

Периодът на карантината и социалната дистанция изненада целия свят още в началото на годината.  Дипломати, артисти, бизнесмени, спортисти, предприемачи и служители, както и всички обикновени хора бяха неподготвени пред предизвикателствата на глобалната пандемия.

Както обичат да казват бизнес експертите, в сложните времена се отсяват устойчивите и адаптивните личности и бизнеси. Това доказа и известният американски хип-хоп изпълнител Травис Скот, който е популярен със своите нестандартни маркетингови стратегии, луди концерти и най-вече – начина, по който се свърза със своите фенове.

Кой е Травис Скот?

Жак Бермън Уебстър, по-известен като Травис Скот, е американски рапър, трап и RnB изпълнител, композитор и музикален продуцент. Роден е в Хюстън, Тексас през 1991 год. , и само на 26 години попада в категорията на Forbes за милионери под 30 годишна възраст чрез своите хитове ,,Antidote’’ и ,,Goosebumps’’, които го качват на върха на музикалния билборд, няколко номинации за наградата Grammy и участие по време на игрите Super Bowl.

Първата му успешна маркетингова кампания

През 1968 г. в родния град на Травис Хюстън, Тексас е създаден увеселителният парк ,, Astroworld’’, който се промотира чрез посланието ,,Чудесния свят на забавлението’’ (“The Wonderful World of Fun”), а известното влакче на ужасите ,,Texas Cyclone’’ се превръща в най-атрактивното място в парка. За онези времена дървената площадка е най-голямата по размер в цяла Америка.

Маркетинг по време на пандемия: Травис Скот и неговия виртуален концерт във Fortnite

Паркът е официално закрит през 2005 година.

От документалния филм за неговия живот, продуциран от Netflix става ясно, че дните от детството си той обичал да прекарва в парка и неговото затваряне силно ранява детското му сърце и повлиява на бъдещите му амбиции.

През 2018 година част от стратегическата му маркетингова кампания е пускането на албума ,,Astroworld’’ с името на атрактивния парк в негова чест.

Маркетинг по време на пандемия: Травис Скот и неговия виртуален концерт във Fortnite
вляво – автентичният ход на парка, вдясно – обложката на албума ,,Astroworld“

С избирането на това заглавие, той и неговият екип успяват да привлекат внимание с провокативност чрез създаване на емоционална връзка за жителите на града, а и за всички останали, които носталгично си припомнят ,,изживяването’’, което могат да изпитат отново.

Предизвикателството

Основната задача за неговия екип е да покажат на аудиторията какво значение има Astroworld за него самия с пускане на различни маркетингови послания чрез билборди отвън и реклами в интернет, промоционални видеоклипове с елементи от увеселителния парк в духа на ,,Astroworld’’.

Ключов момент от стратегията е поставянето на образът му във вид на надуваема атракция в златист цвят, с която хора от няколко града в Америка, а и в Европа имаха възможността да се снимат и да го разпространят още по-успешно в социалните мрежи.

Маркетинг по време на пандемия: Травис Скот и неговия виртуален концерт във Fortnite

Заедно с успехa на кампанията, Травис Скот се превърна в посланик на своята мисия и чрез своята подкрепа към спортните отбори в града, дарения към каузи в общността, както и с представянето на Хюстън в цялата страна. Той бива награден за почетен гражданин от кметът на Хюстън – Силвестър Търнър.

Сделката за милиони, която преобърна музикалната индустрия

Всички знаем, че в основата на успеха стои сътрудничеството, а ако то се реализира в подходящия момент успехите надминават всички очаквания.

Така се случи и с колаборацията между хип-хоп гигантът Травис и една от най-популярните онлайн видеоигри в момента Fortnite в най-подходящото време – времето на карантината.

По време на концерта играта Fortnite регистрира 27,7 милиона играчи, които са участвали на живо, 45,8 милиона пъти през 5-те различни концерта, предназначени за различните континенти и часови разлики.

А компанията Epic Games постигна най-големият си успех в ролята си на домакин на концерта, който е втори такъв с 12 милиона повече играчи от първия виртуален концерт, в който участва DJ Marshmello.

Стратегията

Стратегията зад успешната маркетингова колаборация между Travis Scott и Fortnite е добре позната като ,,Ангажиращ маркетинг’’ (engagement marketing) – или наричан още ,,маркетинг на събитията’’, ,,експериментален маркетинг’’, ,,маркетинг на живо’’, като тя цели да въвлече аудиторията в емоционално, съвместно изживяване директно с бранда.

Пример за това е начина по който играчите можеха да наблюдават и да присъстват виртуално на концерта, ставайки част от зрелищен спектакъл, в който присъстваха различни визуални ефекти при смяната на песните и различни астрономически измерения.

Можем да кажем, че концертите и турнирите са подобни преживявания, от които потребителите си тръгват с позитивни емоции и незабравим спомен. Без значение дали е онлайн или офлайн. Вече се уверихме в това.

Теми: fortniteангажиращ маркетингастро святМаркетингмаркетинг на събитиямаркетинг по време на пандемиясъбитиен маркетингтравис скотфортнайт
Петър Петров

Петър Петров

Петър Петров е роден в град Исперих и завършва бакалаварска степен по Журналистика във Филологическия факултет на Великотърновския университет. Занимава се със спорт от дете и е привърженик на темите за личностното развитие, предприемачеството, рекламата и документалните филми за успешни личности. В момента се занимава с бойни изкуства и участва в състезания по планинско бягане. Тренира, за да участва в един от най-тежките триатлони в света и прекарва по-голямата си част от времето в плуване, тичане и колоездене.

Още по темата

има ли смисъл от Гугъл Адс
Маркетинг

6 причини защо си заслужава да инвестирате в Google Ads

facebook съвети
Маркетинг

8 важни съвета за администриране на Facebook Fan Page

Следващ
Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

Най-новото

  • Реклама в Google Ads за онлайн магазини:  11 интересни стратегии за повече продажби
  • Топ 5 лаптопа за дистанционна работа през 2022
  • 6 причини защо си заслужава да инвестирате в Google Ads
  • 8 важни съвета за администриране на Facebook Fan Page
  • Защо кафе машината е задължително допълнение за всеки офис?
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да стартираш дропшипинг бизнес през 2021 година?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Нотариуси

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.