Дори и да не се занимаваш с развлекателен бизнес, има много неща, които може да научиш от безупречните маркетингови стратегии на Netflix, които са стратегически насочени към създаване на стойност, докато се дават по-малко пари за реклама.
Това е страхотна презумпция: когато публиката на Netflix не е обсебена от стрийминг, тя е фокусирана върху нещо, което не е свързано – запаметяване. Така че да, ако има някакъв дигитален маркетинг, на който трябва да обърнеш внимание, това са действията онлайн на Netflix.
Кратко резюме: Netflix стартира като услуга за продажби на DVD, но направи разумния избор в подходящия момент, за да премине към стрийминг на видеоклипове. Това се случи веднага след като Amazon и Walmart влязоха в услугата за отдаване под наем на DVD, което доведе до огромен спад в гледанията на Netflix.
Цяло десетилетие след това те имат над 140 милиона абонати в цял свят.
Така, ние следим Netflix от известно време, но замислял ли си се как са успели да привлекат толкова много плащащи абонати чрез вирусни и простички маркетинг стратегии?
Кратък отговор: Те общуват с нас като фенове, вярвайки, че една марка може да постигне успех само с автентичен глас – за разлика от други компании за забавление, които се придържат към строго формален подход при взаимодействие със своите последователи.
В този статия ще споделя как точно Netflix представя бранда си онлайн чрез социалните медии, маркетинг на съдържанието и техниките за задържане, които използват и начина, по който набират хората непрекъснато да говорят за тях, да гледат предаванията им, без значение колко сънливи са те!
Нетфликс се учи от противоречията
Първо, с популярността идват и противоречията, а Netflix не е непозната с обратите и противоречията си. Ето и един от най-противоречивите туитове от стрийминг платформата.
Това беше препратка към абонатите, които гледат един и същ филм отново и отново, но предизвика опасения за поверителността около платформата – какво и колко знае Netflix за тези хора? И защо бяха готови да го споделят в Twitter?
Малко след туита Netflix се извини и увери потребителите, че няма да споделя техните данни. Резултат? През този период клиентите им се увеличиха с над 40 милиона абонати, въпреки покачването на цените и противоречията около компанията и действията им онлайн.
Хумор в рекламата – това ли е следващото голямо нещо?
Това е подходящо само ако идеята, продуктът или услугата, които популяризираш, не са особено противоречиви. Въпреки че смелият хумор грабва вниманието бързо, той може да се обърне лошо към теб, като по този начин оставя дълготрайно отрицателно въздействие върху твоята аудитория.
Добрата новина е, че…
Хуморът в рекламата генерира най-голяма ангажираност, ако се върши правилно.
А що се отнася до чувството за хумор, няма никой в бранша, който да достига до някаква степен до Netflix. Тъй като се знае, че тонът на марката е малко небрежно хумористичен, той резонира добре сред милениълите (родените между 1981 и 1996 година).
Нека продължим с размислите….
Twitter акаунта на Нетфликс – меме акаунт
Услугата за стрийминг трудно избягва Twitter. Ако някога си дебнели акаунта на Нетфликс в Twitter в свободното си време, ще забележитш колко небрежно изпращат туитове и карат хората да разговарят за тях. Техният екип в социалните медии дори не влага пари за спонсориране на туитове – вместо това те просто изработват непринудени туитове, парадиращи колко са очарователни и остроумни и воала … те стават вайръл!
Но чакай… това не се случва напълно случайно Една марка трябва да инвестира в оригинално, лично и автентично съдържание, така че да внесе стратегически и творчески подход в социалните медии.
Що се отнася до Netflix, те напълно разбират как абонатите им отлагат дадени неща, докато гледат Netflix цяла нощ. Те знаят, че хората споделят своите пароли за услугата сред приятели и семейство и правят всичко необходимо, за да не плащат таксата от 10 долара на месец.
Знаеш, че е така, нали?
И така, ето едно меме обобщаващо обичайния ни ден в Netflix.
Нивото на свързаност, което споделят с публиката си, е изключително похвално. Толкова просто, но толкова привлекателно.
Наблюдавай внимателно и ще забележиш, че Netflix дори не използват прекомерни хаштагове, емоджита или фрази като „Страхотно е“ или „Не искаш да пропуснеш това“ във всеки пост. Нещо, което марките използват, когато се опитват супер много да останат уместни. Те са Netflix и оригиналността е тяхното мото.
Ако меметата са изкуство, стрийминг услугата е арт галерия.
Netflix използват социалните медии на максимум
Netflix знаят как да извлекат максимума от Facebook, Twitter и Instagram. За целта те създават анкети и задават ангажиращи въпроси, които бързо стимулират отговор от зрителите. Един нахален отговор от Netflix, било то буен коментар или GIF, може да доведе до пет минути слава в Twitter. Това допълнително насърчава феновете да продължат разговора под публикациите им.
Нетфликс правят имейл маркетинг като босове
Какво може да бъде по-дразнещо от това да изтриеш купчина скучни, неприятни бюлетини и най-досадното повтарящо се съдържание, от което дори не се интересуваш вече? Netflix знае болката ти и го прави добре.
Компанията внимателно следи поведението ти при сърфиране и изпраща имейли въз основа на това.
Ето само извадка от потребителски предпочитания, които Netflix измерва:
- Кога гледаш съдържание и кой ден точно
- Кога паузираш, връщаш и продължаваш с гледанията
- Рейтингите, които даваш на различните филми и сериали
- Устройството, което използваш, за да гледаш техни филми и сериали
- Дали предпочиташ да гледаш по един епизод от сериал или предаване, или няколко епизода наведнъж
- Други браузинг и скрол навици
Звучи страховито, нали? Но докато данните се използват за по-добро преживяване на клиентите, клиентите са доволни! Интелигентността не се състои в проследяване на всеки показател, с който си запознат, а в използването на правилните показатели за твоя тип бизнес.
Нетфликс персонализира всичко
Netflix не само се обръща към своите потребители с техните имена, но и изпраща силно персонализирано съдържание въз основа на факторите споменати по-горе. Добре, това е доста често срещано – всяка друга марка прави или се опитва да прави това.
Тогава как се различава Netflix от конкурентите си Hulu, HBO и Amazon Prime?
За мен най-ценната част е техният опростен подход към дизайна на имейли, който позволява на читателите бързо да намерят призива за действие, без да се губят в заешката дупка на предложенията.
Netflix никога няма да те бомбардират с много от техните филми / предавания, тъй като тяхната съдържателна библиотека е огромна. Вместо това те предпочитат да популяризират едно телевизионно предаване, което има ясен бутон с призив за действие, като помага на потребителите лесно да стигнат до него.
Просто оформление, без претрупвания.
Моето мнение е, че публиката ти никога няма да се отегчи или да се почувства раздразнена, ако доставяш съдържание, което всъщност иска. Звучи разумно и логично, нали? Но не всеки бранд прави това успешно.
Ето един съвет, който трябва да грабнеш от маркетинга на американската стрийминг платформа. Опитай се да овладееш изкуството да продавате продукти и / или услуги, като същевременно не звучиш твърде настойчиво. Имаш много продукти готови за пускане на пазара? Pitch-вай бавно, не прекалявай и не се опитвайт да продаваш всичко наведнъж. Твоят имейл трябва да изглежда като добре дошъл гост, а не като нежелан вредител.
Резюме
И така, в петнадесет секунди … как Netflix победи големите имена в индустрията като Amazon Prime, Hulu и HBO, и задържа абонатите си?
- Голяма инвестиция в истинско съдържание, което не позволява на публиката да се насочи далеч.
- Здрава система за проследяване на дейностите на потребителите, за да знаят какво всъщност искат и какво биха искали да гледат.
- Най-важното е, че улавят тенденциите и генерират съдържание, което допълнително стимулира всекидневния разговор…. и ангажират чрез социалните медии.
В крайна сметка…
- Съсредоточи се върху конвертирането на твоята аудитория, а не просто да ги привличаш.
- Създавай съдържание, управлявано от данни, като използваш правилните показатели.
- Никога не пренебрегвай целта на своята кампания – за ROI, имейл маркетингът е най-добрият ти залог, докато за практически неограничен растеж се насочи към маркетинг със стратегическо съдържание.
- Не бъди твърде шефски настроен! Говори с аудиторията си, насърчавай взаимодействието и се ангажирай с техните идеи.
Но запомни…
Маркетингът идва по-късно – на първо място е качественото съдържание. А що се отнася до големия обем оригинално съдържание Netflix раздухва конкуренцията.
И нека завърша с един страхотен цитат от Бащата на рекламата Дейвид Огилви.
Страхотният маркетинг прави лошия продукт да се проваля по-бързо! – Дейвид Огилви