• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Успех

Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

Петър Петров От Петър Петров
В Успех
0
Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

Ед Катмъл, заедно със Стив Джобс е съосновател на Pixar и директор на Walt Disney Animation Studios. Toй е един от най-талантливите творчески личности, които човешката история познава.

Едва ли има човек, който да не е гледал или чувал за анимационните филми на Disney, с които по-голямата част от нас и нашите деца са израстнали. Филмите ,,Играта на играчките’’, ,,Немо’’, ,,Колите’’, ,,Рататуй’’ или ,,Замръзналото кралство’’ са едни от най-добрите филмови продукции, които, както малки, така и големи обичат да гледат.

Но, едва ли знаете човекът зад всичко това.

Запознайте се с Ед Катмъл – живата легенда на компютърната анимация.

Той е роден на 31 март, 1945 година в град Паркърсбург, САЩ. От ранна възраст получава вдъхновение от филмите Peter Pan и Pinocchio на Disney и мечтае да работи в компанията като филмов аниматор.

Докато завършва своето образование в университета на Юта (University of Utah), специалност Физика и компютърни науки, той прави анимации, използвайки т.нар ,,flip books’’ – книжка с изображения, които се движат, когато ги прелистваш.

Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney
,,flip books“ анимация

Малко по-късно среща Иван Съдърланд – създател на компютърна програма за рисуване и това променя посоката на неговия живот. Катмъл използва неговата програма и в последствие решава да създава дигитални реалистични филми.

Катмъл се превръща в откривател на няколко метода, които променят индустрията на компютърната анимация и през 1973 г. е отговорен за създаването на първия филм използващ 3D компютърна графика – Westworld.

Междузвездни войни

След като жъне успех в няколко филмови проекта със своя иновативен принос, той бива забелязан от филмовия директор на известната сага  Междузвездни войни – Джордж Лукас.

Заедно с група от няколко специалисти, те създават дигитален модел на космическия кораб, управляван от добре познатия на зрителите – Люк Скайуокър, a Катмъл бива издигнат до вицепрезидент на подкомпанията отговорна за създаването на компютърните графики във филма.

Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney
моделът  X-wing fighter

Pixar

През 1986 г. Стив Джобс купува подкомпанията и заедно с Катмъл стават съоснователи на ,,Pixar’’. През 2006 г. тя е купена от Disney за 7,4 милиарда долара, а Катмъл, който мечтаеше да стане аниматор в Disney става ръководител и на двете компании. Студиото има спечелени 26 престижни награди и генерират повече от 6,3 милиарда долара по цял свят.

Какво можем да научим от Ед Катмъл: Геният зад филмите на Disney

5 стойностни съвета от Ед Катмъл

1. Бъди ловец на проблеми

Като лидер, който ръководи екипи, Катмъл споделя, че една от целите му е да даде възможност на хората от екипа си да дадат най-доброто, на което са способни.

Той обаче осъзнава, че по един или друг начин в процеса на работа, служителите му биват притискани и не могат да разкрият своя потенциал на максимум. Затова неговата задача е да идентифицира пречките и да ги отстрани.

2. Tвoрческият продукт НЕ е отражение на вас самите

Когато вашия криейтив екип вложи сърцето и душата си в продукта, те стават част от него и много често го ,,защитават’’, дори когато той получи конструктивна критика.

Трябва да работим с нашите криейтив екипи по начин, който да разделя тяхната емоционална привързаност към творческата работа и да я съдим според основните й бизнес цели.

  • Това ли е историята, която трябва да разкажем?
  • Има ли по-добър начин да я разкажем?
  • Достатъчно ли добре се приема визуално?
  • Дали хората извън творческия процес го схващат? – ако не, продължете да работите.
  • Нещо, което си струва да направите, си струва да го направите правилно!

3. Ефективността е цел. Качеството е целта

История на играчките 2 (Toy Story 2 ) първоначално бива замислен да се промотира като обикновено филмово видео. Въпреки това Катмъл и екипът му решават да пуснат филма първо в кината.

По този начин той споделя, че доказва как Pixar не толерират филми от по-нисък клас и, че всичко, което създават свързано с тяхното име трябва да бъде висок клас.

Да мислим по този начин е сигнал, че всички ние сме част от най-големият актив в компанията – високото качество.

4. Поемайте рискове и бъдете готови да се провалите

Нашето его често е основното нещо, което ни пречи да предоставим високо качество творчески продукт. Трябва да поемете рискове и да сте готови да се провалите, и да приемете факта, че никой не е перфектен.

Да бъдем креативни означава да бъдем уязвими, а без това ние няма как да изразим необходимата емоционална връзка, с която да спечелим умовете и сърцата на публиката.

5.Създаването на гениални идеи изисква време

За да създадем отличителен творчески продукт е нужно време. Живеем в забързан свят, в който искаме да направим повече за по-малко време, така че, за да се създаде нещо невероятно е нужно да се вложи повече време, отколкото ви се иска. Въпреки това е важно да се има предвид, че ще отнеме 20 % от времето ви за създаването на 80 % от крайния продукт.

Теми: ДисниЕд КатмълПиксарСтив Джобс
Петър Петров

Петър Петров

Петър Петров е роден в град Исперих и завършва бакалаварска степен по Журналистика във Филологическия факултет на Великотърновския университет. Занимава се със спорт от дете и е привърженик на темите за личностното развитие, предприемачеството, рекламата и документалните филми за успешни личности. В момента се занимава с бойни изкуства и участва в състезания по планинско бягане. Тренира, за да участва в един от най-тежките триатлони в света и прекарва по-голямата си част от времето в плуване, тичане и колоездене.

Още по темата

топ храни за концентрация
Други

Топ 5 храни за висока концентрация

козметичен бизнес как да започна
Бизнес

Как да стартираме успешен бюти бизнес

Следващ
Как IKEA завладява своите клиенти

Как IKEA завладява своите клиенти

Най-новото

  • Най-бързите WordPress теми
  • ONLINE ADVERTISING BULGARIA се завръща!
  • 10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите
  • Как да възложите задача за писане на текст
  • Топ 5 храни за висока концентрация
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да стартираш дропшипинг бизнес през 2021 година?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Последни

  • Най-бързите WordPress теми
  • ONLINE ADVERTISING BULGARIA се завръща!
  • 10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите
  • Как да възложите задача за писане на текст
  • Топ 5 храни за висока концентрация

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Нотариуси

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.