Повечето хора забравят, че преди да стартира своята компания Walt Disney Company, Уолт е бил един обикновен карикатурист на свободна практика. Дори и впоследствие на своята кариера, той продължавал да се среща с дистрибутори и клиенти, за да разбира какво точно искат хората, които работят с него.
Той непрестанно трябвало да продава себе си и своята визия, за да направи идеите си истина. Това означава да намираш и задържаш клиентите си. Уолт Дисни започва своята кариера в различно време от нашето, но принципите и правилата, които е използвал в работата си са актуални и до ден-днешен.
Обърни внимание и на: Златните правила на Дейвид Огилви за спечелване на клиенти
Автентичността и насладата никога няма да излязат от мода. Ако можеш да накараш другите да вярват във визията ти, както Уолт е правил, можеш да им продадеш по-добра версия на тях самите. Версия, която само ти можеш да видиш. Това е нещо, което е направило подхода на Уолт Дисни да изглежда като магия. Ето ги неговите правила за намиране и задържане на клиенти.
Никога не съжалявай за себе си и не се страхувай да се проваляш
Едно от изключително важните неща в работата на Уолт Дисни било неговото убеждение. Дори в много трудни моменти той оставал голям оптимист и продължавал да мечтае на едро. „Всички наши мечти могат да се превърнат в реалност, ако имаме куража да ги преследваме.“ Не се страхувай от това да мечтаеш на едро.
Постигни споразумение
Първият офис на Уолт, когато той е бил на 18 години, е бил с безплатен наем. Той се споразумял със собствениците като в замяна създавал публикация за ресторанта им. Може да е по-лесно да отхвърлиш работата, от която не получаваш добро заплащане или в случая никакво, но е добре да се възползваш и от другите подходящи механизми, за да постигнеш споразумение в твоя полза.
Изпълнявай обещанията си и ще изпъкнеш
Едно нещо, което всички казвали за Уолт било, че той винаги изпълнявал казаното от себе си. Бил мъж на място и спазвал обещанията си. Никога не лъжел клиентите си, дори и в лоши ситуации. Трябва да имаш кураж за подобно нещо. Бъди открит с недостатъците си вместо да ги криеш.
Продавай простичко
Уолт Дисни не използвал крещяши методи за продажба. Той продавал идеите си благодарение на своята честност и искреност. Това създавало у клиентите му вяра, а тази вяра го превръща в един страхотен продавач.
Спри да планираш толкова много и просто действай
Уолт би се хвърлил в различните неща с главата и чак след това би си помислил за последствията. Той често започвал работа по филми и проекти без екип или оборудване. Той знаел, че най-важното е да продължиш работата си в бизнеса. Притесненията от последствията могат да бъдат оставени за по-късно. „Начинът да започнеш, е да спреш да говориш и да започнеш да правиш.“
Вълнувай се от идеите, не от заплащането
Уолт Дисни правел много пари, но неговото вълнение идвало от друг източник. „Не рисувам картинки, за да правя пари. Правя пари, за да рисувам още картинки.“
Не прави грешката да работиш за някой друг
Първият голям успех на Уолт Дисни било зайчето Oswald. Oswald бил предшественика на Мики Маус. Впоследстие обаче, заради правен иск Уолт губи правата върху зайчето. Още по-лошото било, че загубил и целият си анимационен екип. Това било урок, който Дисни никога не забравил. След този момент той си обещал да работи за себе си, за да върви напред.
Обърни внимание и на: 7-те съвета за печелене на клиенти на Джейсън Фрид от Basecamp
Обгради се с най-добрите, а след това ги избутай още по-напред
Уолт Дисни изисквал от своите аниматори да осигуряват бързина и качество едновременно. Легендарното умение за лидерство на Уолт Дисни избутвало екипа му да стигне висините, за които той сам мечтаел. Той никога не се задоволявал с по-малко от най-доброто, което екипа му може да даде, а те го обичали още повече за това. Той умеел да изтисква всичко най-добро от хората си.
Наблюдавай своите клиенти
По време на първото тестване на прожекция на Мики Маус, Уолт стоял най-отзад на прожекционната зала и наблюдавал своите клиенти и зрители. Той продължил този навик през цялата си кариера, по-специално в Дисниленд. Уолт искал от своите служители да слушат клиентите, да разбират какво те искат и да подобряват тяхното преживяване. Колко добре разбираш клиентите си? А знаеш ли какво точно искат те?
Победи конкуренцията като предложиш нещо различно
Уолт Дисни бил Ню Йорк, опитвайки се да продаде Мики Маус, но всички дистрибутори продължавали да му отказват. Дисни решил, че Мики се нуждае от нещо различно от другите карикатури, за да може успешно да го продаде. Той решил, че Мики може да говори. Никой преди това не е чувал за рисунка, която да може да говори. Предлагаш ли на своите клиенти нещо, което никой друг не предлага? Може би по-скоро не… Можеш ли?
Уолт Дисни – човекът, който ни показа как да преоткриваме детето в душата си, как да гледаме на света през неговите очи, как да се върнем към самите себе си. Човекът, който ни накара да повярваме, че няма невъзможни мечти, има само изоставени мечти. Човекът, който ни припомни как да бъдем по-добри, по-светли, по-обичащи. Човекът, когото никога няма да забравим…