• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

Една от основните цели на Facebook рекламодателите е да генерират качествени лийдове/трафик/продажби. Понякога това става с водещи формуляри и целеви страници. Днес ще разгледаме как да използваме реклами във Facebook Messenger за генериране на потенциални клиенти.

Тази стратегия не е за всички. Но е много добър вариант за рекламодателите, които се борят за събиране на лийдове по конвенционалните начини.

Създай Messenger реклама за генериране на потенциални клиенти

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

На ниво Campaign избираш целта Messages. Настрой насочването и разположенията, както обикновено.

Под Optimization избираш Leads вместо Conversations. След това Facebook ще показва твоите реклами на хора, които най-вероятно ще генерират потенциални клиенти.

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

Между настройката на рекламата и проследяването ще видиш раздел за настройка в Messenger. Увери се, че е избран шаблонът за събиране на лийдове.

Създаване на въпросите

Нека създадем нашите въпроси, които ще помогнат да се отсеят потенциалните клиенти. Кликни върху бутона „ Create Chat “.

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

Първо трябва да създадем интро. Това ще бъде първото съобщение, което посетителят вижда, когато отваря нашия чат. Може да персонализираш съобщението, като включиш име, фамилия или пълно име.

След това нека създадем нашия първи въпрос. Можем да зададем кратки отговори и въпроси с множествен избор, или може да задаваш въпроси, които ще предоставят предварително зададени отговори, изтеглени от потребителския профил на потребителя (които те могат да редактират).

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

В горния пример използвах последната кампания за един от клиентите на PRFirm – HT Distillery. Идеята на кампанията е да събера възможно най-много лийдове на хора, които имат възможността да създадат своя собствена дестилерия и/или са земеделци. Първият ми въпрос е свързан с локацията на дадения човек. Ако е налице, отговорът ще бъде предварително попълнен от потребителския профил във Facebook.

Можем да зададем въпрос с много възможности за избор, като използваме Options.

Ако щракнеш върху иконата вдясно от една от опциите, можем да направим този отговор дисквалификатор. Дисквалификаторът е отговор, който не те задоволява и съответно този човек не е добър lead за теб. В моята кампания не съм задал подобна опция поради различни причини.

Имай предвид, че би могъл също да избереш задействане на отговор, изпращащ някого направо до съобщението за завършване (до което ще стигнем след минута).

Ако искаме представител да се свърже с тези, които отговарят на изискванията, ще искаме да съберем телефонен номер.

И за забавление, нека също да поискаме и имейл адрес на потенциалните клиенти.

Възможните отговори на двата въпроса ще бъдат изтеглени от потребителския профил във Facebook.

Напомняния и съобщения за завършване

Под последния ти въпрос може да създадеш напомнящо съобщение. Това се изпраща на тези, които изоставят твоя чат преди завършването му. Може да персонализираш това, както направих аз.

След това идва съобщението за завършване. Това е съобщението, което някой вижда, след като завърши чата – или чрез отговор на последния ти въпрос, или ако отговарящ на изискванията отговор го пренасочва към завършването. Ето, трябва да ги уведомиш какво да очакват след това.

След това можем да създадем съобщение за дисквалификация. Това е съобщението, което потребителят вижда, ако предостави отговор, който ги дисквалифицира, както споменах по-рано.

И накрая, трябва задължително да предоставим връзка към нашата политика за поверителност.

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

Разширени настройки на чата за събиране на лийдове

В горната част на формата може да кликнеш върху разширените настройки.

Ако това е форма, която може да използваш отново в бъдеще, може да го запаметиш като шаблон.

Потребителят може да реши да постави на пауза въпросите по всяко време. Тук може да редактираш съобщението, което виждат, ако го направят.

И накрая, може да редактираш идентификаторите на полета, за да се свържеш по-безпроблемно с твоя CRM. Ако например генерираните автоматично идентификационни номера за имейл или телефон са различни от това, което използва твоя CRM, може да ги промениш тук.

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове
Пример от сайта на Jon Loomer – jonloomer.com

Когато си готов, може да визуализираш чата в Messenger, за да видиш какво ще види потенциалния клиент.

Как да използваш Facebook Messenger Ads за събиране на лийдове

Събиране на лийдове

Лийдовете тук се събират по същия начин, както и другите Facebook Lead Ads кампании. От рекламното ниво на кампаниите цъкаш на бутона за сваляне на leads под колоната за резултати.

Същите тези данни са налични и в настройките на твоята страница. В рамките на инструментите за публикуване, отиди в библиотеката си с форми. Разбира се, може също така да автоматизираш процеса на добавяне на тези лийдове към твой CRM. Ако щракнеш върху Leads Setup, Facebook ще те преведе през някои начини да го направиш. Ние в PRFirm ползваме готовите решения на Zapier.com.

За кого е това?

Когато за пръв път се натъкнах на тази функция, направих няколко основни предположения. Автоматизираните въпроси в Messenger биха били идеални за квалифициране на потенциални клиенти за висококачествени продукти с висока ангажираност. Чудесен за недвижими имоти, продажби на автомобили, корпоративен софтуер и подобни продукти (както и дестилерии). Благодарение на този тип кампании, можеш да отсяваш хора, които няма да ти губят времето. Разбира се, няма гаранция за 100 процента успаваемост.

Въпреки че все още вярвам, че рекламите в Messenger за генериране на потенциални клиенти са идеални за този сценарий, това не е ограничено до тази цел. Тъй като може да го накараш да задава същите въпроси, които би задал в нормална lead кампания, а отговорите могат да бъдат изпратени до твой CRM, нищо не ти пречи да използваш това за обикновени регистрации за неща като уебинари, бюлетини, електронни книги и други.

Моят подход не винаги е бил да използвам изрично предназначението на даден инструмент или функция. Ако смяташ, че това може да ти помогне да постигнеш желаната цел, опитай!

Твой ред е!

Експериментирал ли си с Messenger за генериране на лийдове? Какво мислиш?

Теми: facebook messenger lead adsгенериране на лийдовекак да събираме лийдовелийд кампаниялийдовемесинджър кампаниямесинджър маркетингмесинджър рекламапродажбисъбиране на лийдоветрафикфейсбук маркетинг
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

gdpr и маркетинг
Бизнес

GDPR и дигитален маркетинг

маркетинг с инфлуенсъри
Маркетинг

Налагане на вашата марка – Influencer Marketing

Следващ
Как Коронавирусът може да унищожава продажбите на Corona

Как Коронавирусът може да унищожава продажбите на Corona

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.