От известно време търся хора, които се занимават с мулти левел маркетинг (МЛМ) с идеята да им предложа да напишат материали, с които да опровергаят моите статии в тази насока. За сега успехът е нулев, тъй като имам само един положителен отговор. А както се вижда, подобна статия публикувана в сайта все още няма. Именно заради това реших да взема нещата в свои ръце.
Наскоро имах интересен разговор с много близък за мен човек, в който буквално брейнстормвахме идеи за това как да с развие МЛМ бизнес и да се мине на следващото ниво.
Благодарение на маркетинг експертизата ми и опитът, който натрупах, стигнахме до няколко идеи, които могат да бъдат приложени, за да развиеш и ти своята „мрежа“.
Продължи да четеш за идеи и съвети за издигане в мрежовия маркетинг…
📋 Изграждане на маркетингов план за бизнеса
Тъй като и това си е бизнес модел, наличието на цялостна стратегия е задължителна. Трябва добре да познаваш потребителите си – демографики, психографики и т.н.
Маркетинговият план, в частност, е дългосрочен, перспективен подход и цялостен план за действие на всяка организация или всеки бизнес с основната цел за постигане на устойчиво конкурентно предимство чрез разбиране на нуждите и желанията на клиентите.
Изграждайки своята маркетинг план, е много важно да обърнеш внимание на своята мисия, визия и цели. Да добавиш KPI, чрез които ще следиш развитието на стратегията и плана във времето.
Добре е да добавиш възможно най-подробни buyer персони, които ще ти помогнат в последствие да таргетираш още по-прецизно своята целева аудитория в различните канали – Facebook Ads, Google Ads, LinkedIn Ads и други.
В крайна сметка, колкото повече неща запишеш в маркетинг плана, толкова по-добре за твоята организация и цялостното постигане на целите и гонене на високи резултати. Препоръчвам ти да приемаш плана като ръководство и пътеводител, а не като библия, защото е напълно нормално част от целите и резултатите да не бъдат постигнати. Просто факторите за това са твърде много, а понякога повечето не зависят от теб и твоята организация.
💼 Създаване на маркетингова фуния, която ще ти помогне да продаваш и изградиш аудитория
Маркетинговата фуния е следващия задължителен елемент, от който ще имаш нужда, за да продаваш своите МЛМ продукти или услуги.
Маркетинговата фуния е визуализация за разбиране на процеса на превръщане на потенциалните клиенти в клиенти, както се разбира от маркетингова (и продажбена) гледна точка. Идеята е, че като фуния, маркетолозите хвърлят широка мрежа, за да уловят колкото се може повече лийдове, а след това бавно ги превръщат в настоящи клиенти чрез решението за покупка, стесняване на тези кандидати на всеки етап от фунията.
💻 Изграждане на уебсайт
Забелязвам, че повечето хора, които се занимават с мрежов маркетинг, разчитат на контактите лице в лице или чрез контакт в социалните мрежи, за да „зарибяват“ потенциалните потребители. До някаква степен този подход може да се брои за доста агресивен, а повечето потребители не харесват този начин на „продажби“.
Наличието на уебсайт, който МЛМ специалиста развива, е от изключителна важност той да изпъкне пред останалите на този пазар, както и пред колегите си в компанията, които също се броят за негови конкуренти.
Чрез наличието на уебсайт, може да го използваш като фуния, за да генерираш трафик, събираш лийдове и след това да контактваш тези хора с предложения, които са свързани с твоя продукт или услуга.
♠ Създай своя страница във Фейсбук
Напоследък виждам все повече хора занимаващи се с мрежов маркетинг да създават свои лични страници във Фейсбук, за да започнат да предлагат продуктите или услугите на съответната МЛМ компания. Разбира се, тази тактика не е нова. Към нея можем лесно да добавим и създаването на нишови групи, където могат да се включват именно хора, които биха имали интерес към предлаганите продукти/услуги.
Социалните мрежи и в частност Фейсбук, са изключително силен инструмент за генериране на трафик, лийдове, а в последствие и на продажби, които да увеличат нашите доходи с времето.
🎯 Създай страница/профил в LinkedIn
С над 500 милиона професионалисти, LinkedIn е водещият социален канал за B2B специалисти. Всъщност 80% от B2B маркетинг лийдовете от социалните медии идват точно чрез LinkedIn и 92% от B2B специалистите предпочитат да използват платформата над всички останали.
А това са перфектни данни за МЛМ специалистите, които освен, че искат да продадат своите продукти, а и искат да изградят екип, който ще ги вдига нагоре в йерархията на МЛМ бизнеса.
Препоръчвам да си направиш и бизнес страница освен личния ти профил, ако решиш в бъдеще да пускаш и реклами в платформата. Истината е, че можеш да го правиш и през личния си профил, но наличието на бизнес акаунт ще ти позволи да следиш статистики, които ще ти помогнат за маркетинговите ти действия. За начало можеш да стартираш само с личен профил и да „атакуваш“ потенциални хора, които могат да имат интерес към това, което предлагаш. В крайна сметка, не губиш нищо освен времето си, но можеш да натрупаш опит, а и да направиш няколко продажби.
Каквито и да са твоите бизнес цели, различните видове реклами и инструменти за насочване в LinkedIn предоставят невероятна възможност за B2B търговците. Затова се увери, че си впрегнал силата на тази платформа, за да осигуриш постоянно нови потенциални клиенти на приемлива цена и да развиваш бизнеса си.
🔮 Създай акаунт в TikTok
Освен ако не живееш под скала, вероятно си чувал бръмченето около приложението за видео TikTok. И с лесното си за консумация съдържание, което милиони хора гледат всеки ден, е лесно да се разбере защо има нарастващ шум около развиването на акаунт в TikTok.
С приложението, което привлича 500 милиона активни потребители по целия свят, TikTok е мечтата на маркетинг специалистите в момента. Сега е перфектния момент да отвориш акаунт в тази социална мрежа и да започнеш да мисли различни креативни варианти за видео съдържание, което може да направиш viral изключително лесно.
🤳🏻 По-добро и целенасочено съдържание в Instagram
Наясно съм, че 98 процента от хората, които се занимават с МЛМ бизнеси имат профили в Instagram. Над 50 процента от тях използват и други социални канали, като Инстаграм е един от основните им.
Разбира се, само това не стига. Нужно е да бъдем по-целенасочени и последователни в действията си, за да имаме успех в тази социална мрежа. Това важи за всичко, което правим в бизнеса и личния живот.
Една от най-добрите стратегии, които знам свързани с развитие на инстаграм профил, е тази на известния американски предприемач Гари Вайнерчук. Задължително провери как работи тази стратегия, която със сигурност ще ти помогне да подобриш видимостта на своя профил там.
👨🏻💻 Създаване на видео клипове
Видео съдържанието от няколко години насам се котира изключително добре във всички възможни канали, а наличието на мрежи като TikTok, Facebook, Instagram, прави създаването на подобно съдържание слабо казано задължително.
От година насам се опитваме ние в PRFirm да възпитаме всичките ни клиенти масово да се насочат към използването на видео клипове и резултатите, които постигаме са уникално високи. Развиваме онлайн магазини и продаваме чрез видео, развиваме хазартни бизнеси, дестилерии и всякакви други бизнеси чрез подобен вид контент.
Ето и един страхотен пример за видео, което направихме за нашите клиенти от ресторанти GODZILA, за една от кампаниите ни във Facebook & YouTube.
📐 Изпълнение на микро и макро цели и придържане към тях
Когато изграждаш бизнес и към него добавяш план и стратегии, следва целите, които си си поставил да бъдат следени и да се придържаш към тях.
Добавяй си краткосрочни и дългосрочни цели, които да бъдат правдоподобни и изпълними. Не искаме да летиш в облаците, а да си поставяш цели, които реално можеш да изпълниш.
Всички изброени идеи тук могат до голяма степен да помогнат на твоя МЛМ бизнес да се открои от многото други в този бранш. Твоята идея е именно такава – да правиш повече продажби на продукти и услуги от своите конкуренти и да се качваш по-нагоре в стълбицата на мрежовия маркетинг.
Сподели с нас, ако имаш други идеи, чрез които може да се развиват подобни бизнес онлайн и офлайн.