Какво е Cloudcart? Може да си гледал видеоклип в YouTube за стартиране на онлайн магазин в Клаудкарт или да си чувал за платформата от друго място. Или може би твой приятел продължава да говори за тях и ти е твърде неудобно да питаш.
Е, за твое щастие ще споделим какво е Cloudcart, плюсовете и минусите на използването на платформата, какво предлага и много други неща. И така, нека се потопим.
Какво е Cloudcart?
Клаудкарт е платформа за електронна търговия, която може да използваш за изграждане на онлайн магазин. Блогърите използват WordPress. Собствениците на магазини използват Shopify и Cloudcart. Тя ти позволява да продаваш онлайн със собствения си уебсайт. Този конструктор на уебсайтове за електронна търговия има функции за всички – от начинаещи до експерти по електронна търговия.
Можеш да се регистрираш и да стартираш сайт БЕЗПЛАТНО! Можеш да ползваш огромна част от функциите на платформата напълно безплатно докато натрупаш оборот от 1000 лева или до максимум 2 месеца от старта му.
Това е страхотна възможност да стартираш своя бизнес онлайн, да направиш тестови поръчки, да пуснеш няколко реклами и да видиш потенциала на всичко, което правиш.
Какво прави Cloudcart?
Cloudcart ти предоставя основата за управление на електронна търговия. Докато се впускаш в пространството за онлайн продажби, се очаква да отвориш витрина, да демонстрираш продукти, да се ангажираш с клиенти, да приемаш плащания и други. Клаудкарт предлага всички инструменти, от които се нуждаеш, за да управляваш всяка от тези дейности. Помисли за платформата на Клаудкарт като фасилитатор, който работи за улесняване на процеса на продажба на продукти през мрежата.
Защо Cloudcart? Плюсове и минуси на електронната търговия с платформата?
Защо да използваш Клаудкарт за своя бизнес за електронна търговия? Е, те предлагат няколко предимства пред други платформи. Ето няколко:
Детайлен админ панел
В админ панела на твоя магазин в Клаудкарт ще намериш цял набор от отчети и функции, които ти помагат да разбереш как се представя твоя онлайн магазин. Може да видиш броя на поръчките с един поглед. Може да намериш най-добре представящите се продуктови страници. И дори може да гледаш в реално време оглед на посетителите на своя уебсайт, за да видиш на какъв етап във фунията са. Cloudcart е изчерпателен инструмент за онлайн търговците, който ти позволява да получиш задълбочено разбиране на всичките си онлайн подробности за магазина.

Безплатни възможности
Ако изграждаш нов уебсайт, вероятно ще трябва да платиш за тема (дизайн/външен вид на уебсайта). Но на Клаудкарт в магазина ти автоматично се зарежда безплатна тема, която може да започнеш да персонализираш, както искаш. Ето защо платформата е идеална за начинаещи, които искат да се потопят или да си поиграят, за да видят какви са възможностите.
Дори имаш свободата да персонализираш уебсайта си според своя стил на брандиране. Може да избереш безплатни шрифтове (вече инсталирани в твоя магазин) или да промениш цветовата схема, да добавиш свои собствени снимки и др. Освен всичко това, може да се възползваш от различните инструменти на Cloudcart и да създадеш по-добър и по-мощен уебсайт.
Cloudcart е на облака
Когато преминах от WooCommerce към Клаудкарт, едно от любимите ми неща бяха, че например, уебсайтът ми ще бъде в облачна мрежа, вместо на сървър. Всеки, който някога е плащал за сървър, много добре знае, че се срива в неподходящи моменти, което те кара да губиш много пари от дадения downtime.
Сървърите често се сриват на кампании като Черния петък или по време на големи събития. Ако споделяш сървър (което може да си позволи всеки предприемач), трябва да се надяваш, че другите уебсайтове не са толкова популярни. Като си в облачна мрежа, шансовете уебсайтът ти да е down са нищожни, което ти позволява да управляваш бизнеса си с лекота. И тези разходи са включени в твоя абонамент, което прави едно по-малко нещо, за което да се притесняваш.
Има планове за всички
Нека бъдем честни, има различни разходи свързани с управлението на бизнес. Ще трябва да платиш за продукти, маркетингови разходи, нов домейн и разбира се онлайн магазина на Cloudcart. Но те имат ценови план за всички.
Клаудкарт в момента предлага три плана за своите клиенти. Освен безплатния до оборот 1000 лева, имаме още два платени – Business & Enterprise, като „Бизнес“ е за 20 евро на месец. 40 лева на месец за онлайн магазин си е невероятна сделка според мен.
Тонове от приложения
В магазина за приложения на Клаудкарт буквално има application за почти всичко. Ще намериш таймери за обратно отброяване, интеграции със Facebook & Google и много други. Въпреки че има много платени приложения, в магазина има и куп безплатни приложения. Добавянето на приложение към уебсайта ти не е необходимо. Но ако искаш да добавиш продукти към магазина си, наличието на помощен инструмент е доста важно.
Страхотен съпорт
Ако все още се чудиш защо да избереш Cloudcart, дълбочината на подкрепа, която компанията предлага, трябва да предложи убедителна причина да се включиш. Клаудкарт иска да успееш на тяхната платформа. Ето защо те имат собствен блог, където експертите по електронна търговия споделят най-добрите си тактики. От скоро даже пуснаха собствено предаване в youTube – The Friday Checkout. Не е случайно защо те имат толкова много представители за поддръжка на клиенти, които с радост ще отговорят на всички твои въпроси свръзани с компанията и платформата. Има дори Facebook групи, създадени от потребители на Cloudcart, които искат да помогнат на новите собственици на магазини да успеят. Поддържащата екосистема в Cloudcart е огромна. Винаги има някой, който желае да tи помогне да израстваш.
Ниска бариера за навлизане
Всеки може да стартира магазин на Клаудкарт. Не е лесно. Но е много по-лесно, отколкото е било да се изгради онлайн бизнес преди 20 години. Знаеш ли, че хората трябваше да изпращат чекове до Амазон при първото му стартиране? Да, тези дни свършиха. И истината е, че с течение на времето ще стане още по-лесно да се изгради онлайн бизнес. Клаудкарт ръководи инициативата за намаляване на бариерите пред електронната търговия. Сравни българската платформа с други решения и ще разбереш защо хиляди фирми се регистрират при тях всяка година.
Има крива на обучение
Когато изграждаш онлайн магазин на Cloudcart, това, което наистина изграждаш е бизнес, а не пасивен поток от доходи. И стартирането на бизнес не е непременно лесно нещо. Разбирането как да използваш Клаудкарт и изграждането на печеливш магазин отнема месеци експерименти. Може да отнеме известно време, за да разбереш къде се намира всяка секция от магазина в админ панела. Но в по-голямата си част Клаудкарт е интуитивен. Просто е необходима малко практика. Както с всяко друго нещо, разбира се.
Само наличието на Клаудкарт няма да те доведе до успех
Клаудкарт има толкова много страхотни функции и приложения, които улесняват стартирането на онлайн магазин, отколкото да създадеш нещо по поръчка от нулата. Проблемът е, че всъщност зависи от теб и твоя екип да направите своя магазин успешен. Трябва да имаш правилното мислене, което те подтиква да се учиш. Трябва да има маркетингови активности, за да популяризираш бизнеса си по-добре от конкуренцията. Успехът е в твоите ръце, а не на Cloudcart.

Общ преглед на платформата: Как работи Cloudcart?
Клаудкарт е платформа за електронна търговия, която хоства твоя онлайн магазин. Той помага да се организира оформлението на външния вид на магазина чрез теми (които може свободно да променятш, както искаш). Предлага и обработка на плащания, която ти позволява да приемаш и получаваш плащания за продуктите, които продаваш.
И все пак, как работи платформата за създаване на онлайн магазини?
Е, първо трябва да проектира или модифицираш своя магазин в Клаудкарт, да включиш продукти в него и да тестваш уебсайта си, за да си сигурен, че както настолните, така и мобилните устройства са готови за публичен преглед.
След това стартираш действия по популяризирането на своя магазин, продукти, бизнес. Ако продаваш онлайн, клиент посещава онлайн магазина. Може да видиш в реално време в админ панела на Клаудкарт дали този клиент добавя продукт в количката си или завършва покупка. Ако клиент закупи от магазина, Клаудкат ще обработи плащането вместо теб и ще получиш плащане. След извършване на плащане можете да обработиш поръчката, така че клиентът да получи продукта.
В крайна сметка Cloudcart ти позволява не само да изградиш онлайн магазин, но и да ти даде представа за твоите клиенти, за да може по-добре да обслужваш аудиторията си. С толкова много функции, това е основно твоят инструмент за изграждане на успешен онлайн магазин.
Как да скалираш своя онлайн магазин на Cloudcart?
Може да разшириш магазина си по няколко начина. Ето няколко идеи, с които да започнетеш:
- Създаване на реклами – Може да пуснеш реклами на различни платформи като Facebook, Google и почти всяка друга социална мрежа. В идеалния случай искаш да избереш платформата, където твоята аудитория прекарва най-много време. Също така е важно да избереш платформа, при която опциите за насочване да са експанзивни, което ти позволява точно да определиш идеалния клиент. Към днешна дата Facebook и Google са най-популярните рекламни платформи. Но в крайна сметка искаш да избереш този, който е най-подходящ за твоята ниша.
- SEO – SEO е мощна сила за привличане на съответния трафик към даден уебсайт. Почти всички собственици на нови магазини пренебрегват електронната търговия като тактика за растеж. Често новите предприемачи искат да спечелят бързо, за да се съсредоточат върху рекламите. След месеци на инвестиране в реклами обаче осъзнават, че разходите за придобиване са твърде високи. Със SEO и маркетинг на съдържание може да насочиш безплатен органичен трафик към своя уебсайт. Правилната стратегия може също да намали разходите за придобиване и да подобри процента на конверсия.
- Социални медии – Преди да направиш своя магазин публичен, вече трябва да изграждаш аудитория. Например, стартирането на акаунт в Instagram няколко седмици преди стартирането на магазина ти позволява да популяризираш до аудитория при стартирането.
Cloudcart добър ли е за начинаещи?
Абсолютно! Клаудкарт е създаден по начин, по който начинаещи и нетехнологични хора да разбират и да могат да го използват без проблеми. Платформата се предлага с вече изградена структура на магазина, така че просто трябва да поставиш останалите обекти (тема, продукти и т.н.) отгоре, за да стартираш магазина си. Всеки от студенти до пенсионери могат да използват Клаудкарт, за да започнат бизнес.
Cloudcart подходящ ли е за малък бизнес?
С една дума: да. Ценообразуването и удобството на потребителя на Клаудкарт го правят една от най-добрите опции за малкия бизнес. Регистрирането там ти дава достъп до конструктор на магазини, безплатни теми, платежни опции, неограничени продукти и много други. Само за 72 лева на месец получаваш всичко това плюс тонове учебни ресурси, които да ти помогнат да стартираш успешно. Cloudcart също е лесен за използване – не се нуждаеш от никакви технологии или умения за кодиране, за да извлечеш максимума от неговите функции.