Стартирайки писането по тази статия, Internet Live Stats отчитат над 4.6 милиарда търсения в Google. Над 300 милиарда имейла се пращат всекидневно според статистическия сайт statista.com. Да не говорим колко много кликбайт заглавия се кликат и отварят.
С толкова много хора, които търсят информация и получават имейли, е трудно да пробием лавината на съдържанието. Писателите знаят, че трябва да се открояват със заглавията си. Може да е изкушаващо да пишеш заглавия, които съблазняват потенциалните ни читатели с общи изказвания. Ако това е необходимо, за да привлечем малко трафик към нашата работа, защо не?
Как се чувстваш, когато видиш безброй заглавия като тези?
- Опитай тези 3 начина да спечели пари бързо
- Научи се да свириш незабавно на пиано: # 1 Начало на обучението
- Най-голямата възможност за финансови съветници
- Чудото на Кери-Ан: Новината, която шокира лекарите
- Невероятен подарък за юбилей на един мъж за жена му
- Какво се случва, когато си падаш по вдовец
Твърде много заглавия като тези са като закупуване на кола от продавач на употребявани автомобили. Те може да изглеждат страхотно и да звучат като на добра цена. И все пак осъзнаваме, че скоро след това сме били „измамени“. Не можем да не се чувстваме предадени, ядосани. Нашето време е пропиляно. И никога повече няма да купуваме от това място или от този човек. По-лошото е, че е по-вероятно да сме скептични към всички продавачи на употребявани автомобили като цяло и вместо това да купуваме директно от купувачите.
Кликбайт заглавията са заглавия, които примамват читателите да кликват, като ги дразнят, умишлено са неясни или измамни в обещанията си.
Кликбайтът е важен, но и неприятен аспект в журналистиката. През 2015 г. Trinity Mirror, един от най-големите издатели на вестници в Обединеното кралство, обяви плановете си да постави цели за кликване на уебсайтове. Това доведе до опасения, че заглавията в техните медии ще бъдат още по-агресивни и кликбайт. Не е изненадващо, че тези планове не продължиха.
Реномираните медийни сайтове са предпазливи към кликбайт техниките, тъй като разбират, че това уврежда достоверността на тяхното съдържание, техните марки и не обслужва читателите им. Тези сайтове вече са ценни за това да се научим как да избягваме кликбайт. Особено когато писането на заглавия не е наука. Като писатели можем да се подобрим със собствените си заглавия, като идентифицираме общи характеристики зад заглавия, написани от реномирани медийни сайтове: BBC News, The Guardian, The New York Times, TIME, NBC News и CBC.
Продължи да четеш, за да разбереш какво научихме, анализирайки всички тези медии и техните техники за писане на интересни заглавия, които не са кликбайт.
Бъди конкретен и обобщаващ
Естествено е да искаме да дразним читателя си, като задържаме подробностите, но истината е, че това може и да навреди на тях. Сайтовете с новини умеят да подчертават подробностите. Те знаят, че не е достатъчно да пишат неясни, общи заглавия за своя зает, жаден за информация читател. Те разбират, че хората са заети и не искат да кликват върху всяко заглавие. Вместо това те дразнят с конкретност.
Въпреки че бихме могли да си помислим, че конкретни заглавия издават яркостта, конкретни заглавия предизвикват любопитство, като избират интригуващи подробности, обобщаващи констатации, успехи, тенденции и истории.
- Този баща в Алберта преживя 30 часа болка от татуировки, така че синът му да се чувства по-добре заради белег
- Китайска капсула се завръща на Земята, носеща лунни скали
- По-спокойни и по-малко любопитни: Как личността на кучетата се променя с напредването на възрастта
Направи изявление
Заглавията с изявления работят добре за спорни теми. Те бързо и смело казват на читателя в какъв „лагер“ седи писателят. Читателите ще очакват силно мнение с надеждата то да бъде подкрепено със солидни аргументи, които са добре проучени. Личният опит също е мощен начин за убеждаване, макар че комбинация от солидни изследвания и личен опит може да подобри силата на статия със силна позиция.
- Не, няма доказателства, че ваксината на Pfizer причинява безплодие
- Не успяхме да признаем приноса на жените и момичетата от Първите нации
- Изключете вашите компютри, деца
- Да, децата ви могат да играят навън през цялата зима
Покажи достоверност
В заглавията споменаването на добре известни имена или че констатациите се основават на науката незабавно показва достоверност за твоя читател. Читателите очакват статията да се задълбочи в детайлите на изследванията или мислите на уважаван човек.
- Какво е това Skip? Изследователите казват, че кенгуруто може да общува с хората
- Учените реконструираха цифрово мозъка на 205-годишен динозавър. Ето какво откриха
- Дейвид Атънбъроу: „Земята и нейните океани са крайни. Трябва да покажем взаимно ограничение.“
- Учените са измервали времето в зептосекунди повече от век след теорията на Айнщайн

Бъди полезен
Някои заглавия споделят изследвания, а други предлагат забавление или вдъхновение. Заглавията с инструкции предлагат на читателите практически съвети, които им помагат да направят нещо. Това може да им даде старт с нова тема, да им помогне да направят това, което вече правят, по начин, който отговаря на техните ценности, или да им покаже как да направят част от живота си по-удобна и приятна.
- Ръководство за астрономи за гледане на звезди с вашето дете, обсебено от космоса
- Как да улесните вашето онлайн пазаруване
- Супер лесен сос от терияки с три съставки, който върви добре с (почти) всичко
Покани своя читател в интересна история
Намекването за очарователна история в твоето заглавие е чудесен начин да привлечеш вниманието на читателя си. Не можем да не искаме да научим повече, когато получим намек за добра история в заглавие. Историите са прекрасен начин да изградиш доверие, да мотивираш и да изградиш силна връзка между хората – и между хората и идеите. Те са по-забавни от сухи факти или досадни лекции. Те вдъхновяват, преподават и влияят. Те лесно се запомнят и могат да бъдат изпитани без риск.
- Как игрите се превърнаха в социална жизнена линия
- Модният фотограф, който търгуваше с филм за брашно
- 2 разорени художници започнаха пекарна у дома. Това е пандемичен хит
- Работил съм в чужбина – в Китай, Великобритания и Германия. Ето какво ме научи това за парите
Сподели нещо необичайно и неочаквано
Изненадите ни карат да спрем и да променим начина, по който мислим за нещо. Те ни извеждат от мислите за дадени неща и събуждат любопитство, учудване и интензивни емоции. Когато пишем неочаквани заглавия, ние даваме на нашите читатели възможността да открият нова перспектива, която може да пламне искра вътре в тях. Те не могат да не бъдат привлечени от неочаквани заглавия.
- Преди загрявах с колоездене по пътищата, сега проектирам велосипедна екипировка
- Превърнах страстта към пицата в бизнес
- Детски графични романи, които преобръщат жанра на супергероите
Кои са отличителните черти на кликбайт заглавията?
- Породени от даден хайп
- Прекомерни обещания – недостатъчно доставяне на съдържание
- Преувеличени
- Тийзва, но не казва достатъчно, за да оправдава очакванията на читателите
- Използва мощни думи за сензация
- Измамни
Кликбайт заглавията често звучат като заглавия от кофти списания или онези гадни банер реклами по някои сайтове, които дразнят и прекаляват, за да привлекат читателите.
Накратко
С нарастващото количество онлайн търсене на информация всяка година и лавина от съдържание, което се създава, за да отговори на тази огромна глобална нужда, може да бъде изкушаващо да привлечеш вниманието с кликбайт. Ще покажеш повече уважение към читателите си и ще изградиш доверие, когато създаваш заглавия, които примамват без измама или преувеличение.
Днес си открил как да избегнеш кликбайта, като изследваш заглавия от големи, реномирани медийни сайтове. Сега имаш идея за това как да събудиш любопитството на читателя си, като обобщиш и конкретизираш, подчертаеш необичайното или неочакваното, бъдеш полезен, направиш изявление или покажеш достоверност. Примерите за заглавия, които видяхме, показват, че комбинирането на тези техники работи добре.
Пробвай и ти. Няма да сгрешиш! Приятно писане!