Преди да се запознаем с разликите между двата инструмента, нека първо уточним за какво точно става дума.
Какво е Google Analytics?
Google Analytics ви предоставя безплатните инструменти, от които се нуждаете, за да анализирате вашите онлайн бизнес данни от едно място и да вземете по-информирани решения, свързани с вашия уебсайт. Можете да получите достъп до изключителни статистически данни и да се възползвате от неговата технология за машинно обучение, за да извлечете максимума от данните си.
Основната разлика между Universal Analytics и Google Analytics 4 е, че първите се основават на показвания на страници и сесии, а GA4 (Google Analytics 4) се фокусира върху събития, тоест върху кампании или някакво конкретно действие, което ще бъде разработено въз основа на нашия уебсайт.
Фактът, че има два различни инструмента, се дължи на съвременната реалност – а именно, че днес голяма част от интернет трафика не идва от уеб страници, а също и от мобилни приложения. Във всички тези типове съдържание събитията ни позволяват да измерваме по-ефективно събраните данни.
Вижте също: Как да създадеш цели в Google Analytics в 4 лесни стъпки?
Google Analytics 4
Google Analytics 4 не е нищо ново, а по-скоро стар познат. Това е собствеността на Google Analytics „Web+App“ , която вече е преименувана на Google Analytics 4. Ще трябва само да наблюдавате новите отчети, които тази версия представя и да се адаптирате към тях. Още разлики:
- Позволява по-добро измерване на степента на ангажираност или взаимодействие с потребителите.
- Вече е възможно да се измерват резултатите от персонализирани събития по ефективен и прост начин.
- Google Analytics 4 позволява унифициране на показателите , независимо дали имате мобилно приложение или само уеб страница или социални мрежи.
- Предлага възможност за експортиране на данните, получени в Big Query.
- Той има в своя полза много важен инструмент за отстраняване на грешки, който улеснява измерването на аспекти, които не могат да бъдат измерени в конверсии.
- Google Analytics 4 предлага по-големи възможности за изследване и анализ на данни, поведение на потребителите в дигиталната среда и др.
Universal Analytics
Google Universal Analytics е решение, което ви помага да разберете какво се случва на вашия уебсайт и колко ефективни са вашите маркетингови действия, наред с други аспекти.
Universal, това е старата версия на Google Analytics , позволява да се измерва един и същ потребител между устройствата и дори да се интегрира както онлайн, така и офлайн информация за нашия бизнес.
Всичко това благодарение на отчетите, които са много лесни за използване и тълкуване, 100% ориентирани към подобряване на конверсията.
Големите предимства на тази версия бяха:
- Опция за ремаркетинг. Това е основното предимство на Universal Analytics, тъй като не можеше да бъде осъществено преди. Може да се активира от Google AdWords или Analytics
- Мениджър на кодови маркери . Други проследяващи кодове като AdRoll и Analytics.js могат да се активират на всяка страница и да се управляват от този инструмент.
- Единно измерване на множество устройства. Можете да събирате информация от всяко цифрово устройство и да я изпращате до акаунта в Google Анализ. С функционалността на User ID това е анонимен метод за идентифициране на потребителите на всички устройства и сесии.
- Адаптира се към нашата часова зона.
- По-прости функции. Изчезнаха програмните кодове, тъй като функциите вече са опростени, за да могат да се персонализират параметрите на конфигурацията.
- Лесно и интуитивно използване. Не е нужно да сте експерт, за да го използвате.
- Събиране на данни. И това е, че всяко офлайн действие на компанията, като обикновено обаждане, може да бъде регистрирано в тази нова система, идентифицирайки всички потребители по техния идентификационен номер.
След като видяхме предимствата на Universal Analytics и GA4 , можем да ги сравним и да видим какви са основните им разлики.
Това, което е ясно, е, че нашият уебсайт генерира безкрайни данни постоянно и ние трябва да използваме инструменти като тези, които са изложени, за да можем да ги управляваме ефективно и да можем да извлечем ползи от него.
Ако вече сте имали акаунт в UA, ви съветваме да го запазите, докато свикнете с новия модел GA4, тъй като той е предназначен да стане стандарт. Ако вашият проект е напълно нов, можете да започнете с GA4 и не забравяйте, че за доброто представяне на вашия онлайн бизнес е от огромно значение да сте подбрали качествен хостинг.