• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

Google Analytics 4 или Universal Analytics

Защо Google въведе Google Analytics 4 и какво е новото и различното?

Георги Петров От Георги Петров
В Бизнес
0
Гугъл анализ

Преди да се запознаем с разликите между двата инструмента, нека първо уточним за какво точно става дума.

Какво е Google Analytics?

Google Analytics ви предоставя безплатните инструменти, от които се нуждаете, за да анализирате вашите онлайн бизнес данни от едно място и да вземете по-информирани решения, свързани с вашия уебсайт. Можете да получите достъп до изключителни статистически данни и да се възползвате от неговата технология за машинно обучение, за да извлечете максимума от данните си.

Основната разлика между Universal Analytics и Google Analytics 4 е, че първите се основават на показвания на страници и сесии, а GA4 (Google Analytics 4) се фокусира върху събития, тоест върху кампании или някакво конкретно действие, което ще бъде разработено въз основа на нашия уебсайт.

Фактът, че има два различни инструмента, се дължи на съвременната реалност – а именно, че днес голяма част от интернет трафика не идва от уеб страници, а също и от мобилни приложения. Във всички тези типове съдържание събитията ни позволяват да измерваме по-ефективно събраните данни.

Вижте също: Как да създадеш цели в Google Analytics в 4 лесни стъпки?

Google Analytics 4

Google Analytics 4 не е нищо ново, а по-скоро стар познат. Това е собствеността на Google Analytics „Web+App“ , която вече е преименувана на Google Analytics 4. Ще трябва само да наблюдавате новите отчети, които тази версия представя и да се адаптирате към тях. Още разлики:

  • Позволява по-добро измерване на степента на ангажираност или взаимодействие с потребителите.
  • Вече е възможно да се измерват резултатите от персонализирани събития по ефективен и прост начин.
  • Google Analytics 4 позволява унифициране на показателите , независимо дали имате мобилно приложение или само уеб страница или социални мрежи.
  • Предлага възможност за експортиране на данните, получени в Big Query.
  • Той има в своя полза много важен инструмент за отстраняване на грешки, който улеснява измерването на аспекти, които не могат да бъдат измерени в конверсии.
  • Google Analytics 4 предлага по-големи възможности за изследване и анализ на данни, поведение на потребителите в дигиталната среда и др.

GA4 какво представлява

Universal Analytics

Google Universal Analytics е решение, което ви помага да разберете какво се случва на вашия уебсайт и колко ефективни са вашите маркетингови действия, наред с други аспекти.

Universal, това е старата версия на Google Analytics , позволява да се измерва един и същ потребител между устройствата и дори да се интегрира както онлайн, така и офлайн информация за нашия бизнес.

Всичко това благодарение на отчетите, които са много лесни за използване и тълкуване, 100% ориентирани към подобряване на конверсията.

Големите предимства на тази версия бяха:

  • Опция за ремаркетинг. Това е основното предимство на Universal Analytics, тъй като не можеше да бъде осъществено преди. Може да се активира от Google AdWords или Analytics
  • Мениджър на кодови маркери . Други проследяващи кодове като AdRoll и Analytics.js могат да се активират на всяка страница и да се управляват от този инструмент.
  • Единно измерване на множество устройства. Можете да събирате информация от всяко цифрово устройство и да я изпращате до акаунта в Google Анализ. С функционалността на User ID това е анонимен метод за идентифициране на потребителите на всички устройства и сесии.
  • Адаптира се към нашата часова зона.
  • По-прости функции. Изчезнаха програмните кодове, тъй като функциите вече са опростени, за да могат да се персонализират параметрите на конфигурацията.
  • Лесно и интуитивно използване. Не е нужно да сте експерт, за да го използвате.
  • Събиране на данни. И това е, че всяко офлайн действие на компанията, като обикновено обаждане, може да бъде регистрирано в тази нова система, идентифицирайки всички потребители по техния идентификационен номер.

След като видяхме предимствата на Universal Analytics и GA4 , можем да ги сравним и да видим какви са основните им разлики.

Това, което е ясно, е, че нашият уебсайт генерира безкрайни данни постоянно и ние трябва да използваме инструменти като тези, които са изложени, за да можем да ги управляваме ефективно и да можем да извлечем ползи от него.

Ако вече сте имали акаунт в UA, ви съветваме да го запазите, докато свикнете с новия модел GA4, тъй като той е предназначен да стане стандарт. Ако вашият проект е напълно нов, можете да започнете с GA4 и не забравяйте, че за доброто представяне на вашия онлайн бизнес е от огромно значение да сте подбрали качествен хостинг.

Теми: анализанализ на даннигугъл анализонлайн бизнес
Георги Петров

Георги Петров

Още по темата

оценка на риска
Бизнес

Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари

оптимизиране на бюджета за обходждане
web 2.0

Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot

Следващ
старт на онлайн магази за облекла

Ръководство: Как да продавате дрехи онлайн - Промоционални идеи за моден магазин

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.