Темата може вече да е ясна от заглавието, но да, днес ще си говорим за афилиейт маркетинг и как да правиш пари от своя сайт. Ще ти кажа какво е партньорският маркетинг и как работи и след това ще ти дам 12 съвета, които може да използваш, за да печелиш повече от този тип на осигуряване на приходи.
Какво е афилиейт маркетинг?
Накратко, афилиейт маркетинг е, когато печелиш пари, като помагаш на някой друг да продаде своя продукт или услуга. Както може да си представиш, в MarketKing.bg говорим много хостинг услуги, изработка на сайтове – кои компании за хостинг да изберем, кои са подходящите планове за нас, каква платформа за онлайн магазин да изберем, както и много други подобни. И винаги, когато споменем конкретен продукт, ние включваме връзка към този продукт към съответния сайт. По този начин, ако читателят харесва това, което вижда, може да го купи тази компания, без да е необходимо да го търси. Всъщност помагаме на бизнесите да продадат повече продукти и услуги. И така, съответните платформи за сайтове и хостинг ни плащат малка комисионна всеки път, когато читател купува през една от нашите връзки. Ето схема, която илюстрира как работи всичко.
За да се случи това, ние се присъединихме към техните партньорски програми. След това ни дадоха уникален код, който сме добавили във всичките ни връзки, за да знаят, че купувачът идва от нашия сайт.
Защо бизнесите харесват афилиейт маркетинга?
Все повече и повече фирми предлагат партньорски програми, които работят почти по същия начин. Защо? Защото това е много по-безопасен начин за изразходване на бюджетите им за реклама. Когато даден рекламодател ти плати да имаш банерна реклама за техния бизнес на твоя сайт, няма гаранция, че ще получат възвръщаемост на инвестицията си. Този банер може да получи хиляди кликвания, но също толкова лесно може да бъде игнориран напълно – особено сега, когато рекламните блокери са толкова популярни. Но при партньорския маркетинг няма значение дали никой не щракне върху партньорската връзка, защото не ти е платил да го поставиш там. И те трябва да платят комисионата едва след като извършат продажбата. Не по-рано!
Когато партньорският маркетинг работи най-добре?
Въпреки че това може да изглежда като лесен начин за осигуряване на приходи от твоя сайт, не очаквай скоро да живееш от комисионите си. Партньорският маркетинг ще работи най-добре, ако твоят блог има тези три качества.
- Възприет авторитет или опит по дадена тема. Ако на теб се гледа като на човек, който знае за какво говори, може да му се вярва и има авторитет, тогава ще имаш много по-голям шанс някой да кликне върху някоя от тези афилиейт връзки.
- Доверчиви отношения между теб и твоите читатели. Партньорският маркетинг работи много по-добре, когато читателите ти се чувстват така, сякаш те познават, вярват ти и имат връзка с теб.
- Читатели, които са в настроение за купуване. Не всеки идва в твоя сайт с намерение да купи нещо. Но ако редовно преглеждат продукти в блога ти, те може да са готови за закупуване, когато стигнат до края на публикациите.
Партньорският маркетинг също работи по-добре, когато имаш много трафик. Но това трябва да бъде правилният вид трафик. Няма смисъл да привличаш хора, които не се интересуват ни най-малко от продуктите, които предлагаш.
Различни видове афилиейт маркетинг
Моделът на Амазон, където ефективно им помагаш да продават продукти на техния сайт, не е единственият начин да направиш и да се включиш чрез афилиейт маркетинг. Съществуват и партньорски мрежи като Profitshare.bg за България и Rakuten Advertising и Commission Junction за почти целия свят, където популяризираш разнообразие от продукти на различни доставчици. Има и частни партньорски програми, към които може да се присъединиш, за да помогнеш на хората да продават електронни книги и курсове.
Съвети, които ще ти помогнат да извлечеш повече от афилиейт маркетинг
След като знаеш повече за това какво е афилиейт маркетинг, ето 12 съвета, които ще ти помогнат да спечелиш повече, ако го включиш към своя сайт.
1️⃣ Увери се, че си отдаден на читателите си
Трябва да приемеш сериозно отношенията си с читателите, защото ако популяризираш грешен продукт, това може да причини много вреда. Увери се, че е подходящо за тях, и никога не популяризирай нищо, което не би били готов да си купиш сам.
2️⃣ Насочи се към сладкото място на афилиейт маркетинга
Важна част от партньорския маркетинг е да знаеш за мечтите, нуждите и желанията на своите читатели (които като блогър вече трябва да знаеш). Това те поставя в добра позиция да препоръчаш продукт или услуга, който може да отговори на тези желания и нужди. Но също така трябва да намериш начин да говориш за този продукт и какво може да направи за читателя, без да звучи като мърляв разговор за продажби. Така че това, което търсиш, това, което наричаме „сладко място“.
Именно там нуждите на твоите читатели, продуктите, които популяризираш, и начинът, по който ги популяризираш, са в перфектен баланс.
3️⃣ Избери подходящия продукт за целевата аудитория
Както казах по-рано, трябва да се увериш, че това, което предлагаш на пазара, е подходящо за читателите ти. И това може да означава нещо повече от самите продукти.
Повечето от моите читатели тук са начинаещи, има доста студенти и следват собствениците на бизнеси. И така, много по-добре бих продал електронни книги за 20 лева, отколкото курсове за 2000 лева. И дори когато рекламираме продукти с по-висока стойност, обикновено предлагаме нещо подобно на по-ниска цена или намаление.
4️⃣ Отиди отвъд банер рекламата
Много афилиейт програми ще ти дадат различни възможности за популяризиране на техния продукт. Освен линкът, те могат също да предлагат банерни реклами или бутони, които да поставиш на своя сайт.
В днешно време повечето хора мислено ‘филтрират’ такива неща (ако приемем, че приставките вече не са ги скрили). Вместо това ги постави във всяка публикация, където говориш за продуктите. Може също да ги поставиш в своя имейл бюлетин и публикациите в социалните медии.

5️⃣ Увери се, че твоите отзиви са прозрачни и истински
Не казвай, че даден продукт е перфектен, само за да го купуват хората. Бъди честен и им кажи какво може да не им хареса в това. Или поне посочи, че на някои хора ще им подхожда по-добре от други.
Читателите ти ще оценят твоята честност – особено когато им помогнеш да избегнат покупка, за която в крайна сметка могат да съжаляват.
6️⃣ Използвай социално доказателство
Хората често взимат решение за покупка какво купуват други хора. Ако нещо е популярно, то вероятно е по основателна причина. И те ще използват това „социално доказателство“, за да преценят какво трябва да купят.
Ако вашата партньорска програма ви дава информация за това, какво хората са купували чрез вашите връзки, можете да използвате тази информация, за да създадете списък на „бестселъри“ с партньорски връзки към най-популярните артикули. И тъй като те са най-продаваните, вашият читател може да е по-склонен да направи покупка.
7️⃣ Насочи трафик към най-добрите си промоции за конвертиране
Друг съвет е да насочиш колкото се може повече трафик към страниците, съдържащи тези най-продавани артикули. Винаги, когато създаваме такива списъци, се опитвам да докарам колкото се може повече трафик към тях чрез социалните медии. Също така ги споменавам в нашия бюлетин и създавам връзки към тях в навигацията на нашия сайт.
8️⃣ Бъди прозрачен и използвай отказ от отговорност
Винаги, когато популяризираш продукт с финансова изгода, ти имаш морално задължение (и вероятно юридическо) да разкриеш, че печелиш пари от него. Това е друг начин за изграждане на доверие с твоите читатели и укрепване на връзката с тях. Също така може да им даде стимул да купуват продукти чрез тези партньорски връзки, тъй като те ще ти помогнат, като направят покупката.
9️⃣ Следи своите резултати
Повечето афилиейт програми имат някаква система за отчитане. Използвай го, за да разбереш кой метод за промоция работи най-добре за теб. Някои дори ти позволяват да използваш различни връзки, за да може да проследяваш какво е работило в социалните медии спрямо това, което е работило по имейл.
🔟 Използвай различни методи за популяризиране на съдържанието
Винаги, когато популяризираш продукт, който има афилиейт линк, не спирай само след като си писал за него. Помисли за други начини, по които би могъл да говориш за продукта – в своя имейл бюлетин, в социалните медии, в публикация, интервюираща създателя и т.н. Ето графика, показваща възможна последователност от събития за популяризиране на продукт.

Разбира се, не е нужно да ги правиш всички. Просто избере тези, които смяташ, че ще работят за теб.
1️⃣1️⃣ Опитай сезонни промоции, събития и пакети
Доста често се включваме в различни маркетинг кампании на нашите партньори било то за „Черен петък“, „Кибер понеделник“, Коледа, Великден или друго събитие.
Би могъл да направиш нещо подобно. Или може просто да потърсиш каквито и да е специални предложения, които се предлагат при твоите афилиейт партньори, и да уведомиш хората за тях.
1️⃣2️⃣ Балансирай честотата на промоциите
С толкова много продукти достъпни онлайн, може лесно да популяризираш по един всеки ден. Но има вероятност читателите ти бързо да се отегчат от постоянното популяризиране. И това е последното нещо, което искаш. Затова помисли колко често ще популяризираш даден продукт. Може да имаш публикация „Избор на седмицата“ всеки петък, в която се говори за нов продукт, който си забелязал. Или може да основаваш промоциите си около определени периоди от годината, като Коледа и края на финансовата година, както и много други поводи подходящи за теб и твоите читатели.
Към теб…
Ако никога досега не си правил афилиейт маркетинг в своя блог, тогава се надявам, че тази публикация ти е дала някои идеи за това откъде може да започнеш. И ако вече си осигуряваш приходи от сайт с партньорски маркетинг, надявам се тези съвети да ти помогнат да извлечеш повече от него.
Сподели с мен и другите читатели какви тактики използваш и какъв е твоят успех?