• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

Как BIG DATA модел помага на Брентфорд да спечели най-скъпия мач във футбола

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Бизнес
0
Брентфорд

Спортна стратегия, разработена на западния бряг на Америка, помогна на малък обществен клуб в западната част на Лондон да спечели най-богатия мач в световния футбол.

Футболен клуб Брентфорд победи Суонзи Сити с 2:0 в събота във финал в плейофите на стадион „Уембли“ в Лондон, като и двата гола бяха в началото на първото полувреме. Победата осигурява на клуба място в английската Висша лига и потенциално стотици милиони лири в нови излъчвания и приходи от спонсорство.

За Брентфорд това е разбиване на проклятието от девет предишни неуспехи в плейофите и връща отбора на върха на английския футбол за първи път от повече от 70 години. Също така, изминава почти десетилетие собственост под ръководството предприемачът Матю Бенъм, който силно разчита на данните в спорта.

Бившият служител на Bank of America получил образование в Оксфордския университет, трансформира съдбата на Брентфорд, като използва анализи, за да открие таланти, пропуснати от традиционните скаутски методи. Неговите сделки поддържат клуба конкурентен чрез редовните продажби на звездни футболисти и правещи сравнения с Били Бийн, бившият американски бейзболист, който е пионер на подобен модел по време на управлението на калифорнийския клуб Оукланд – история, преразказана по-късно в книгата на Майкъл Луис „Moneyball“ от 2003 г.

„Стратегията за собственост на Матю е вдъхновение за хора като мен, които се опитват да променят и модернизират начина, по който хората гледат на собствеността на клубовете“, казва Джордан Гарднър, мажоритарен акционер в датския FC Helsingor.

Скъпите награди за Брентфорд

Deloitte LLP изчислява, че победителят във финала в плейофите може да генерира около 280 милиона паунда (397 милиона долара) приходи за пет години, ако оцелее през първия сезон в топ дивизията. Това доведе до това играта да бъде наречена най-богатата във футбола. Приходите на Брентфорд за годината, приключила на 30 юни 2020 г., са 13,9 милиона паунда, без продажбите на играчи, според сметките за периода.

Победата в събота е награда за Бенъм след години на лични инвестиции в Брентфорд, с прякор Пчелите. Самият фен на клуба, Бенъм се очерта като потенциален собственик през 2009 г., когато сключи споразумение за партньорство със Supports ’Trust, който тогава отговаряше за тима. Той закупи контролния пакет акции през 2012 година.

Оттогава той вкара повече от 100 милиона паунда в клуба, показват сметки и се вижда, че той развива репутация на вълнуващ, атакуващ футбол – забележителна промяна от по-усъвършенствания му стил през десетилетията преди пристигането му.

„Бенъм каза на феновете, когато той пое отбора, че има стратегия и ги помоли да дойдат на пътешествие с него, и ги прикани да си прекарат чудесно“, Кийрън Магуайър, преподавател по футболни финанси в Университета в Ливърпул. „Освен рекорда на плейофите на отбора, те се справиха добре.“

Всичко това е подкрепено от статистически подход, който вече работи за Бенъм в датския отбор от Суперлигата FC Midtjylland, който той притежава от 2014 г. и ги превърна в трикратни шампиони. В Брентфорд той следи и анализира данните зад играчите по целия свят, които се изплъзват под радара. Това помага да се идентифицират таланти като Нийл Маупай, Саид Бенрахма и Оли Уоткинс, като всички бяха продадени с голяма печалба на клубовете във Висшата лига.

„Феновете го виждат първо като фен, а след това като умен и успешен бизнесмен“, казва Магуайър. „Феновете на Брентфорд имат реалистични очаквания и знаят, че моделът за развитие на играчите може да помогне на клуба да надвиши целите си.“

Игра на числа

Методите на Бенъм се коренят в банковото дело и букмейкърите. След кратък престой в Bank of America през 90-те години, той влиза в хазартната индустрия с Matchbook, борса за спортни залагания и Smartodds, която се описва като частна компания, предоставяща статистически изследвания и услуги за спортно моделиране.

„Голяма част от философията на Матю за собствеността на футболни клубове идва от другия му бизнес, Smartodds, който е много успешна компания за залагания“, каза Гарднър, който също е миноритарен инвеститор в Суонзи Сити.

Брентфорд се управлява с относително ограничен бюджет. Със своите 26 милиона паунда, неговият фонд за заплати се нарежда на 14-то място от 24-те отбора в Чемпиъншип, според Магуайър. Тази цифра все още намалява приходите на клуба, като въздействието от блокирането на стадиона по време на пандемията го увлича до оперативна загуба от 9,2 милиона паунда след продажбите на играчи през последната финансова година. Друг важен финансов стълб на клуба е продажбата на женски, детски и мъжки анцузи с марката на тима.

Един от начините, по които Бенъм се опитваше да възстанови баланса преди началото на Covid-19, беше чрез преместването на Брентфорд на нова арена с капацитет над 17 000 с хиляди първокласни места. Клубът започна да приветства феновете обратно на мачове в ограничен брой.

След последния мач на клуба на стария си стадион „Грифин Парк“ миналата година – победа с 3:1 над Суонзи Сити, която осигури мястото на Брентфорд във финала за плейофите през 2020 г. – Бенъм беше поздравен от фенове събрали се навън, за да отпразнуват победата и да направят сбогуване с дома им от повече от век.

Това беше рядка гледка в ерата на обтегнати отношения между привърженици и клубни йерархии, нещо, което само се влоши този сезон след фиаското от Суперлигата.

„Няма да намерите нито един фен, който да каже дума срещу него, а това е необичайно“, казва Грег Дайк, председател на Брентфорд между 2006 и 2013 г.

Теми: анализ на даннианализ на цифрианализ на числабрентфордВисша лигаМатю Бенъмспортен анализ
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

оценка на риска
Бизнес

Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари

оптимизиране на бюджета за обходждане
web 2.0

Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot

Следващ
MARKETKING с награда за най-добра "Бизнес медия" за 2021 година

MARKETKING с награда за най-добра "Бизнес медия" за 2021 година

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.