Глобалното разпространение на коронавируса внесе напълно неочаквани промени в живота на хората по света. В последната година държавите предприеха редица ограничителни мерки с цел да попречат на предаването на заразата. Това от своя страна наложи голям процент от хората да останат без работа или да започнат работа от вкъщи, възможностите за социализиране бяха и продължават да бъдат ограничени, много бизнеси затвориха врати.
Такива големи промени и то в световен мащаб неминуемо оказват влияние върху потребителското поведение, с които бизнесите трябва да се съобразят, за да бъдат конкурентни и за да успеят да генерират печалби в подобна извънредна ситуация. Ето и част от тези значими промени, на които си струва да обърнете внимание.
Нов бум на електронната търговия
Не е тайна, че електронната търговия се развиваше с бързи темпове и преди целият свят да бъде поразен от новия вирус. Пандемията обаче доведе до бум на пазаруването онлайн. За хората по света това се оказа най-безопасната и удобна алтернатива да се сдобият с нужните им продукти, без да поставят здравето си на риск, посещавайки традиционните магазини.
Това, което се промени, особено щом става дума за нашата страна е, че част от скептиците, които избягваха да правят поръчки от онлайн сайтове, защото са имали съмнение какво ще пристигне и дали няма да останат измамени, вече са направили първите си поръчки. Това е важно, тъй като пандемията променя потребителските навици и на тази група хора.
Също така, докато дрехи, обувки и други по-малки артикули традиционно са най-поръчваните стоки онлайн, в периода на извънредно положение, част от потребителите са се престрашили да закупят онлайн и по-големи артикули като мебели, матраци и др. Тази тенденциия се наблюдава, поради фактът, че хората прекарват много повече време у дома и обръщат голямо внимание на проблеми зони в статиите, които обитват ежедневно. Голям процент от потребители работят дистанционно и това също изисква промяна на интериора на дома, за да могат те да се чустват максимално комфортно по време на работния процес.
Доставка на храна и хранителни продукти до дома
Новата действителност, в която хората заживяха, отвори поле за развитие на нов тип услуги, които преди това не се радваха на толкова голяма популярност у нас. Доставката на хранителни продукти до дома в рамките на час се появи като логичен заместител на ходенето до магазина, където има тълпи от хора и потенциален риск за здравето. С помощта на тази услуга домакинствата могат да се снабдят с всички необходимо, спазвайки социална дистанция. Освен хранителни продукти, от скоро на пазара се появи и нова услуга, която предлага широк асортимент от различни видове продукти – козметика, спортни стоки, продукти за домашни любимци и т.н., с бърза доставка до дома ви – вижте още тук. Тази иновация дойде като естествено продължение на услугата за доставка на храна от ресторанти, която също е предпочитана опция от няколко години насам за голяма част от хората, които са заети в ежедневието си и не успяват да приготвят храна за обяд или вечеря.
Доставката на храна за вкъщи, от своя страна, набира все голяма скорост. От една страна, защото ресторантите неколкократно бяха затворени за посетители, което наложи те да бъдат гъвкави и адаптивни и да предложат опция за доставка. От друга, потребителите също имаха нужда да разнообразят традиционното си меню, като опитат нови ястия, които вместо да приготвят, поръчват онлайн. По-всяка вероятност дори след отварянето на заведенията за посетители, интересът на потребителите към тази услуга ще продължи да бъде висок.
Какво спряха да купуват потребителите?
Поставени в тази безпрецедентна ситуация, никак не е учудващо, че потребителите насочиха вниманието си към стоки за дома, а също и различни продукти за хигиена, хранителни добавки и стоки от първа необходимост. Предвид това, много от тях ограничиха разходите, за други стоки, сред които дрехите, бижутата и скъпите аксесоари. Затова пък бизнесите в тези сфери отговориха на промените като започнаха да предлагат значителни намаления и атрактивни промоции, за да привлекат отново потребителския интерес. Същото големите модни сайтове започнаха да прилагат и други методи, с които да бъдат полезни на своите клиенти – предложения на цялостни визии с цел улесняване на потребителите, полезни блог постове за мода и тенденции.
Със сигурност настоящата ситуация ще продължи да оказва влияние върху навиците на потребителите, а компаниите трябва внимателно да проследят тези промени, за да открият начини как да се адаптират към тях.