Да приемем, че имаш невероятен нов продукт – създали си софтуер, който препоръчва перфектните гарнитури за пица и си развълнуван да споделиш бизнеса си със света.
За съжаление нямаш представа как да споделиш този революционен продукт с възможно най-много от целевите потребители.
Много малки фирми се сблъскват с подобен проблем да бъдат намерени от правилната аудитория – няма значение колко точен е твоят бот за пица при определяне дали харесваш ананас в пицата си, ако потребителите не могат да те намерят.
Има две популярни стратегии за търсене, чрез които организациите решават този проблем – Оптимизация за търсачки (SEO) и Pay-Per-Click (PPC). Но кой метод е подходящ за теб и твоя бизнес със софтуер за пица? По-добре ли е да се придържаме към органичен първи подход и да намираме потребители чрез класиране в търсачките или по-добре да инвестираме в реклама в горната част на страницата с резултати от ключови думи?
Тук проучихме какво прави всяка от тези две стратегии за придобиване и предоставихме някои описателни статистически данни, които да ти помогнат да решиш дали твоят бизнес е най-подходящ за SEO или PPC – или и двете.
SEO vs PPC
Каква е разликата между SEO & PPC
SEO – или оптимизация за търсачки – може да помогне на твоето съдържание да се класира по-високо и по-дълго в резултатите от търсене (SERP). Органичното съдържание, открито чрез търсачките, е по-вероятно да бъде кликвано и да му се вярва от публиката, по-ефективно за локални търсения и може да увеличи присъствието ти онлайн за по-дълго. PPC – или Pay-Per-Click – от друга страна, изисква да похарчиш рекламни пари, за да получиш трафик и да бъдеш забелязан от аудиторията си.
Какво е SEO?
Точно както се обръщаш към любимата си търсачка, за да потърсиш нова маркетингова абревиатура или къде да получиш добра пица, така правят и твоите потребители. Инвестирайки в SEO оптимизация, ти увеличаваш вероятността твоята целева аудитория да те намери, когато търси неща, свързани с продукт или услуга.
Важно е да изградиш присъствие в Google, ако искаш твоята организация да успее, а като увеличиш ранга си сред резултатите от търсенето, подобряваш онлайн видимостта и авторитета на домейна. С други думи, чрез изграждане на съдържанието на твоя сайт, оптимизиране за ключови думи, по които да се класира, публикуване на име, адрес и телефонен номер и други, Google е по-вероятно да мисли, че сайтът ти е подходящ и да прокара твоя връзка по-нагоре на страницата с резултати от търсенето на дадена ключова дума.
Какво е PPC?
PPC или плащане на кликване е форма на маркетинг за търсачки (SEM), при която рекламодателят плаща на издател (като Google или Facebook) всеки път, когато се кликне върху рекламата. Този модел позволява на рекламодателите да плащат само когато потребителите взаимодействат с тяхната обява – което означава, че привличаш хора, които се интересуват от твоята оферта.
Този метод се свързва най-вече с търсачките, тъй като рекламодателите наддават за ключови думи за търсене, подходящи за техните целеви пазари. Може би си забелязал, че най-добрите резултати от търсенето са маркирани с маркер „Реклама“. Колкото по-голям е обемът на търсене на ключови думи, толкова повече рекламодатели трябва да платят.
Ако дадена организация няма възможността да класира бързо сайта си в органичните резултати, PPC може да помогне на бизнеса да остане конкурентоспособен на претъпкан пазар и бързо да излезе пред своите целеви потребители.
SEO срещу PPC – статистика
PPC
Най-добрите 3 платени рекламни места получават 46% от кликванията върху страницата. Според Power Traffick, първите три връзки на страницата с резултати от търсачката (SERP) улавят почти половината от целия трафик за тази ключова дума. Тези данни поддържат метода PPC, тъй като включват закупуване на рекламно пространство в горната част на SERP.
Бизнесът печели средно по 3 долара приходи за всеки 1,60 долара, който харчи за Google Ads. PPC е относително евтин начин за експериментиране и има солидна средна възвръщаемост на инвестициите в платени реклами в мрежата за търсене.
Повече от 615 милиона устройства използват Adblock. Като потребител, Adblock е невероятен: спира всички тези зловещо насочени реклами да не се появяват в твоята емисия във Facebook. Въпреки това, като маркетолог, може да бъде разочароващо да инвестираш в PPC, ако огромен брой твои целеви потребители никога няма да видят рекламата. Освен това този брой расте бързо: блокирането на реклами е нараснало с 15-30% през последните четири години.
PPC рекламите могат да повишат осведомеността с 80%. Въпреки рекламните блокери, PPC все още е ефективен за увеличаване на обхвата и осведомеността на твоята марка.
Актуализациите на алгоритъма на Google не засягат PPC. Макар да не е статистика сама по себе си, голяма полза от PPC е, че е имунизиран срещу променящия се алгоритъм за класиране на SERP от Google. През 2018 г. Google съобщи, че са актуализирали своя алгоритъм 3234 пъти! Ако използваш метода SEO, трябва да коригираш оптимизацията на съдържанието си, за да се класираш по-добре според актуализираните изисквания на алгоритъма.
63% от хората съобщават, че биха щракнали върху реклама на Google. Високата CTR е целта, която движи както PPC, така и SEO и ако по-голямата част от анкетираните потребители съобщават, че биха щракнали върху името на платено търсене, това е убедителна статистика за инвестиране в PPC.
75% казват, че е по-лесно да намерят това, което търсят от платени реклами. Причината, поради която първата страница с резултати от търсенето – особено няколкото посещения – да получи по-голямата част от кликванията, се дължи на комбинацията от лекота на използване и намиране на търсеното от търсещия. Наддаването за целеви ключови думи чрез PPC отговаря и на двете нужди: платените реклами са лесни за намиране в горната част на SERP и те отговарят на въпроса на търсещия.
SEO
Близо 80% от потребителите игнорират платените реклами в резултатите от търсенето. Хората са склонни да предпочитат органичните връзки повече от платените, а от връзките, които потребителите търсят, около 70% са органични.
Търсенето е двигател №1 на трафика към сайтове със съдържание, побеждавайки социалните медии с повече от 300%. Органичното търсене е един от най-ефективните маркетингови канали, като често е първата точка за контакт на потребителя с организация.
SEO управлява 30% от трафика и 20% от приходите. Възвръщаемостта на инвестицията от SEO се натрупва с течение на времето, когато създателите на съдържание установяват авторитет и видимост. Потенциалните клиенти често посещават уебсайт повече от веднъж, преди да попълнят формуляр или да направят покупка, така че класирането по-високо за повече ключови думи увеличава вероятността от реализации с времето.
36.2% от потребителите разпознават връзки, които са платени реклами, но не кликват върху тях. Много потребители на търсене не могат да разграничат платените реклами от органичните връзки – всъщност само половината от търсещите идентифицират правилно рекламите. Независимо от това, потребителите все още предпочитат органичните връзки пред PPC.
88% от търсенията локално ниво на мобилно устройство или отиват към обаждане, или посещават бизнеса в рамките на 24 часа. Локалното SEO има отлична статистика – броят на локалните търсения се увеличава с 900% за две години и чрез оптимизиране на съдържанието и уеб страниците за близката аудитория организациите могат да забележат забележителен растеж.
Една на всеки десет публикации в блога се усложнява. Това означава, че органичното търсене увеличава трафика им с течение на времето и тъй като броят на посетителите се агрегира, броят на реализациите също се увеличава. Историческото съдържание е критична част както от SEO, така и от стратегията за придобиване на клиенти.
Органичното SEO е около 5,66 пъти по-добро от платените реклами в мрежата за търсене. Съоснователят на HubSpot, Брайън Халиган, горещо вярва в първоначално органична стратегия за неговото дълголетие и силна производителност на преобразуване.
В крайна сметка, която и стратегия да избереш, ще зависи от нуждите, бюджета и мисията на твоя бизнес. Често организациите ще инвестират и в двете, за да видят коя стратегия ще им помогне да растат по-добре и по-дългосрочно във времето.