Публицистите и издателите стават все по-агресивни, някои биха казали отчаяни в опита си да контраатакуват срещу рекламните блокъри – метод, който все повече заплашва изданията им и орязва бизнеса, който се ощетява от увеличаващата нужда от рекламиране.
Технологиите за блокиране на рекламите в сайтовете, е една от най-големите пречки в дигиталното рекламиране днес. Те не нараняват всеки играч онлайн по един и същи начин. Маркетинг експертите и рекламните агенции усещат ситуацията най-болезнено, тъй като е очаквано, техните рекламни кампании да не получават търсения ефект. Другите големи потърпевши в сферата са издателите, собствениците на медии, които губят една от най-големите си възможности за монетизация и приходи.
Разбира се, това не отказва медиите да търсят начини за справяне с проблема. Някои от тях учтиво молят своите читатели и потребители да премахнат всеки подобен софтуер, който пречи за пълното потребителско изживяване в сайтовете им. Но дипломатическият подход далеч не е ефективен, защото повечето потребители не обичат да им се казва какво да правят.
Големи медии като Wired, Business Insider и Forbes директно „гонят“ хората, които не приемат техните условия за ползване и не премахнат всякакъв софтуер за блокиране на реклами. The Atlantic пък правят крачка напред като карат читателите си да преминат към абонаментен план, ако продължават да използват рекламни блокъри.
Пропуски в подхода
С новата стратегия на The Atlantic, Jerrid Grimm – основател на маркетингова агенция, споделя, че подходът не работи по начина, по който им се иска на медиите.
„Ако просто натиснеш хиксчето в горния десен ъгъл на съобщението за блокиране на реклама, можеш да пропуснеш метода за абониране и да продължиш да четеш всяка една статия в The Atlantic без проблем“, споделя Джерид Грим.
Друг съществен проблем е, че линковете и трафика, който идва към медиите чрез социалните мрежи като Facebook и Twitter филтрира софтуерите за анти блокиране и сайтовете трудно прихващат потребителите, които ги използват. Факт е, че 75 процента от цялостният трафик на големите онлайн издания идват от социалните мрежи, което прави хващането на читателите с блокиращи програми още по-трудно.
Рискът от подобни агресивни подходи, които целят да намалят използването на блокиращите приложения от страна на издателите може да доведе до намаляване на трафика и все по-малко хора да се връщат в сайтовете им, за да четат. Но какво може да се направи в подобен случай?
Някои експерти биха препоръчали да се мисли креативно. Например, може да се пуска специално съдържание за хората, които не използват рекламни блокъри, като се надяват тези, които използват да ги премахнат, за да имат шанса да получат това ексклузивно съдържание. Това е един по-малко агресивен подход, който дава избор на потребителите.
Отделянето на съдържанието е един възможен начин за по-добро илюстриране на стойността между рекламата и безплатните модели за съдържание, нещо, което в крайна сметка може да помогне на читателите да разберат защо рекламите са нещо необходимо за оцеляването на сайтовете и медиите като цяло.

Дилемата на изданията
Опитът за конвертиране на блокиращите реклами в плащащи си абонати до голяма степен губи интереса на читателите, които поради идеята за плащане първоначално за сложили подобен софтуер. Една от големите причини, поради които потребителите инсталират софтуер за блокиране на реклами е появата на продукти, от които те не се интересуват.
Дилемите пред онлайн изданията са доста. Друг добър пример за преодоляване на рестрикците на блокинг програмите е увеличаването на спонсорирано съдържание. Маркетингът на съдържание е от огромна важност за медиите днес и това може да се окаже добра стратегия за преодоляване на блокърите.
„Подобни проблеми като този карат специалистите да мислят out-of-the-box и да търсят по-креативни начини за продължаване на своето развитие, както и решаването на проблеми, които пречат на тяхната монетизация„, казва Джерид Грим от Pressboard.
Добрите новини за маркетинг специалистите
Маркетинг експертите и рекламните агенции все пак могат да се възползват от потребителите използващи блокиращ софтуер в краткосрочен план, тъй като рекламните позиции не ограничават изданията да пускат своите рекламни съобщения и на други места из сайтовете.
„Маркетолозите и рекламните експерти ще започнат да стават още по-агресивни в подходите си към потребителите“, казва Mark Bauman от ReviveAds. „В ера на свръх информираност, изданията ще печелят повече от хората, които са по-малко информирани и са готови да плащат, за да не изостават от другите.“
В подобен момент, обаче, се появява и друг проблем, който може да удари някои по-малки онлайн издания. Това е намаляването на качественото съдържание, което кара всеки един потребител да се връща в сайта отново. В дългосрочен план, маркетолозите трябва да задържат качеството и дори да го увеличат, за да не загубят верните си читатели.
От любопитство… ти използваш ли софтуер за блокиране на реклами? Остави своето мнение за рекламните блокъри в коментарите! Мнението ти е важно за мен.