• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

Искаш да управляваш собствен маркетплейс? Ето какво е необходимо!

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Бизнес
0
маркетплейс платформата MerchantPro

Електронната търговия достига нови висоти с всяка изминала година. Това, че все повече хора купуват онлайн е ясно, не е нужен коментар. Тук ще разгледаме въпроса за все повечето хора, които продават онлайн. А това се оказва една разширяваща се ниша. За един предприемач е добре да има позиции в тази ниша отрано.

Настоящите маркетплейси (навлизаща думичка в езика ни, която означава онлайн пазар) не са много. В тях се продават твърде общи стоки и не са специализирани. Това, от една страна, не е лошо, но отваря възможност за други специализирани маркетплейси да навлязат. И ако имате идея за такъв маркетплейс, MerchantPro.bg идва с разумно решение.

Как се създава маркетплейс – технически

Съвсем доскоро да имаш онлайн пазар беше изключително скъпо, трудно и мудно начинание, което изисква тежка софтуерна разработка. Не е толкова просто да създадеш и управляваш нещо като eBay, Амазон, Etsy или eMag.

MerchantPro обаче, е-комерс платформата, съвсем наскоро излезе с приложение, което прави точно това – позволява да си създадете своя платформа, при която позволявате на други продавачи да продават техни стоки при вашите условия – комисионни проценти, доставки, администриране, управление на поръчки – всичко се управлява от вас. Вие задавате правилата и вие следите за тяхното спазване.

Маркетплейсът като услуга до сега беше изключително скъпа рядко срещана. Всъщност е-комерс платформите, които предлагат такава услуга, вероятно се броят на пръстите на едната ръка и я предлагат на цени, неудовлетворяващи голяма част от предприемачите.
MerchantPro просто направиха възможността достъпна за всеки предприемач. Със сигурност ще влезе в бюджета на всеки бизнес.

В случая, създаването на маркетплейс с MerchantPro изисква първо построяването на онлайн магазин – т.е. една регистрация.
Маркетплейсът е просто допълнително приложение към онлайн магазина, което се инсталира. Наистина, технически много лесно за стартиране.

Как да създам своя маркетплейс платформа?

Маркетплейс платформа се създава, когато се познават и продавачи, и с купувачи. Когато си врял и кипял в дадена индустрия и познаваш в подробности даден сектор.

Маркетплейсите много често започват като най-обикновен онлайн магазин. С времето магазинът се утвърждава и това дава възможност да се премине към следваща стъпка. Макар админ панелът да е един и същ, управлението на онлайн магазин и управлението на маркетплейс могат значително да се различават. В единия случай се управляват клиенти и поръчки. В другия се управляват и продавачи, което прави задачата значително по-сложна.

Управлението на продавачите не е толкова лесно. Те, освен че управляват собствените си поръчки, до голяма степен създават съдържанието в маркетплейса – публикуват продукти, участват в категории, могат да имат свои условия за ползване, връщане на продукт или маркетинг политика към клиентите. А клиентите на практика могат да се третират като общи. Именно това прави задачата по-сложна.

Един администратор на маркетплейс трябва да се съобразява и да намери начин да управлява общите клиенти по разумни и честни за всеки продавач правила. 

Направете си анализ на продавачите

Продавачите в Интернет са принципно разделени на две групи:
– непрофесионални продавачи, които просто разчистват склада си от стари или ненужни вещи;
– професионални търговци, които правят това за печалба, или както от НАП ги наричат „търговци по занятие“.

В зависимост от това какъв маркетплейс предвиждате да създадете, продавачите могат да се в една от двете групи, или от двете групи.
Със сигурност е добре да задълбочите анализа по-натам, като ги разделите на подгрупи. Примерно, непрофесионалните продавачи могат да бъдат регулярно публикуващи или спорадични публикуващи. Професионалните могат да се разделят според типа продукти, който предлагат или категориите, в които участват.
Можете също да имате дропшип продавачи, което вероятно ще се окаже предизвикателство.

Във всеки случай трябва да сте наясно, че всяка некоректност на който и да е продавач в системата, носи негатив за маркетплейса. Крайните клиенти виждат бранда на маркетплейса и ако са недоволни, това гарантирано се отразява върху бранда и платформата. Затова следенето за стриктно спазване на правилата от страна на продавачите е задължително.

Маркетинг на различни нива

Маркетинг усилията при управлението на маркетплейс са на две нива – от една страна маркетирате купувачи, а от друга продавачи. Хубавото е, че маркетинг усилията на тези две нива влизат в синергия и в един момент така се допълват, че ефектът от тях се умножава – продавачите докарват нови купувачи, а част новите купувачи стават продавачи.

Въпреки това, сигурно сте наясно че маркетинг усилията за маркетплейс проект няма да са малко. Добре е да съберете група съмишленици като продавачи в началото, които да дадат тласък. Така или иначе маркетинг усилията на един маркетплейс не спират до края на жизнения му цикъл.

Теми: emagmerchantproамазонмаркетплейсонлайн магазинплатформи за онлайн магазини
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

скорост на зареждане на уебсайт
web 2.0

Най-бързите WordPress теми

Online advertizing Bulgaria
Бизнес

ONLINE ADVERTISING BULGARIA се завръща!

Следващ
Таргет знае, че си бременна преди някой друг - и това им прави милиарди

Таргет знае, че си бременна преди някой друг - и това им прави милиарди

Най-новото

  • Как да подобрим съдържанието на нашия уебсайт, благодарение на платформата Whitepress?
  • Най-бързите WordPress теми
  • ONLINE ADVERTISING BULGARIA се завръща!
  • 10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите
  • Как да възложите задача за писане на текст
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да стартираш дропшипинг бизнес през 2021 година?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Последни

  • Как да подобрим съдържанието на нашия уебсайт, благодарение на платформата Whitepress?
  • Най-бързите WordPress теми
  • ONLINE ADVERTISING BULGARIA се завръща!
  • 10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите
  • Как да възложите задача за писане на текст

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Нотариуси

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.