• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Off-Page SEO: Надеждно ръководство за увеличаване на авторитета на сайта

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Off-Page SEO: Надеждно ръководство за увеличаване на авторитета на сайта

Важно е да се разработи добре измислена стратегия за SEO оптимизация, ако искаш уебсайтът ти да се показва в началото на резултатите от търсенето. За тази цел трябва да се съсредоточиш върху три важни аспекта: техническо SEO, On-page & off-page SEO.

Техническото SEO се фокусира върху оптимизирането на HTML кода на уебсайта. Целта тук е да се улеснят Google ботовете да обхождат уеб страниците ти и да ги индексират.

От друга страна, on-page SEO-то се занимава основно със съдържанието на дадена уеб страница. Намирането на правилните ключови думи и писането на ценно съдържание е част от on-page SEO. Off-page SEO е всичко останало имащо за цел да направи твоя сайт по-авторитетен.

В тази статия ще се съсредоточа именно върху това да направим сайтовете си по-авторитетни. Преди да се потопим дълбоко в стратегиите за off-page SEO, нека погледнем по-отблизо какво точно е то.

Какво е Off-Page SEO?

Off-page SEO се фокусира върху техниките, които помагат за позиционирането на даден уебсайт в началото на резултатите от търсенето. Не може директно да прилагате тези техники на уебсайта си, както при on-page SEO и техническо SEO.

Off-page SEO се върти около изграждането на богат входящ профил от връзки и привличане на линкове от уебсайтове с висок авторитет. Основната цел на този вид SEO е да покаже на търсачките, че твоят сайт е надежден в дадената ниша.

Преди Google да въведе обновленията Panda, Penguin и Hummingbird, уебмастърите използваха някои black hat тактики, за да манипулират алгоритъма. Тези техники включват пълнене с ключови думи и „бисквитки“, link farming, блог спам и добавяне на скрити връзки.

Въпреки това Google искаше да предостави по-добро преживяване за своите потребители. Така че в последващите актуализации те се фокусираха върху санкционирането на уебсайтове, които използват подобни черни тактики.

В крайна сметка, уебмастърите трябва да търсят white hat тактики, за да подобрят своето off-page SEO. Нека да разгледаме off-page SEO факторите, които влияят на класирането в търсачката.

Кои Off-Page SEO фактори влияят на класирането на даден сайт?

Ясно е, че ако искаш да подобриш класирането си в резултатите от търсенето, не можете да игнорирате off-page SEO. За да подобриш този аспект от SEO стратегията си, тук са факторите, върху които трябва да се съсредоточиш:

Качествени беклинкове

Когато авторитетен уебсайт слага обратно линк към уебсайта ти, това изглеждате по-надеждно и достоверно за Google. Ако имаш късмет, може да получиш естествени препратки от различни сайтове. Но това се основава само на късмет.

За да намерите качествени линкове, трябва да инвестираш известно време в намирането на блогове с висок авторитет. В идеалния случай трябва да търсиш сайтове в една и съща ниша като твоята. След като намериш съответните сайтове, им дай идеи за съдържание за гост-публикации.

Вместо да публикуваш няколко пъти за един уебсайт, опитай се да пишеш за различни блогове. Това ще ти помогне да достигнеш до по-широка аудитория.

Освен това, може да получиш качествени препратки чрез ревюта, препоръки, инфографики, подкасти и социални медии.

Качествено съдържание

Създаването на съдържание обикновено се разглежда като част от on-page SEO. Въпреки това, това е фактор, който влияе и върху off-page SEO. Без задълбочено или ценно съдържание, няма да можеш да ангажираш аудиторията си.

Когато публикуваш качествено съдържание, е по-вероятно други да го споделят. То дори може да ти донесе естествени препратки.

Когато създаваш съдържание, не се придържай само към публикациите в блога. Изследвай други форми на съдържание, като често задавани въпроси, видеоклипове, инфографики, изображения и подкасти. Чрез тази стратегия може да печелиш по-качествени препратки от уебсайтове с висок авторитет в твоята ниша (и не само).

Релевантност

Както вече споменах, не всички връзки са ценни за твоя уебсайт. Търсачките анализират доколко уместна е обратната връзка или вътрешната връзка към определена уеб страница.

Penguin ъпдейта на Google показа ясно, че те ще санкционират уебсайтове, които използват манипулативни препратки. Вместо това трябва да получиш качествени връзки от съответните уебсайтове в твоята ниша.

Co-Citation & Co-Occurrence

Co-citation и co-occurence са решаващи фактори за off-page SEO. Когато два различни източника споменават един и същ уебсайт или бранд, той се нарича Co-citation.

Co-occurence се отнася до близостта, присъствието и честотата на съответните ключови думи от различни уебсайтове. Co-ocurrence включва ключови думи, които са сходни и подходящи, но може да не съвпадат точно.

Казано по-просто, co-occurence се фокусира върху наличието на подобно съдържание на различни уебсайтове. От друга страна, то разглежда как са свързани различни уебсайтове.

Използвайки комбинация от тези две стратегии, може да създадеш богат профил от обратни връзки към себе си. Тези стратегии могат да ти помогнат да изградиш своята марка, като увеличиш доверието и ангажираността си.

Линк профил

Повечето санкции, които Google дава на уебсайтовете се основават на техните линк профили. Ако линкваш към спам сайт, може да поставиш на карта репутацията си.

За да поддържаш линк профила си, трябва активно да търсиш добри възможности за изграждане на връзки. Преди да започнеш разбери, че не всички връзки са еднакво ценни. Някои връзки ще повлияят повече от други.

Ето факторите, които трябва имаш предвид при оценката дадена връзка:

  • Domain Authority: Уебсайтовете с по-високо DA ще ти дадат по-ценни препратки.
  • Content Relevance: Връзките към уебсайтове, които са подходящи за твоята марка, продукт или индустрия, предоставят по-голяма стойност.
  • Anchor Text: Това текстът/думата, на който е поставен линка и е подходящ за съдържанието, продукта или марката.
  • Партньорство със сайтове с добър Backlink профил: Връзките от уебсайтове, които имат значителен линк профил, ще ти дадат по-голяма стойност.
домейн авторитет

За да провериш DA на уебсайт, за който искаш да пишеш, може да добавиш разширение MozBar в Google Chrome. След като намериш сайтове с добър DA резултат, им дай добри идеи за съдържание, което да публикуваш при тях.

Най-добрият подход за off-page SEO

Често маркетолозите мислят, че препратките са единственият компонент, на който трябва да се съсредоточат за off-page SEO. Но ако си мислиш, че само те са ценни, реално ще пропуснеш голяма част от потенциала на сайта си.

Трябва да създаваш уникално съдържание, което хората да споделят. Колкото и клиширано да звучи, съдържанието все още е цар. Ако създаваш съдържание, което хората искат да споделят, си спечелил половината от битката. Най-добре е да получиш качествени връзки от сайтове, които са подходящи за твоята ниша или продукт.

Освен това, трябва да инвестираш известно време в проверка на линк профила на всеки уебсайт, с който искащ да си партнираш. Бъди предпазливи към уебсайтовете, които изглеждат като спам. Намирането на уебсайтове с висок DA и с богати профили трябва да бъде твоята цел.

За най-добри резултати, off-page SEO стратегия ти трябва да бъде в синхрон с on-page SEO и техническото SEO.

Не забрявай

Off-page SEO може да ти помогне да достигнеш до върха на резултатите от търсенето. Това е от решаващо значение, защото показва на търсачките, че даден уебсайт е надежден. Докато off-page SEO може да увеличи видимостта и ангажираността, отнема време да се възползваш от наградите. С посочените по-горе стратегии, може да укрепиш своята цялостна стратегия за оптимизиране на сайта.

off-page SEO
Инфографика – Всичко, което трябва да знаем за off-page оптимизацията
Теми: googleoff-page SEOonpage SEOsearch engine marketingseoseo оптимизацияГугълоптимизация за търсачкиоптимизация на сайтовеоптимизация на сайтове за търсещи машинисео оптимизациятехническо SEO
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

gdpr и маркетинг
Бизнес

GDPR и дигитален маркетинг

маркетинг с инфлуенсъри
Маркетинг

Налагане на вашата марка – Influencer Marketing

Следващ
Най-добрите хостинг компании - евтин и качествен хостинг

10 от най-добрите хостинг компании на пазара

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.