Когато регистрирате име на домейн, получавате уеб адрес. Това означава, че когато клиентите напишат това име на домейн, то ще ги отведе директно при вас.
В тази статия ще обясним какво е име на домейн и как да получите такова за вашия бизнес. Също така ще разгледаме защо е важно да имате собствено име на домейн и как то може да помогне за целите на маркетинга и брандирането.
Какво е име на домейн?
Името на домейн (или просто домейн) не е нищо повече от лесно за запомняне име, свързано с IP (уникалното и неповторимо цифрово име, което се присвоява на всяко устройство при свързване към мрежата). По този начин, когато клиент въведе вашия домейн, браузърът ще покаже съдържанието, хоствано на този IP. Използвайки домейн вместо IP, е много по-лесно да запомните и навигирате в мрежата.
Как да изберем домейна?
Името на домейна е от съществено значение за вашия бизнес, тъй като е първото нещо, което хората ще видят, когато посетят уебсайта ви, и също така може да помогне за увеличаване на разпознаваемостта на марката. Мислете за домейна като за идентичност – ашият домейн трябва да представя кои сте и какво правите най-добре.
Следователно първата стъпка ще бъде да изберете домейна, който искате за вашия уебсайт.
Изборът на правилното име на домейн може да бъде труден, тъй като трябва да се вземат предвид много фактори:
Лесно ли се пише?
Свободно ли е?
Ще го запомнят ли хората лесно?
Професионално или аматьорско изглежда?
Как се сравнява с други имена на компании на пазара?
Тези въпроси могат да ви насочат в процеса на избор на правилното име на домейн за вашия уебсайт.
Можете да проверите наличността на избрания домейн в някой сайт на регистратор, например Jump.bg.
Не забравяйте, че има голям брой разширения, така че също е важно да изберете това, което най-добре отговаря на вашия уебсайт. Ако разширението, което търсите, вече е регистрирано, опитайте друго разширение!
Повече за избора на домейн вижте в този материал.
Как да регистрирам име на домейн?
Много хора не знаят как да регистрират име на домейн за своя уебсайт. Ще го разбием стъпка по стъпка, за да направим процеса лесен за разбиране.
След като изберете името и проверите наличността му, можете да преминете към регистрацията му. Възползвайте се от различните налични промоции, за да регистрирате вашия домейн, но не забравяйте, че по-голямата част се отнасят само за първата година, така че имайте това предвид.
По време на процеса ще бъдете помолени за поредица от данни, като например продължителността. По подразбиране домейните се регистрират годишно, но можете да ги сключите за срок до 10 години.
По време на регистрацията на домейн може да Ви бъдат предложени допълнителни услуги. Това може да включва неща като имейл акаунти или други функции, които не са необходими за регистриране на име на домейн, но може да ви бъдат полезни в бъдеще, когато започнете да работите онлайн. Отново, тези услуги не са задължителни и могат да бъдат добавени по-късно, ако вашият бизнес нарасне значително по размер, така че е най-добре да ги оставите изключени, когато първоначално се регистрирате.
След като процесът приключи, всичко, което остава, е да качите съдържанието на уебсайта си и да конфигурирате имейл адрес, така че вашите клиенти да могат да започнат да се свързват с вас.
Защо ви трябва домейн?
Всеки бизнес се нуждае от собствено име на домейн. Това е така, защото имената на домейни са съществена част от дигиталната маркетингова стратегия на всяка компания. Ако нямате такъв, рискувате да загубите клиентите си заради конкуренти, които вече са регистрирали собствено име на домейн.
Когато регистрирате име на домейн, ще установите вашето онлайн присъствие по-бързо и по-лесно, отколкото ако нямате такъв. Ако някой в интернет търси вашата компания, много по-добре е да може да я намери само като напише името на компанията, отколкото ако вие трябва да извършите онлайн търсене. Като имате име на домейн, вие се утвърждавате като законен бизнес, на който хората могат да се доверят и да се доверят за своите покупки и информация.
Как може да помогне на маркетинга и брандирането?
Домейнът може да действа като разширение на идентичността на вашата компания. Без значение в коя индустрия сте, вашият домейн ще играе важна роля за това как хората възприемат вашия бизнес.
Когато говорим за домейни и маркетинг, първото нещо, което идва на ум е SEO позиционирането. Например, ако вашата компания е българска, регистрирането на домейн .bg ще позиционира вашата компания на българския пазар.
Имената на домейни обаче са важни и по отношение на идентичността. Името на домейна работи като уводно писмо за вашата компания, така че трябва да бъде адаптирано към нуждите на марката. Получаването на тематични домейни може да помогне за позиционирането на вашата компания в съзнанието на вашите клиенти: например .lawyer показва, че принадлежите към правния сектор.
Можете също да закупите разширения, за да попречите на някой да използва негативно вашата марка: например много компании купуват .xxx, така че никой да не може да рекламира негативно с името на марката си.