• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало web 2.0

Жизнен цикъл на домейна

Интернет работи благодарение на домейните. Използваме ги за всичко - от лични и бизнес уебсайтове до имейл, и те са незаменима част от нашия онлайн живот.

Георги Петров От Георги Петров
В web 2.0, Бизнес, Технологии
0
всичко за домейните

Вече обсъдихме как да регистрираме домейни и дори как да ги прехвърляме, но какъв е жизненият цикъл на домейна?

Важна информация за домейна

Домейнът е уникален идентификатор, използван за намиране на уебсайтове и други ресурси в Интернет. Те са съставени от поредица от букви и цифри и всеки домейн е собственост на едно лице. Регистрацията на домейн се управлява от Интернет корпорацията за присвоени имена и номера (ICANN), която отговаря за присвояването и управлението на имена на домейни .

Когато регистрирате домейн, вие ставате собственик и е ваша отговорност да го подновявате периодично. Това става чрез регистратора, при който сте регистрирали домейна (за България бихме препоръчали Jump.bg), упълномощен от ICANN да регистрира, подновява и управлява имена на домейни.

Етапи на регистрация на ново разширение

За да разберете жизнения цикъл на даден домейн, е важно да разберете как разширението става достъпно за обществеността.

Преди домейнът да стане достъпен за всички потребители, той преминава през две фази, известни като sunrise и landrush, които определят кой може да регистрира домейн с това разширение, преди да стане достъпен за всички потребители. Тези фази са проектирани от ICANN, за да предотвратят нелегитимни регистрации от спекуланти.

Преди едно разширение да стане публично достъпно, то преминава през фазата на sunrise, в която само компании и търговски марки, включени в програмата за защита на търговските марки, могат да кандидатстват за регистрация на определен домейн. Ако нямате търговска марка или сте пропуснали sunrise фазата на разширението, пак ще имате възможност да регистрирате своя домейн на по-висока цена и по този начин да защитите името си.

Безплатна регистрация

След като тези етапи са завършени, домейнът се отваря за обществеността във фазата, известна като Безплатна регистрация или Обща наличност. Това е етапът преди регистриране на домейн, където можете да намерите идеалния домейн за вашия проект и да го регистрирате на ваше име чрез регистратор като Jump.bg.

Не забравяйте, че когато регистрирате домейн, вие ставате негов собственик, така че вие ​​сте отговорни да го подновявате периодично, за да го поддържате активен, като по този начин влизате в жизнения цикъл на домейна.

Когато даден домейн е във фаза на безплатна регистрация, той се счита за наличен домейн, тъй като все още не е регистриран и е наличен.

Жизнен цикъл на регистриран домейн

Веднага след като се поиска регистрация през регистратор и тя започне да работи, започваме да говорим за активен домейн (както би било в случая Jump.bg, където в момента разглеждате този блог). Когато се регистрира домейн, това може да се прави с години, от минимум 1 година до максимум 10. Когато този период наближи своя край, е необходимо домейнът да бъде подновен.

Тъй като имат дата на изтичане, домейните преминават през поредица от фази или периоди, след като бъдат регистрирани. Ако се извърши нормалното подновяване, домейнът остава активен, но ако изтече вече няма да е активен и ще е необходимо да го подновите, ако не искате да загубите домейна.

За да направим това, първо ще имаме гратисен период , през който ще бъде възможно да подновим домейна на обичайната цена . В случай, че не бъде подновен по време на тази фаза, домейнът преминава към следващия, период на наказание или период на обратно изкупуване , в който ще е необходимо да платите допълнителна такса за възстановяване, за да възстановите домейна, преди да бъде изтрит.

В случай, че домейнът не бъде подновен по време на някоя от тези фази, домейнът ще премине в период на елиминиране или чакащо изтриване , когато вече няма да е възможно да се възстанови домейнът и той ще бъде освободен, така че всеки да може да го купи отново .

Тези жизнени цикли се определят от ICANN, но продължителността на всяка фаза варира от разширение до разширение.

Заключение

Регистрирането на домейн не е сложен процес, но има няколко стъпки, включени в жизнения цикъл на домейна. Познаването на тези стъпки ще ви помогне да разберете процеса и да знаете как да продължите в зависимост от фазата, в която се намирате. Или още по-добре, уверете се, че вашият домейн никога не изтича благодарение на услугата за автоматично подновяване, включена в предимствата, които Jump.bg предлага при регистриране на домейн при нас.

Теми: домейндомейн имекак да си избера домейн
Георги Петров

Георги Петров

Още по темата

оценка на риска
Бизнес

Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари

категории или тагове
web 2.0

Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание

Следващ
маркетинг с инфлуенсъри

Налагане на вашата марка - Influencer Marketing

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.