Дойде лятото и ние от MarketKing.bg продължаваме усилената си работа по няколко различни проекта. Отскоро работим по нов проект, който смятаме, че ще грабне вниманието на голяма част от бизнеса във Варна, но и не само. Фокусирали сме се върху развитието на нов бранд и стартирайки новата дейност, се замислих за различните стратегии за Facebook реклами, които сме прилагали през годините. Все пак, Facebook Ads ще има важна роля за налагане на присъствието на новия ни бранд онлайн.
Връщаме се назад във времето и отварям архива с различни стратегии за Facebook реклама, които сме прилагали за различни клиенти през годините тук в MarketKing.
Дори и с непрестанните промени, които социалната мрежа прави по платформата си, тези стратегии все още са доста актуални и могат да бъдат тествани в бизнеса ти. Ето защо те са най-мощните рекламни стратегии за Facebook, в края на краищата.
Независимо дали искаш да оптимизираш за мобилни устройства, да подобриш насочването към клиентите или най-накрая да подобриш ремаркетинг усилията си, има нещо за всеки.
Всяка стратегия е пробвана и тествана, така че знай, че тя ще ти помогне да постигнеш маркетинговите си цели.
Използвай хибридна Facebook рекламна стратегия
Живеем във време, в което аудиторията прекарва своето време на различни устройства. Потребителското изживяване може да започне, когато потребителят е онлайн на своето десктоп устройство и търси информация за даден продукт и да приключи на мобилен телефон или таблет, когато вече са решили да направят покупката.
За това в своите реклами е лошо да се фокусираме само върху един тип устройства. Разбира се, повечето данни и статистики показват, че по-голяма степен от хората използват своите мобилни смарт телефони. Но това не означава, че трябва да избягваме тотално десктоп вариантите за реклама, защото това със сигурност ще доведе до оставяне на сигурни пари на масата. А това изобщо не е добре за твоят бизнес.
Фокусирането върху достигането до клиентите чрез много платформи може да повиши осведомеността на клиентите ти. Според прочутия текстописец Юджийн Шварц има пет нива на информираност на клиентите:
- Незнаещ – аудиторията ти напълно не знае за твоя продукт и марка и не търси решение, защото не са установили, че те дори имат проблем, който можеш да решиш.
- Наясни с проблема – твоята аудитория е наясно с проблема си и започват процеса по търсене на решение.
- Наясни с решението – аудиторията ти е намерила продукт и те разбират как той работи, за да реши проблема им.
- Най-наясни – аудиторията ти е затворила цикъла – те са намерили решение на техния проблем и смятат, че продуктът ти е най-добрият и ще им свърши работа.
Всяко ниво на информираност показва, че дадено лице е разбрало за твоя продукт и как той служи за разрешаване на даден проблем. Стратегията за използване на няколко канали, включваща стратегии за настолен и мобилен достъп, служи като ръководство за клиентите, използващи всяка платформа, на базата на тяхното ниво на информираност.
Тук виждаме всеки от етапите – имай предвид, как мобилните и настолните компютри са включени в стратегията. Клиентите обикновено започват пътуването си на едно устройство и го прекратяват с помощта на друго, което означава, че рекламите ти трябва да са специфични за всеки етап от осъзнаването и процеса.
Например мобилните реклами трябва да подчертаят проблема, който хората имат и предлаганите решения. По времето, когато хората най-добре го осъзнаят, рекламите за настолни компютри трябва да се съсредоточат върху утвърждаването на причината, поради която продуктът ти е най-добрата налична опция за тях.
Създай силна Pay-per-click стратегия, за да увеличиш приходите и трафика към сайта си
Чрез Facebook ads, ти плащаш всеки път, когато някой кликне върху рекламата ти – Pay-per-Click (PPC). Една силна стратегия за рекламиране вyw Facebook взима тази идея и кара повече хора да кликват върху рекламите. Колкото повече кликвания получава рекламата tи, толкова по-добри са шансовете за препращане на хора към сайта ти, както и по-голям е потенциалът ти за приходи от тази реклама.
Силната Facebook реклама използва повече от една PPC стратегия така, че дори, когато едната не се представя добре, има друга, която да компенсира.
Един добър пример за PPC стратегия е A/B тестването. Когато създаваш своята реклама, използвай Facebook за сплит тестване, за да пробваш различни варианти на реклама. Изображенията са изключително добър маркетингов инструмент. От 75% до 90% от ефективността на рекламите може да се дължи на визуалните ефекти.
За да измериш ефективността на различните изображения, смени снимките на двете реклами, но запази същото копи. Коя реклама се представя най-добре? Тази, която получава най-много ангажираност от аудиторията. Също така, прилагай и тестове на „печелившата“ реклама, като ще разбереш дали снимките или текста носи повече трафик.
Вгради Facebook Messenger Ads
Откакто Facebook въведе Messenger, платформата се превърна в един от най-мощните начини за достигане и взаимодействие с аудиторията. Добави към това факта, че клиентите очакват незабавни отговори на своите въпроси – и Facebook Messenger предлага на клиентите директна връзка с бизнеса – и ето, че имаш отворен канал за предлагане на наистина насочени реклами.
Основната разлика между този вид реклама и другите типове реклами е подканващата фраза. Вместо да насочват клиентите си към страница във Facebook или в целевата страница на уебсайта, рекламите във Facebook Messenger целят клиентите да започнат разговор с брандовете.
Можеш да настроиш предварително програмирани отговори на базата на популярни въпроси и коментари, които получаваш. По този начин рекламата ти работи, за да ангажира клиентите и бързо им предлага необходимата им информация. Помисли върху това, че повече от 2 милиарда съобщения се изпращат между потребителите на Facebook Messenger и бизнеса всеки месец! С тази комуникация не е чудно, че клиентите очакват бърз отговор.
Създай евъргрийн Facebook реклами
В зависимост от типа бизнес, можеш да избираш да показваш реклами седмично, през седмично или месечно. Но въпреки че рекламите ти се показват често, това не означава, че трябва да започваш от нулата всеки път. Това изисква време и ненужно. По-добрият подход е да се вземат „стари“ реклами и да се повторят, за да станат по-ангажирани.
Ако трябва да съм по-конкретен, има 3 вида евъргрийн стратегии, които може да използваш:
- Кампании за осведомяване. Тези кампании са насочени към хора, които най-много се ангажират с бранда ти. Кампаниите за осведомяване във Facebook са предназначени за споделяне на историята ти с тази аудитория. За да започнеш, включи акцентите на продукта като нови функции. Използвай рекламите за повишаване на ангажираността и продажбите.
- Кампании генериращи лийдове. Веднъж, когато хората знаят кой си, следва част, в която трябва да вземеш от тях имейл или друга информация, която да ги помогне да им продадеш. За да направиш това, трябва да дадеш стойност на хората срещу теб за исканата от теб информация. Можеш да им предложиш електронна книга, уебинар или безплатен тест на продукта или услугата ти.
- Конверсийни кампании. Използвай кампаниите за реализация, за да вземеш тези лийдове, които току-що си събрал и ги превърни в продажби. Ето къде приключваш сделката със супер целево предложение: точно това, което те прави по-добър от конкуренцията.
Използвай гео таргетинг за Facebook Ads
В ранните дни на рекламата, маркетьорите и собствениците на бизнеси не са имали опциите да таргетират потребителите си. Имало е няколко канала по телевизията, вестници и списания. Специалистите е трябвало да чакат клиентите да се ангажират първо с тях преди да поднесат своето съобщение.
Бързо напред няколко десетилетия и нещата се промениха, за да позволят на специалистите по маркетинг да бъдат по-активни. Гео-насочването е страхотна рекламна стратегия за поставяне на твоето съобщение пред очите на клиентите. Географското насочване работи чрез показване на подходящи реклами въз основа на разположението на проспектите. Резултатът е навременни хипер-насочени реклами, които привличат клиентите.
Ти познаваш своята аудитория най-добре и за това ти препоръчвам да експериментираш с различни опции. Тествай, тествай, тествай. Избери няколко или всички стратегии от горните. С времето ще видиш кои от тях са най-добри и ефективни за твоя бизнес, за да ги прилагаш още повече.