С над 200 милиона активни потребители месечно, Pinterest може да не е директен конкурент на Facebook, но си остава една от най-популярните в световен мащаб. Половината от всички милениъли използват Pinterest в САЩ. Но нека това не са единствените данни, които споделям с теб. 68 процента от жените в САЩ между 25 и 54 години също използват тази социална мрежа. Факт е, че по-голямата аудитория използваща Пинтерест са жени, но 40 процента от новите потребители на компанията се оказват от мъжки пол.
Разбира се, в България Пинтерест не е толкова популярен колкото Инстаграм и Фейсбук, но отново се намират доста потребители, които използват силните страни на тази платформа.
Ако нямаш солиден план за това как да използваш Pinterest като част от бизнес стратегията си, пропускаш ключови възможности да достигнеш до потенциални нови клиенти.
Защо да използваш Pinterest за бизнес?
Хората използват Пинтерест поради различни причини, точно както и при Facebook, Twitter и Instagram. Pinterest е мрежа, в която хората търсят вдъхновение, включително специално търсейки идеи за нови продукти, които да купуват. Според eMarketer, само Facebook изпреварва Pinterest по отношение на влиянието върху покупателните решения на потребителите на социални медии в САЩ. А това си е сериозно предимство пред останалите играчи.
Повече от две трети от „пинърите“ твърдят, че са открили нова марка или продукт в Pinterest, а огромните 93% от тях използват мрежата за планиране на покупки. И това не е просто планиране. Половината от потребителите всъщност са направили покупка, след като са видели Promoted Pin, а две трети са проверили запазените си пинове, докато са пазарували в магазини.
Преглед на Пинтерест за бизнес
Тъй като Pinterest е малко по-различен от другите социални мрежи, преди да говорим за това как да използваме Pinterest за бизнес, ето бърз преглед на някои ключови термини там.
Пинове / Pins
Пинът е просто изображение или видеоклип, който някой избере да запише в Pinterest. За бизнеса по-важно от самата картинка е връзката. Всеки ПИН се свързва обратно към оригиналния източник, така че Pinterest може да бъде чудесен източник на трафик.
Бордовe / Boards
Пинтерест потребителите (или така наречените „пинъри“) запазват изключително много неща в своите бордове. Те са подредени пинове приличащ на папките на компютрите ни. По данните на компанията, до момента има над 100 милиарда пина. Другите потребители могат да последват целия ти акаунт, но имат и възможността да следват определени твои бордове. И така, пиновете, които запазваш в съответните бордове, ще се появяват на техните фийдове.
Фийд / Feed
Новинарският поток тук е същият, както и при останалите популярни социални мрежи. За да виждат твое съдържание там, хората трябва да се абонират или да те последват.
Как да настроиш бизнес профила в Pinterest?
Ако възнамеряваш да използваш Pinterest за маркетинг на бизнеса си, трябва да създадеш фирмен акаунт, вместо личен. Бизнес профилите предлагат специфични за бизнеса функции като анализ и възможността за използване на рекламата на Pinterest.
Ако вече имаш личен профил, можеш да го преобразуваш в бизнес профил. Ще трябва да въведеш допълнителна информация за бизнеса си и да приемеш специфичните за бизнеса условия.
А ако нямаш профил все още, ето как да си създадеш такъв.
- Създаване на бизнес акаунт. Първата стъпка от създаването на акаунт е да се регистрираш като бизнес, избирайки бутона Join as a business. Въвеждаш данните, които се изискват и създаваш профила.
- Настройки на профила. Веднъж, след като си направил профил на своята компания, следва да промениш някои настройки. Трябва да избереш бизнес име, потребителски профил и да качиш свое лого и информация.
- Потвърждаване на уеб сайт. Това е една от най-важните стъпки, тъй като благодарение на потвърждаването на твоя сайт, ще имаш възможността да следиш трафика, който получаваш от профила си и други важни статистики, които биха ти помогнали да подобряваш стратегията си.
- Създаване на бордове и пинване. Последните стъпки от създаването на профила е направата на бордове. Това са категориите, по които ще публикуваш своите пинове. Ако имаш фризьорски салон, може да направиш бордове като „Мъжки прически“, „Дамски прически“, „Грим“ и много други.
Използване на Пинтерест за бизнес: Съвети и тактики за успех
Добави бутон Save
Ако искаш хората да предприемат действия, трябва да ги улесниш. Тъй като добавянето на бутон за запазване в уебсайта ти позволява на хората да запишат съдържанието ти само с едно кликване. Дори и потребителите да нямат инсталиран бутон в своя браузър, наличието на такъв в твоя сайт може до голяма степен да увеличи трафика ти.
Можеш да създадеш бутоните за запазване, като използваш Pinterest Widget Builder. Ще намериш инструкции стъпка по стъпка и ще научиш повече за това, как да използваш бутоните за социално запазване и споделяне в публикациите си.
Пинвай често
Компанията препоръчва потребителите да пинват често ново съдържание в пиковите часове и уикендите. Пинтерест също така подчертава, че последователността е ключова – ако ще публикувап голям брой публикации в рамките на една седмица, е добре да ги разделиш и да публикуваш по няколко на ден, отколкото наведнъж.
Фокусирай се върху страхотните изображения
Pinterest е силно визуална среда, така че си струва усилията за създаване на качествени изображения. Твоите снимки трябва да са ясни, добре осветени, добре съставени и най-важното – да бъдат фокусирани. Ако не разполагаш с време, инструменти или умения за създаване на твои собствени изображения, има изобилие от уеб сайтове с фотография с качествени снимки, които можете да използваш.
Помисли за творчески начини да визуализираш продукта и марката си. След като проучи представянето на 50 000 промотирани пинове, Pinterest установи, че изображенията за начина на живот обикновено надминават изображенията на продуктите. Например, модните и стилните пинове, показващи продуктите, които се използват в реалния живот, са с 30% повече кликвания и 170% по-високи тарифи за плащане от тези показващи само продукта.
Осемдесет процента от пинърите използват приложението Pinterest, така че изображенията трябва да бъдат оптимизирани за малък екран. Съотношението на изображението може да е до 1: 2.8, но 2:3 е идеално, което означава, че твоето изображение трябва да бъде 600 x 900 пиксела. Ако изображението е по-високо от 1560 пиксела, то ще бъде отрязано.
Но не забравяй и силата на думите
Разбира се, току-що ти казахме, че Pinterest е визуална среда – но страхотните графики сами по себе си не са достатъчни, за да създадат сериозна ангажираност. Извлечи максимума от полето за описание, за да кажеш на зрителите точно какво ще получат, ако кликнат върху свързаното съдържание на сайта. Увери се, че си включил най-важните си ключови думи, за да помогнеш на твоите пинове да се появяват в търсенето (но, разбира се, не забравяй да направите това по естествен и полезен начин, вместо да се занимаваш с пълнене на ключови думи).
Бъди социален
Запомни: Pinterest е социална мрежа, а не билборд. Ако искаш хората да се ангажират с твоите пинове, ще трябва да се ангажираш и ти с техните. Следвай бордове или профили от подходящи, но неконкурентни марки в твоята индустрия и се увери, че активно харесваш и се ангажираш с тях.
Можеш също така да включиш служители и маркетингови експерти, с които работиш в мрежата на Pinterest, като ги поканиш да участват в груповите бордове. Например, Allrecipes има дъска, в която повече от 100 от нейните „Allrecipes Allstars“ допринасят за Pinned Recipes. Бордът е бил огромен успех за Allrecipes, привличайки близо 400 000 последователи.
Използвай анализите, за да подобриш резултатите си
Pinterest Analytics предоставя важна информация за това какви типове съдържание вървят най-добре в мрежата, така че можеш да тестваш и подобрявате твоя Pinterest. Ще можеш да видиш кои пинове са най-популярни и тези които водят до най-много трафик към сайта ти, така че можеш да се съсредоточиш върху показателите, които са най-важни за теб.
Тествай Pinterest Ads
Промотираните пинове (Pinterest Ads) са чудесен начин да накараш твоите пинове да се виждат от повече хора, създавайки нова експозиция за бранда си. Но промотираните пинове могат да осигурят експозиция, надхвърляща това, за което плащаш. Данните от Pinterest показват, че рекламодателите получават средно с 20% повече органични кликвания през месеца след стартирането на рекламна кампания.
Pinterest идентифицира популяризираните пинове, като поставя думата Promoted под всеки такъв пин.
А ти имаш ли профил в Пинтерест? Използваш ли го за бизнес цели? Сподели с нас в коментарите! Ще се радвам да споделиш своя профил там, за да те последваме.