Готов ли си за една от най-големите промени във Facebook рекламата от години насам? Знаеш ли, че Facebook прави оптимизацията на бюджета на ниво кампания (CBO) по подразбиране в рекламите?
В тази статия ще споделя как да използваш новата настройка за CBO за създаване на рекламни кампании във Facebook и кога CBO ще стане единствената ти активна опция.
Campaign Budget Optimization ще бъде единствената опция за специалистите във Facebook
Наскоро от Facebook обявиха, че CBO ще бъде представена през септември 2019 година за рекламодателите. Това означава, че ако всичките ти кампании за последните 56 дни преди промяната са били настроени с помощта на CBO, няма да може да я изключиш и да се върнеш към задаване на бюджета на ниво ад сет.
През февруари 2020 година промяната ще бъде въведена за всички останали рекламодатели, които все още не са приели изцяло CBO и ще стане единствената опция в платформата.
Съвет: Препоръчвам в момента да не използваш CBO за всичките си кампании. Ако го направиш, акаунтът ти ще премине автоматично към използване на тази функцията. Именно затова продължи да експериментираш с CBO, но продължавай и да използваш ад сет бюджетите до пълното пускане на функционалността през февруари 2020 година. Повече за това по-късно в статията.
Какво е Campaign Budget Optimization?
Оптимизацията на бюджета на ниво кампания е нова функция във Facebook, която оптимизира разпределението на бюджета на твоята кампания в ад сетовете в рамките на тази кампания. Това означава, че Facebook автоматично и непрекъснато ще намира най-добрите активни възможности (въз основа на твоята цел) в твоите ад сетове и ще разпределя бюджета в реално време, за да получи тези най-добри резултати.
Тоест, ако бюджетът на кампанията ти е 100 долара и имаш 2 ад сета, Facebook автоматично ще разпределя бюджета ти към двата ад сета и ще харчи повече или по-малко в зависимост от това кой е най-добрия/лошия ад сет. Facebook сам ще преценя на база различни фактори кой ад сет колко пари ще получава от целия кампаниен бюджет.
Важно е да не бъркаме CBO с оптимизацията на реализациите. Последното е, когато използваш целта „Конверсии“ и Facebook оптимизира рекламите в ад сетовете. CBO обаче определя бюджета на ниво Кампания и след това оптимизира на ниво Ad Set, за да намери най-ефективните рекламни сетове.
В графиката по-долу може да видиш как функционира CBO. Без него бюджетът се разпределя равномерно между трите ад сета, дори и на тези с по-нисък резултат. Когато използваш CBO, Facebook разпределя повече бюджет за ад сета, който постига най-много реализации, за да доведе до още по-добри резултати. Точно както ти споменах по-горе.
Ето защо в крайна сметка получаваш по-голям брой реализации с по-ниска цена на реализация, което увеличава възвръщаемостта на рекламните ти разходи (ROAS).
Продължи да четеш, за да разбереш как да създадеш campaign budget optimization реклама.
#1. Създай фейсбук реклама със CBO
Първо, отвори Facebook Ads Manager и в главното табло кликни върху Create. Това ще отвори един от двата прозореца за създаване. Прозорецът, който се отваря ще зависи от начина, по който си създавал преди това кампании.
В прозореца за бързо създаване дай име на кампанията си и след това избери целта на кампанията си от падащия списък. За този пример използваме целта „Конверсии“.
Сега включи оптимизацията на бюджета на ниво кампания и задай бюджета си. Може да зададеш дневен или жизнен бюджет, точно както би направил, когато задаваш бюджет на ниво ад сет.
Ако например искаш да тестваш три аудитории и преди това си задал 50 долара на ден за всеки ад сет, новият ти бюджет на кампанията ще бъде общият бюджет за всичките ад сетове: 3 х 50 долара = 150 долара на ден.
След това попълни останалата част от структурата на кампанията, като наименоваш своя ад сет и реклама, след което щракни върху „Save Draft“, за да създадеш чернова кампания в таблото за управление на рекламите си.
#2. Задай стратегията си за офериране на рекламни кампании във Facebook
Когато настройките на кампанията се отворят в секцията CBO, вече ще видиш опция за избор на стратегия за офериране на кампанията. Преди това беше на ниво ад сет и Facebook го преместват на ниво кампания в този нов метод за създаване на кампания.
С целта „Конверсии“ имаш следните стратегии за офериране:
- Lowest cost
- Cost cap
- Bid cap
- Target cost
Започвайки с Lowest Cost, която е стратегията за автоматично офериране на Facebook. По-късно, ако искаш да мащабираш кампанията и да увеличиш бюджета си, може да преминеш към стратегията за ограничаване на разходите (Cost Cap) или за ограничаване на офертите (Bid Cap) с по-агресивни ръчни оферти.
Обърни внимание на: 8 неща, които научих, като похарчих над 50 000 долара за Facebook Ads
#3. Завърши настройката на реклами във Facebook
Сега премини към ниво ад сет, като щракнеш върху бутона в дясната част на екрана или кликнеш върху името на твоята кампания.
След като си на ниво ад сет, завърши настройката на сета както обикновено. Основният компонент е изборът на аудитория, която ще виждат рекламите ти, като lookalike за насочване към студена аудитория, видео custom аудитории за насочване към топли аудитории на хора, които са гледали видео съдържание или уебсайт custom аудитории за насочване към горещи аудитории от хора, които преди това са посетили сайта ти.
В този пример искаме да оптимизираме за лийдове и да изпробваме множество lookalike аудитории с различни размери. В първия ад сет избираме 1% lookalike аудитория, създадена от custom аудитория на всички направени поръчки от онлайн магазин.
Тук избираме автоматични разположения, защото използваме целта Конверсии.
#4. Настройка на оптимизирането и доставянията на кампанията
Сега избераме за кое действие искаме да оптимизираме, като например кликвания върху връзки или изгледи на целеви страници за трафик кампании или в този случай – реализации. Остави всичко по подразбиране в този раздел включително прозореца за преобразуване на 7 дни след кликване или 1 ден след преглед.
Съвет: Може да задаваш ограничение за изразходване на бюджета ти от ад сетовете, за да контролираш разпределението на бюджета на кампанията. Тази опция ще намериш в секцията Бюджет и График в ад сет нивото.
#5. Създай своята реклама
Накрая отвори ад нивот на твоята кампания и я създай. Избери рекламния си формат, рекламното послание, копие, връзка, заглавие и призива към действие. Рекламата, която създаваш ще зависи от твоята целева аудитория и това, което продаваш.
В този случай насочваме към студена lookalike аудитория в тестова кампания. Целта е да предизвикаме хипер-отзивчивите хора в нашата аудитория, които са готови да купят; следователно, искаме да позиционираме реклама, базирана на услуга.
Можете да създадеш друга реклама, като просто я дубликираш с помощта на бутона за дублиране и да промениш променливи като копи или призива за действие.
Броят на рекламните варианти, които създаваш ще зависи от бюджета на кампанията и броя на рекламните сетове. Колкото по-голям е бюджетът на кампанията, толкова повече рекламни сетове и варианти на рекламите може да тестваш.
Противно на това, ако имаш нисък бюджет на кампанията с много рекламни набори и реклами, оптимизацията ще отнеме повече време, защото има повече елементи на кампанията, които се нуждаят от по-голям бюджет.
Веднъж след като кампанията е създадена – публикувай всички промени.
За да обобщим, структурата на кампанията за този пример ще бъде:
Заключителни думи
Оптимизацията на бюджета за кампании във Facebook (CBO) ще бъде стандартната и единствена опция за създаване на кампании във Facebook (от началото на февруари 2020 година). Това е голяма промяна, която ще смути всички рекламодатели, така че сега е моментът да продължиш напред и да тестваш тази функция преди пълната промяна да бъде приложена.