• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
facebook marketing

Готов ли си за една от най-големите промени във Facebook рекламата от години насам? Знаеш ли, че Facebook прави оптимизацията на бюджета на ниво кампания (CBO) по подразбиране в рекламите?

В тази статия ще споделя как да използваш новата настройка за CBO за създаване на рекламни кампании във Facebook и кога CBO ще стане единствената ти активна опция.

Campaign Budget Optimization ще бъде единствената опция за специалистите във Facebook

Наскоро от Facebook обявиха, че CBO ще бъде представена през септември 2019 година за рекламодателите. Това означава, че ако всичките ти кампании за последните 56 дни преди промяната са били настроени с помощта на CBO, няма да може да я изключиш и да се върнеш към задаване на бюджета на ниво ад сет.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

През февруари 2020 година промяната ще бъде въведена за всички останали рекламодатели, които все още не са приели изцяло CBO и ще стане единствената опция в платформата.

Съвет: Препоръчвам в момента да не използваш CBO за всичките си кампании. Ако го направиш, акаунтът ти ще премине автоматично към използване на тази функцията. Именно затова продължи да експериментираш с CBO, но продължавай и да използваш ад сет бюджетите до пълното пускане на функционалността през февруари 2020 година. Повече за това по-късно в статията.

Какво е Campaign Budget Optimization?

Оптимизацията на бюджета на ниво кампания е нова функция във Facebook, която оптимизира разпределението на бюджета на твоята кампания в ад сетовете в рамките на тази кампания. Това означава, че Facebook автоматично и непрекъснато ще намира най-добрите активни възможности (въз основа на твоята цел) в твоите ад сетове и ще разпределя бюджета в реално време, за да получи тези най-добри резултати.

Тоест, ако бюджетът на кампанията ти е 100 долара и имаш 2 ад сета, Facebook автоматично ще разпределя бюджета ти към двата ад сета и ще харчи повече или по-малко в зависимост от това кой е най-добрия/лошия ад сет. Facebook сам ще преценя на база различни фактори кой ад сет колко пари ще получава от целия кампаниен бюджет.

Важно е да не бъркаме CBO с оптимизацията на реализациите. Последното е, когато използваш целта „Конверсии“ и Facebook оптимизира рекламите в ад сетовете. CBO обаче определя бюджета на ниво Кампания и след това оптимизира на ниво Ad Set, за да намери най-ефективните рекламни сетове.

В графиката по-долу може да видиш как функционира CBO. Без него бюджетът се разпределя равномерно между трите ад сета, дори и на тези с по-нисък резултат. Когато използваш CBO, Facebook разпределя повече бюджет за ад сета, който постига най-много реализации, за да доведе до още по-добри резултати. Точно както ти споменах по-горе.

Ето защо в крайна сметка получаваш по-голям брой реализации с по-ниска цена на реализация, което увеличава възвръщаемостта на рекламните ти разходи (ROAS).

campaign budget optimization

Продължи да четеш, за да разбереш как да създадеш campaign budget optimization реклама.

#1. Създай фейсбук реклама със CBO

Първо, отвори Facebook Ads Manager и в главното табло кликни върху Create. Това ще отвори един от двата прозореца за създаване. Прозорецът, който се отваря ще зависи от начина, по който си създавал преди това кампании.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

В прозореца за бързо създаване дай име на кампанията си и след това избери целта на кампанията си от падащия списък. За този пример използваме целта „Конверсии“.

Сега включи оптимизацията на бюджета на ниво кампания и задай бюджета си. Може да зададеш дневен или жизнен бюджет, точно както би направил, когато задаваш бюджет на ниво ад сет.

Ако например искаш да тестваш три аудитории и преди това си задал 50 долара на ден за всеки ад сет, новият ти бюджет на кампанията ще бъде общият бюджет за всичките ад сетове: 3 х 50 долара = 150 долара на ден.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

След това попълни останалата част от структурата на кампанията, като наименоваш своя ад сет и реклама, след което щракни върху „Save Draft“, за да създадеш чернова кампания в таблото за управление на рекламите си.

#2. Задай стратегията си за офериране на рекламни кампании във Facebook

Когато настройките на кампанията се отворят в секцията CBO, вече ще видиш опция за избор на стратегия за офериране на кампанията. Преди това беше на ниво ад сет и Facebook го преместват на ниво кампания в този нов метод за създаване на кампания.

С целта „Конверсии“ имаш следните стратегии за офериране:

  • Lowest cost
  • Cost cap
  • Bid cap
  • Target cost

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

Започвайки с Lowest Cost, която е стратегията за автоматично офериране на Facebook. По-късно, ако искаш да мащабираш кампанията и да увеличиш бюджета си, може да преминеш към стратегията за ограничаване на разходите (Cost Cap) или за ограничаване на офертите (Bid Cap) с по-агресивни ръчни оферти.

Обърни внимание на: 8 неща, които научих, като похарчих над 50 000 долара за Facebook Ads

#3. Завърши настройката на реклами във Facebook

Сега премини към ниво ад сет, като щракнеш върху бутона в дясната част на екрана или кликнеш върху името на твоята кампания.

След като си на ниво ад сет, завърши настройката на сета както обикновено. Основният компонент е изборът на аудитория, която ще виждат рекламите ти, като lookalike за насочване към студена аудитория, видео custom аудитории за насочване към топли аудитории на хора, които са гледали видео съдържание или уебсайт custom аудитории за насочване към горещи аудитории от хора, които преди това са посетили сайта ти.

В този пример искаме да оптимизираме за лийдове и да изпробваме множество lookalike аудитории с различни размери. В първия ад сет избираме 1% lookalike аудитория, създадена от custom аудитория на всички направени поръчки от онлайн магазин.

Тук избираме автоматични разположения, защото използваме целта Конверсии.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

#4. Настройка на оптимизирането и доставянията на кампанията

Сега избераме за кое действие искаме да оптимизираме, като например кликвания върху връзки или изгледи на целеви страници за трафик кампании или в този случай – реализации. Остави всичко по подразбиране в този раздел включително прозореца за преобразуване на 7 дни след кликване или 1 ден след преглед.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

Съвет: Може да задаваш ограничение за изразходване на бюджета ти от ад сетовете, за да контролираш разпределението на бюджета на кампанията. Тази опция ще намериш в секцията Бюджет и График в ад сет нивото.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

#5. Създай своята реклама

Накрая отвори ад нивот на твоята кампания и я създай. Избери рекламния си формат, рекламното послание, копие, връзка, заглавие и призива към действие. Рекламата, която създаваш ще зависи от твоята целева аудитория и това, което продаваш.

В този случай насочваме към студена lookalike аудитория в тестова кампания. Целта е да предизвикаме хипер-отзивчивите хора в нашата аудитория, които са готови да купят; следователно, искаме да позиционираме реклама, базирана на услуга.

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

Можете да създадеш друга реклама, като просто я дубликираш с помощта на бутона за дублиране и да промениш променливи като копи или призива за действие.

Броят на рекламните варианти, които създаваш ще зависи от бюджета на кампанията и броя на рекламните сетове. Колкото по-голям е бюджетът на кампанията, толкова повече рекламни сетове и варианти на рекламите може да тестваш.

Противно на това, ако имаш нисък бюджет на кампанията с много рекламни набори и реклами, оптимизацията ще отнеме повече време, защото има повече елементи на кампанията, които се нуждаят от по-голям бюджет.

Веднъж след като кампанията е създадена – публикувай всички промени.

За да обобщим, структурата на кампанията за този пример ще бъде:

Facebook Campaign Budget Optimization: Всичко, което трябва да знаеш!

Заключителни думи

Оптимизацията на бюджета за кампании във Facebook (CBO) ще бъде стандартната и единствена опция за създаване на кампании във Facebook (от началото на февруари 2020 година). Това е голяма промяна, която ще смути всички рекламодатели, така че сега е моментът да продължиш напред и да тестваш тази функция преди пълната промяна да бъде приложена.

Теми: cboМаркетингпосланияпризив за действиефейсбук маркетингфейсбук реклама
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

SEO конференция
web 2.0

Обзор на SERP Conf. 2022

seo конференция
Бизнес

SERP Conf. – SEO общността отново заедно!

Следващ
Съветникът на Тръмп-младши, бивш агент на ФБР и най-успешният Facebook блогър ще посетят Варна за събитие през октомври

Съветникът на Тръмп-младши, бивш агент на ФБР и най-успешният Facebook блогър ще посетят Варна за събитие през октомври

Най-новото

  • Жизнен цикъл на домейна
  • Как да регистрирам име на домейн
  • Как да изберем подходяща марка кафе машина за офиса?
  • Обзор на SERP Conf. 2022
  • SERP Conf. – SEO общността отново заедно!
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Нотариуси

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.