SumoMe.com в момента е стария SumoMe.com. След над 6 години и 1.5 милиона долара, най-сетне успяхме да ребрандираме и вече сме Sumo.com.
Да, правилно прочете. Домейнът sumo.com ни струваше 1 500 000 долара. Това нарежда новото ни домейн име сред Russia.com за 83-ия най-скъп домейн в света. Разбира се, не се случи току-така. Не разпиляхме куфарче пълно с пари просто ей така на стария собственик. Имаше доста повече работа от простото изсипване на пари.
За целта – наехме няколко добре известни домейн „детективи“, които да ни помогнат в покупката на sumo.com. Това не помогна, колкото си мислехме, че ще помогне. Купихме SumoS.com, за да се почувстваме по-добре. Не помогна. Наехме хора, които да изпратят фалшиви имейли на собственика, за да разберем неговата заинтересованост относно евентуална продажба. И това не помогна. А аз изпращах това съобщение на всеки 6 месеца в продължение на 7 дълги години.
В крайна сметка, след всичките тези усилия, се сдобихме с желания домейн и да се ребрандираме. Забавното в този случай е, че след края на сделката, се замислих какво ли можехме да закупим с тези пари. Една супер кола McLaren F1, NetJet частен абонамент, 5 къщи в Остин. Човек даже не може да заспи в sumo.com. И все пак, знам, че това беше правилният избор в нашето развитие. Ето защо:
Една дума
Марк Зукърбърг ме нае да работя за thefacebook.com преди няколко години. Името звучи странно, нали? И Марк си мислеше така. В последствие Марк разбра колко е важно да притежава facebook.com. Именно заради това той закупи всеки facebook домейн на пазара, както Google притежават всеки домейн с техния бранд. Един мой приятел, който няма да спомена по име, притежаваше Facebook.org. Той успя да го продаде на Марк Зукърбърг за малко над 3500 акции в компанията. Нека да го сметна вместо теб. В момента тези акции на борсата струват над 800 000 долара. Само си помисли още колко може да са заплатили за останалите домейн имена.
Всеки може да притежава домейни с по две или три думи, но тези с една дума имат повече престиж. Просто беше важно да закупим домейна с едната дума!
Четирибуквено име
Всеки запознат с домейн пазара днес знае, че колкото по-кратки са имената, толкова са и по-скъпи. Но защо? Защото са кратки и лесни за запомняне.
Докато работих с Aaron Patzer в mymint.com бях доста против относно идеята му да закупи Mint.com. Не смятах, че клиентите се интересуват от подобни неща. „Единственото от значение е, че имаш страхотен продукт и услуга“, казваше младия Ноа.
Все пак, Аарън беше основателя и даде 3 процента от акциите на компанията, за да се сдобие с домейна mint.com. В крайната сделка за покупка на Mint.com, домейнът беше покачил цената си до 8.1 милиона долара. Ето колко беше важно това име за Аарън. В негова защита, на кой домейн бихте се доверили повече: mint.com, който звучи повече като финансова компания или на wesabe.com, което повече звучи като фетишистки онлайн магазин?
Въпросът е, че wesabe по онова време бяха най-големият ни конкурент. Кога беше последният път, когато чу за тях? Именно! Този четирибуквен домейн звучеше по-добре, носеше повече доверие, отколкото името на конкурента. Просто има нещо специално в тези четирибуквени домейн имена.
Постави своя флаг на върха на планината
Знаеш ли колко компании съдържат „Sumo“ в името си? Твърде много са! Не би си представил колко пъти хората са ми казвали – „Ооо, и твоята компания има sumo в името си! Колко хубаво!“ Всъщност не е никак хубаво… за нас.
И ти можеш да попаднеш в подобна ситуация, когато има стотици други бизнеси, които имат име подобно на твоето. Изпъкването в днешно време е много по-трудно, когато потребителите бъркат името ти. Точно за това ние се запътихме директно към решаването на този проблем. Вярно е, че има стотици, ако не и хиляди домейни съдържащи sumo в името си, но като притежатели на Sumo.com ние сме позиционирани като оригинала. Ние сме sumo.com
В крайна сметка, 1 500 000 долара е много за домейн име. Но Sumo е бранд, който ще бъде наш завинаги. Важното в случая около брандинга ни е, че показва на нашите клиенти, бъдещите ни служители и конкуренти, че сме сериозни и ще се задържим на пазара за дълго.
Какво e твоето домейн име за твоя бизнес? А какво можеш да си купиш за тези милион и половина долара, които ние дадохме за нашия домейн?
Ноа Каган