• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Успех

Искаш да си страхотен разказвач на истории? Първо, разбий тези навици!

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Успех
0
Искаш да си страхотен разказвач на истории? Първо, разбий тези навици!

Сигурен съм, че си чувал стотици пъти някой да казва, че е важно да добавяш някоя история към своята презентация. История, която трябва да бъде запленяваща и да вдъхновява аудиторията. Но от друга страна, страхотните истории могат също да бъдат разказвани по ужасен начин. Много е важно да избягваш някои лоши навици, когато излезеш да говориш пред хора.

Даване на твърде много информация за самият теб

Аудиторията ти няма да разбере твоята история, ако не чуе малко информация в началото за самият теб. Но, това не означава, че трябва да разкажеш детайли за живота си и за това с колко много неща се занимаваш. Вместо това дай на хората нужната информация, за да разберат те кой си и да я свържат с историята, която ще им разкажеш.

Ако се затрудняваш с тази част, направо започни със самата история, като впоследствие ще обясниш и контекста й. Така твоите слушатели ще разберат същината много по-добре, а и ще се представиш по много добър начин.

Разказване без показване

Може би си чувал за изречението: „Покажи, не казвай!“. Този класически съвет за писане на художествена литература се отнася и за разказването на истории от лекторите. Никой не иска да слуша само факти в определен период от време. Хората имат нужда от действия и диалог.

Наскоро бях на едно събитие с участието на Ясар Маркос тук във Варна, на което той и Пламен Попов (автор на книгата „Предприемачът“) направиха доста интересна игра, като включиха публиката. Те говореха за това колко е важно да получаваме достоверна информация и играта им ангажира няколко човека от аудиторията, които трябваше да запомнят и след това да разкажат дадена история с възможно най-много факти.

Това е невероятен пример за това колко е важно да се показва и включват хората от аудиторията към презентациите на лекторите, които са застанали на сцената.

Използване на твърде много време

Хората имат кратко внимание – често е въпрос на секунди или минути преди да загубят фокус. Ако историята ти е твърде скучна и еднотипна рискуваш да загубитш вниманието на аудиторията си. Но колко дълго е твърде дълго? В повечето случаи добрите истории трябва да бъдат дълги до 2-3 минути, за да не се загуби интереса на аудиторията.

Това е достатъчно време, за да разкажеш нещо и след това да се върнеш на същината на своята презентация. Когато приближиш третата минута е добре да започнеш да слагаш край на историята си. В контекста на публичното говорене, така или иначе, ефективното разказване на истории е краткото разказване на истории.

През март месец, Клуб Маркетинг организира ивента Brain Bar 2018, на което един от лекторите беше Стилиян Запорожанов. Стилиян е страхотен професионалист и експерт по маркетинг. Той може да говори за фейсбук маркетинг с часове. Буквално – с много часове. Но по едно време на неговата лекция аудиторията започна да губи фокус, а и ние самите бяхме ограничени с времето, което значеше, че трябва да го прекъснем и да сложим край на самото събитие. Използването на твърде много време понякога може да бъде отрицателен показател за цялостната презентация на говорещия.

Искаш да си страхотен разказвач на истории? Първо, разбий тези навици!

Без включване на диалози

Нуждаеш се от диалози, за да направиш една история жива. Както вече споменах, много е важно да се включват различни интеракции и диалози на говорещия с хората, които го слушат. Това помага на аудиторията да не загуби фокус и запазва интереса им към цялостната презентация.

Даване на ненужна информация на твоята аудитория

Една от любимите ми учителки казваше, че ако не се сещаме за конкретни неща по време на контролни – да пишем възможно най-различни неща и да „разтягаме локуми“. Но това не важи и за говоренето пред публика, когато се изисква да се разказва конкретна история. Даването на ненужна информация може да отегчи слушателите и да ги загубиш още в самото начало. Не искаш да губиш инерция и да объркаш аудиторията си, като разкажеш нещо, което не допринася за твоята основна цел.

Разказваш история, за да направиш презентацията си по-интересна и ангажираща. Избягвай капаните, които изброих горе и ще се превърнеш в невероятен презентатор, който грабва аудиторията, пред която застава.

Теми: историикак да говоря пред хоракак да разказваме историилоши навицинавиципрезентациипублично говоренесторителър
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

топ храни за концентрация
Други

Топ 5 храни за висока концентрация

козметичен бизнес как да започна
Бизнес

Как да стартираме успешен бюти бизнес

Следващ
Искаш да си страхотен разказвач на истории? Първо, разбий тези навици!

Какво означават GDPR регулациите за Social media специалистите?

Най-новото

  • Защо кафе машината е задължително допълнение за всеки офис?
  • Най-добрите 5 инвестиции с висока възвръщаемост
  • Как да защитите капитала си?
  • Как да подобрим съдържанието на нашия уебсайт, благодарение на платформата Whitepress?
  • Най-бързите WordPress теми
  • Искаш да си страхотен разказвач на истории? Първо, разбий тези навици!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да стартираш дропшипинг бизнес през 2021 година?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Нотариуси

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.