С развитието на света на онлайн маркетинга едно нещо е сигурно: потребителите искат да научават за марките от тяхното съдържание (блог), а не от традиционните реклами.
Но като търговец в малък бизнес може да изпадаш в паника, когато мислиш за стратегия за маркетинг на съдържание. В крайна сметка, тези тактики изискват време и ресурси, за да се изградят. Маркетингът на съдържанието също изисква да създадеш редица активи, като видео, изображения или друго висококачествено съдържание, без да знаеш дали това ще доведе до възвръщаемост на инвестицията.
Ако създаваш мащабируема маркетингова стратегия за съдържание, едно чудесно място да започнеш е чрез създаване или подобряване на бизнес блог. Блоговете ти позволяват да публикуваш съдържание с по-ниска поддръжка, да печелиш от трафик, да обсъждаш твоя продукт и да показваш своя опит по индустриални теми.
Ако вече имаш блог, може също така лесно да го използваш, за да увеличиш своите маркетингови усилия за съдържание. Това е така, защото може да използваш платформата за публикуване и експериментиране с нови формати на блога – като видео или инфографика.
Блогът е толкова мащабируем и достъпен подход, че това е третата най-разпространена стратегия за маркетинг на съдържание за бизнеса. И маркетолозите, които дават приоритет на блоговете, виждат 13-кратната възвръщаемост на инвестициите на бизнеса за разлика от тези, които не го правят.
Но при всяка стратегия за маркетинг на съдържание се появяват предизвикателства, които трябва да имаш предвид.
Въпреки че е по-лесно да създаваш публикации в блогове, отколкото да разгърнеш огромна многоканална маркетингова кампания, все пак ще трябва да разбереш бариерите, които се появяват пред твоята блог аудитория. Това може да включва ниски интервали от внимание, необходимост от лесно прескачащо се съдържание и нарастващият им интерес към съдържание, което има допълнителни активи като графика и видео.
За да ти покажем ползите от блоговете и по-добре да те подготвим за предизвикателствата, ето 31 статистически данни, които трябва да имаш предвид, когато планираш стратегията си занапред.
Общи факти за блоговете
- През 2020 година има глобално над 600 милиона активни блога в световен мащаб.
- 53 процента от блогърите са между 21 и 35 годишна възраст.
- Половината от топ 200 на компаниите във Fortune 500 са имали корпоративен блог през 2018 година.
- Блогинг талантът расте. Приблизително 32 милиона души в САЩ са блогъри – с 10 милиона повече от 2014 година.
- През 2018 година блогът на Huffington Post е генерирал средно по 14 милиона долара на месец.
- Има повече блогъри в Калифорния, отколкото в цяла Канада до 2018 година.
- Английският е най-популярният език за блогване.
Предимствата на бизнес блоговете
- 80 процента от потребителите в интернет интерактват със социалните мрежи и блоговете на компаниите.
- 59 процента от маркетолозите смятат, че блогването е полезно.
- Блоговете могат да доведат до увеличение с 434% в добавените страници и 97% увеличение на индексираните връзки в търсещите машини.
- Компаниите с блогове генерират средно 67% повече клиенти месечно от компаниите, които не пишат в блогове.
- Блогът е третата най-разпространена стратегия за маркетинг на съдържание, след видео и електронни книги.
- През 2018 г. 55% от търговците посочиха блоговете като свой основен приоритет.
- 90% от фирмите използват тактика за маркетинг на съдържание, като блогове.
- Фирмите, които поддържат блог, получават 55% повече посетители на уебсайтовете си, отколкото предприятията, които не го правят.
- Маркетолозите, които приоритизират блоговете, са получили 13X повече ROI от компаниите, които не са направили това през 2019 година.
- 70% от хората предпочитат да научат за дадена компания чрез статии, а не чрез реклами.
- През 2019 г. 77% от търговците се съсредоточиха върху писменото съдържание.
Писане, форматиране и публикуване
- През 2019 г. блогърите прекараха 65% повече време за писане на публикации в блогове, като средният пост отнемаше 3 часа и 57 минути за писане.
- 40% от content маркетинг специалистите казват, че оригиналните визуализации, като инфографиката, се представят най-добре в техните статии.
- Средната публикация в един блог е 1236 думи.
- Много бизнес блогъри твърдят, че списъците са най-популярният формат за публикации в блога.
- 55% от блогърите казват, че виждат добри резултати от публикации в блогове с над 2000 думи.
- Съдържанието на блога с изображения получава 94% повече гледания.
- 88% от маркетолозите използват визуализации в повече от 50% от своите статии.
- Докато само 75% от блогърите, които поставят 10 или повече снимки в статия, казват, че това е ефективно, само 3% от блогърите всъщност правят това.
Предизвикателства пред поддържането и популяризирането на блог
- 52% от блогърите казват, че е по-трудно да се общува с читатели чрез тяхното съдържание.
- Въпреки че създателите на съдържание казват, че създаването на оригинални визуални изображения дава резултати, 35% казват, че се борят със създаването на това съдържание последователно.
- 43% от хората признават, че умишлено пропускат част от публикациите в блогове.
- От маркетинг блога на Buffer наскоро разкриха, че 55% от посетителите им четат статии само за 15 секунди или по-малко.
Данните и опитът на MarketKing
За много от данните, които споделяме по-горе, ние от MarketKing виждаме същите или подобни цифри.
Средната дължина за статия тук е 1300 думи, а през последните години опитваме да създаваме по-дълго съдържание, тъй като то се консумира повече от нашите читатели. Статиите с над 2000 думи се представят страхотно в MarketKing.bg.
Опитваме се да използваме възможно най-много визуално съдържание, за да не товарим излишно читателите, както и да разнообразяваме нашите текстови материали.
Най-успешните статии в Краля са материали свързани с дропшипинг, афилиейт маркетинг, създаване на бизнес и мрежов маркетинг.
Изграждане на успешен блог
Сега, когато видя ползите от воденето на бизнес блог, може да си нетърпелив да стартираш такъв сайт или да подобриш текущия си блог.
Независимо къде се намираш в разработването на блогове, не забравяй да обмисляш идеи за интересни публикации, които поддържат вниманието на купувачите, оптимизирай уеб съдържанието си за SEO и следвай други най-добри практики, които ще помогнат на бизнеса да спечели ROI от онлайн съдържанието си.
Днес е по-лесно от всякога да стартираш собствен блог. Ако от известно време си мислиш какъв сайт да си направиш – стига отлага – действай. Направи покупка на домейн и хостинг от една от най-добрите български компании и стартирай своето дигитално пътешествие.
Ако и ти си блогър и обичаш да пишеш статии на различни теми – ще се радвам да споделиш с мен в коментарите!