• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Защо Старбъкс изписват името ти грешно? Случайност или мощна маркетинг стратегия?

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Защо Старбъкс изписват името ти грешно? Случайност или мощна маркетинг стратегия?

Здравей Светлозар, благодаря, че се спря и отдели време да прочетеш тази история. Оу, значи се казваш Светослав, а не Светлозар – добре, грешки се случват. Не е ли така, Светлин?

Повечето от нас имат ситуация, в която Старбъкс изписват имената им грешно. Спомням си, когато един бариста написа Хепи (happy) вместо Апи на чашата ми, когато бях в Щатите. Дали бях happy след тази случка?! Приличам ли на Хепи изобщо? Какво за Бога?

В България това за сега не ми се случвало, но нека не се отклонявам излишно.

Като общо правило, всеки такъв „инцидент“ трябва незабавно да бъде публикуван в социалните мрежи, нали? Е, и аз направих точно това.

Годината беше 2017-та. Тогава бях J-1 студент и бях на бригада в Съединените щати. Бяхме се заговорили с един от колегите след тази случка, когато в един момент стигнахме до общия извод: „Това не е нищо лично. Това е тяхната маркетингова стратегия.“

Бяхме си задали въпроса: „Как, по дяволите, това ще е маркетинг стратегия? Да изписваш грешно името на клиента си?!“ А отговорът беше толкова ясен. Какво е първото нещо, което правим, когато си вземем напитка от Старбъкс? Дори преди да отпием за първи път? Публикуваме го във Facebook или Инстаграм, разбира се.

И тогава всичко ни се изясни. Абсолютно всичко.

В крайна сметка ще се върна към маркетинговата им стратегия. Но за сега нека започнем с другите възможни причини, поради които баристите на Starbucks изписват името ти грешно на чашките с гореща напитка.

Направих кратко прочуване в интернет и разговарях с някои баристи на Старбъкс – откритията бяха интересни.

Нека започнем…

Причина 1: Обикновено кафетериите на Старбъкс са доста шумни 📢

Старбъкс

Всички знаем, че J.K. Rowling написва легендарните книги за Хари Потър в различни кафенета. Само приятелско напомняне, че това не е Starbucks. Доколкото знам, тя посещавала тихи малки местни кафенета, за да създаде нещо, което всяко дете от 90-те никога няма да забрави.

Не съм сигурен дали би могла да направи това в Starbucks на Севастопол във Варна или в някой оживен софийски мол. Шумът от кафемелачките, хората, които говорят, и вътрешната музика не създават най-добрата среда за творческа работа.

Това е част от причината баристите на Starbucks трудно да чуват името ти и в последствие да го изписват погрешно. Затова Зара, моля те, не се чуди, ако на твоята чаша с кафе пише Зора.

Причина 2: Твоето име има различни варианти при спелуване ✏

списъци с имена

Кейтлин или Катлийн? Въпреки че звучат почти еднакво, когато говориш, правописа на тези две имена не е толкова близък.

Разбира се, подобни неща често се случват повече в чужбина, отколкото у нас. И все пак, може да има имена, които могат да бъдат грешно спелувани.

Има цял брой имена, които звучат сходно, но изглеждат съвсем различно на хартия. Например Nik / Nick, Микел / Майкъл, Ибрахим / Авраам, Дейвид / Давид и така нататък.

И когато вземеш под внимание силната атмосфера, ще разбереш, че за баристите не е толкова лесно да получат твоето име, както е в паспорта ти – съжалявам.

Причина 3: Правят го нарочно, защото имат лош ден 🎭

Старбъкс баристи

Надзорник на смяна в Starbucks написа в профила си в Quora:

Твоят бариста много добре знае, по дяволите, че се казваш Хари, но той не е в най-доброто си настроение и пасивно-агресивно записва Хайри или Хери. (Случва се, въпреки че се радвам, че не се случва често и това поведение се коригира доста бързо.)

Ник Рение

Да си признаем – да си бариста в Starbucks (или където и да е другаде) може да бъде трудна работа. Постоянно приемаш поръчки (и шитове от някои груби клиенти) почти през целия ден.

В един момент служителите просто спират да се грижат и започват да правят това, което искат. Те не се интересуват от „клиентът винаги е прав“, защото те са хора и могат да преминат през емоционални проблеми като всеки друг човек.

Малко съпричастност от клиентите в такива ситуации може да бъде много полезно. Кажи им, че изглеждат красиви и вършат чудесна работа. Това би им помогнало много. Повярвай ми. Малко съпричастност. Малко да влезем в техните обувки.

Причина 4: Маркетинг стратегията 🤳🏻

Хаштаг с постове за грешно изписване на имена в Старбъкс

Поради лошите си маркетингови решения, Старбъкс се оказа неуспешна в Австралия, Израел и Виетнам.

Въпреки това, Starbucks, съзнателно или несъзнателно, има една от най-добрите маркетингови стратегии в кафе индустрията – изписването на имената на клиентите грешно, така че те да публикуват за това в социалните медии.

И така, как се случва цялото това нещо?

  1. Старбъкс бариста получава поръчката ти и спелува името ти грешно.
  2. Клиентът е ядосан/раздразнен/изненадан.
  3. Последователите на клиента в социалните мрежи подсъзнателно избират Starbucks, за да получат кафе или за срещи (защото те са изложени от марката съвсем наскоро).
  4. Повтаряне на стъпки 1 до 3.

Хаштагът #StarbucksNameFail има повече от 27 000 публикации в Instagram. Сега ако приемем, че всички тези 27 000 души имат по средно 200 последователи, може да се каже, че 5.4 милиона души бяха изложени на марката „Starbucks“ безплатно.

И дори не броя на клиентите, които не използват хаштагове или използват друг таг, като #StarbucksName, #StarbucksNameGame и т.н. Ако вземем под внимание тези хора, обхватът може да е над 8 до 10 милиона.

Точно така, кафе гигантът дори не е трябвало да похарчи стотинка за реклами, за да достигне до милиони хора – лудост, нали?

Последни думи

Аз съм маркетолог и все още не съм сигурен дали го правят нарочно или това е просто случайна човешка грешка. Но грешките са твърде много и често, нали? Все пак…

Но разбирам това – понякога нещата стават вирусни без никакво планиране. И това е най-доброто нещо, което някога може да се случи с бизнес или личен бранд.

Понякога са необходими хиляди долари, свръх скъпа маркетинг и рекламна агенция и няколко търговци, за да рекламират марката и да увеличат приходите.

И понякога Вселената се разгръща както трябва и ти носи безплатна публичност – разбира се, ние точно това искаме в крайна сметка.

Теми: starbucksбаристакафенекафетериямаркетинг в социалните медиимаркетинг в социалните мрежимаркетинг стратегиямаркетинг стратегията на старбъксстарбъксстарбъкс варна
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

gdpr и маркетинг
Бизнес

GDPR и дигитален маркетинг

маркетинг с инфлуенсъри
Маркетинг

Налагане на вашата марка – Influencer Marketing

Следващ
Какво се случи със Снапчат? Успех или пълен крах?

Какво се случи със Снапчат? Успех или пълен крах?

Най-новото

  • Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари
  • Мога ли да намеря изгоден кредит?
  • Категории или тагове – SEO най-добри практики за разпределяне на вашето съдържание
  • С кухненски мебели по поръчка обзавеждането ще е удобно, модерно и функционално
  • Как да оптимизирате бюджета за обхождане на Google Bot
писане на статии и публикуване
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.