Днес ни гостува Кирил Йовев (Кико) – създател на дигитална агенция Webselo.com, който ще сподели своите съвети към управляващите онлайн магазини.
Имате онлайн магазин, но може би нямате достатъчно продажби и нови клиенти?
Причините за това могат да бъдат много: от липса на достатъчен рекламен бюджет, през лошо структуриран акаунт, до общо неправилно управление.
Всъщност, всичко опира до това как се управлява даден акаунт – какви решения се взимат и кога.
Всичко това се отразява пряко върху рекламната ви възвръщаемост и печалба.
Говорейки за ефективна google ads реклама за онлайн магазини, вижте 11 топ стратегии за повече продажби.
1.За установени брандове: Branded Google Shopping кампания (при наличен Google Shopping).
Понеже Google Shopping не е налице за родния пазар, затова, ако имате онлайн магазин, който продава в държави, в които има – примерни съседни такива са Румъния и Гърция – тогава задължително тествайте branded google shopping.
С тази кампания, вие бихте таргетирали хора, които търсят точно вашия бранд, което го прави страшно релевантно и с висока възможност за покупка.
Тази кампания обаче най-добре работи за вече установени такива, които допълнително инвестират в brand awareness (разпознаваемост на марката) и акаунтът е преминал вече през етапи на оптимизация.
В този тип кампания има много хляб, защото когато имаме по-установена марка, с която да се работи, тогава възможностите за покупка са много по-големи.
Google shopping по принцип като формат е много интересен и ефективен. Има визуален елемент, който го прави интерактивен – хваща окото – както е и при рекламите в социалните медии (Инстаграм, Фейсбук).
Съвет: Сегментирането на вашите брандирани и небрандирани шопинг кампании може да бъде леко объркващо. Затова съветваме ви да се доверите на опитен ppc екип, който да ви помогне.
Вижте повече как ние, Webselo.com, можем да ви помогнем: Реклама в Google Ads & Display Network 🙂
2. Небрандирана Google Shopping кампания за eCommerce
Или стандартна гугъл шопинг кампания – работи добре, когато искате да таргетирате потенциални купувачи, търсещи конкретни продукти или нишови категории, но не са се все още ориентирали към определени марки.
Тази стратегия може да работи добре за привличане на нови клиенти или ремаркетинг на предишен трафик на сайта ви (да достигнете отново посетителите на сайта ви).
3. Performance MAX
Подобен на PM беше смарт шопингът, но понеже той ще бъде заличен до края на 2022, неговото място заема вече един много по-добър инструмент – Performance MAX, който обхожда целия инвентар на Google Ads като възможности за ppc реклама.
Работи автоматично, това е “умен” формат за реклама, който до момента се справя много добре за наши акаунти – създава се бързо, лесно, работи ефективно.
Това не означава, разбира се, че пускате кампанията и оставяте да си върви. Няма такова нещо. Необходимо е непрекъснато да я наблюдавате, защото има етапи на спадове, които ако изпуснете, има риск да похарчите нефективно рекламния си бюджет.
Форматът работи още по-добре, когато е “напомпан” със сигнали и данни, и това е съвсем нормално. Т.е за по-развити акаунти, PM се очаква да заработва по-бързо, защото в акаунта ще има много информация за поведение, интереси на потребителите и т.н.
Всичко това дава много добра насока на алгоритъма как, къде, какво и на кого да покаже в реално време.
Да не говорим, че ако искате да достигнете до повече потребители и да разширите трафика директно през 1 кампания, този формат е добър избор.
4. Брандирана сърч кампания
Защитете бранда си, като работите с брандирана сърч кампания, с която да отговорите на търсенето на потребителя на вашия бранд.
Отделно, конверсиите (продажбите) през бранд кампанията са на много добра цена т.е. рекламната ви възвръщаемост е достра висока. Съветваме всеки бранд да ползва такъв тип кампания.
5. DSA кампании или динамични реклами през търсачката.
Това е подтип или категория на стандартната сърч кампания. Вместо стандартна група, където залагате ключовите думи, избирате динамичната.
Предимствата са:
- По-добро време за менажиране;
- По-таргетирани реклами, повече “рекламен обхват”;
- Добър репорт и достъп до добре представящи се ключови думи, вследствие на точка 2;
- Много ефективни при работа с много продукти и съдържание на сайта;
Съвет: Създайте DSA кампании, за да “ровите” за по-добри, успешни ключови думи. Оттам, взимате ги и създавате в нова стандартна сърч кампания групи с тях. Възможността да работят там добре е много голяма.
6. Стандартна сърч кампания
Целта е да конвертирате качествения трафик в потенциални нови клиенти, като този класически формат е подходящ на практика за всяка е-commerce ниша.
7. Нишова сърч кампания за онлайн магазини
Ако имате нишови категории, такава е сферата ви, тествайте ги в стандартна ppc кампания за онлайн магазини в мрежата за търсене (сърч кампания).
8. Similar Audience – тествайте “подобните” аудитории
Тук идеята е да достигнете до напълно нови хора, да таргетирате други потребители на базата на данните, които Гугъл има за текущите ви.
Кампании, ползващи подобни аудитории имат шанса да изкарат добър рийч/достигане, да влязат повече продажби на добра цена и да се вдигне % конверсии на сайта.
Тези типове кампании са подходящи за по-развити акаунти, където реално ще има достатъчно статистически значими данни, за да се създадат добри Similar audiences /подобни аудитории.
9. Display Ads
Ако целите да повишите разпознаваемостта на онлайн магазина си, тези дисплейни реклами не са лоша опция. Могат да се ползват както за напълно нови магазини, така и за по-установени такива. Примерна дисплейна реклама като банер:
10. Google Remarketing – не изпускайте трафика на сайта си, за който вече сте платили
Достигайте отново потребителите си на сайта с Гугъл Адс реклама за е-магазини, защото почти никой не купува от първия път. Можете да създавате различни ремаркетингови аудитории, като например: посетили конкретни страници, прекарали Х сесии на сайта и т.н. Възползвайте се максимално от инструментите в платформата.
- Допълнителни съвети за повече бранд обхват и продажби?
- Внимателно определяйте и разходвайте рекламния си бюджет. Анализирайте резултатите и при възможност за скалиране на кампаниите, действайте навреме.
- Допълнете рекламните си усилия с покрепа от реклама във Facebook.
Колаборацията между двете платформи ще ви осигури доста голямо рекламно покритие, което вдига рязко възможността за повече покупки на сайта.
3. Доверете се на квалифициран екип за правилното и ефективно управление на вашия акаунт така че да се развивате успешно във времето и да печелите повече.
Благодарим за вниманието и до скоро! 🙂
Webselo.com.