Американският спортен бранд Nike наскоро пусна най-новата си рекламна кампания, озаглавена „Не можете да ни спрете.“ А от излизането си той събра над 50 милиона гледания във всички сайтове за видео споделяне. Той е оценен заради своята забележителна редакция, разказ и фина маркетингова стратегия.
Мислиш, че променените кадри са скучни? Разгледай зашеметяващата нова рекламна реклама на Wieden + Kennedy Портланд, изцяло съчетани от архивни видеоклипове.
Екипът на W + K – работещ с режисьора на Pulse Films Оскар Хъдсън, съвместните редактори Питър Виденсмит и Джесика Бакълс и екипът за визуални ефекти в A52 – проучват над 4 000 последователности от спортни откъси и избират 72 от тях, за да ги комбинират в 36 момента с разделен екран, където действието от двете страни изглежда се прелива в едно.
Удивителното редактиране е чудесен начин за предаване на посланието – за обединяващата сила на спорта в момент, когато призракът на Covid 19 все още виси силно над плановете на всички професионални спортни лиги; и за стремеж към равнопоставеност на спортистите, които искат да създадат промяна.
Копирайтингът (кредитиран от копирайтъра на W + K Дилън Лий) също е първокласен, като гласовото предаване е предоставено от Меган Рапино.
Наред с всекидневните спортисти, на място присъстват звезди като Rapinoe, LeBron James, Naomi Osaka, Eliud Kipchoge, Caster Semenya, Cristiano Ronaldo, Giannis Antetokounmpo, Serena Williams, Colin Kaepernick и Kylian Mbappé.
„Играчите може да са отново на терена, но ние не се връщаме към старото нормално състояние. Трябва да продължим да преосмисляме този свят и да го подобрим“, казва Rapinoe в изявление. „Имаме всички тези хора на улицата, използвайки гласовете им. Тези гласове се чуват. Моля хората да бъдат заредени с енергия от този момент и да не се пускат. Вярвам, че е отговорност на всеки да се застъпва за промяна.“
Nike пусна забележителната реклама по време на пандемията, като започна от кампанията „Играйте вътре, играйте за света“ през март. Това беше последвано от този априлски спот, което поздравява милионите спортисти у дома в карантина; спотът „Never Too Far Down“, озвучен от Джеймс (който въведе темата „Не можеш да ни спреш“; тази страхотна медитация върху расизма и движението Black Blacks Matter.
Емоционален брандинг
Когато гледаш рекламата за първи път, просто ще останеш с чувството на надежда. Не всеки продукт, а емоция. И твоят мозък го свързва с марката подсъзнателно. През последните няколко години Nike подобри своята маркетингова игра. Рядко ще видиш продуктово разположение в тяхната реклама. Те продават истории, фокусират се върху създаването на сърдечни истории за изграждане на лоялен клиент. Те предизвикват емоции у потребителите чрез „емоционално брандиране“.
И в тази реклама те разказват история как ще преодолеем тази пандемия чрез обектива на спорта. Първо, 30 секунди се изразходват за това, което беше животът ни, а след това се случва драматичната промяна и ни се показва как въпреки трудните обстоятелства ние все още „просто го правим“.
Разказ
В цялата педя на тази реклама, никога не чуваш думата Nike. И все пак, това е всичко, за което може да мислиш. Разказът е толкова завладяващ, заедно с всички гласови последователности, които са закачени.
Не само, че изпълнението на Меган Рапиное толкова на място, но и разказът и убедителната история. Той ни дава чувството, към което да се придържаме: „Не можете да ни спрете.“
Ефективна дигитална маркетинг стратегия
Изминаха почти две седмици, откакто тази реклама бе пусната и вече има над 40 милиона гледания само в YouTube и Twitter. Живеем в такова време, в което организираните спортове са преустановени поради пандемията от коронавирус. И на такъв кръстопът създаването на бръмчене за спортна марка е наистина маркетингова гениалност.
Един истински пример как рекламните спотове трябва да бъдат създавани. Nike показа на всички един истински маркетингов шедьовър.