В подминаването няма смисъл – маркетингът е критична точка за това малкият бизнес да успее.
Предизвикателството е, че толкова много от собственици на такива бизнеси, си нямат и най-малка представа как маркетингът може да работи за тях. Те са експерти в техните бизнеси и някак, все не им остава време да обърнат внимание на това променящо играта събитие наречено онлайн маркетинг.
И така, какво се случва? При един добър ден за собственика и за бизнеса му, като цяло никой не обръща внимание какво точно се случва, но при един скапан работен ден се усеща напрежението и чувството, че всеки момент, цялото създало се напрежение ще избухне, а ти (шефа) ще си лицето, което ще носи отговорност пред подчинените си.
Ако нещо от горе написаното ти звучи познато, силно ти препоръчвам да се върнеш назад с една крачка и нека тази крачка назад включва изработката на стратегически маркетинг план. Създаването на такъв план е най-добрият начин за успех, ето защо.
Осигурява ръководство
Най-доброто нещо, което маркетинговият план прави за малкият бизнес е, че осигурява план на различните сортове за следване. Придържа теб и останалите в отбора на една и съща страница и когато намерите посоката, ставате и знаете на къде трябва да тръгнете, а също така и как да стигнете до там.
И така, как точно изглежда това ръководство? Спецификите варират разбира се, но има няколко основни неща, които всеки един план трябва да има:
- Ситуационен анализ: Това на практика е заснета снимка на вашия бизнес. Кои сте вие? Кои са вашите уникални предложения за продажби? Кои са вашите силни и слаби страни? На тези всичките въпроси трябва да се намери отговор преди да започнем каквото и да е.
- Таргетираната аудитория: Преди да започнем да правим маркетинг, трябва да разберем кои са хората, които биха били най-добрите ни клиенти. Може да извадиш информацията от демографски графики, като пол, възраст, географско разположение и други.
- Маркетингови цели: Няма да прилича много на план, ако не сложим вътре и целите, които нашето „нещо“ ще преследва. Твоите цели трябва да са кристално чисти от гледна точка на това какво искаш да се случи и до кога.
- Маркетингови стратегии: това е стратегия, която отговаря на въпроса „Как да се случи?“. Прави разлика между цели и стратегии.
Бюджет: Ако растежът на бизнеса е приоритет, то маркетинга трябва да има фиксиран или определен бюджет.
Държи те фокусиран
Възможностите, които маркетинга предлага изглеждат така сякаш нямат граници или лимит на своите възможности в „Дигиталната ера“. Това те предразполага адски бързо към разсейване и отместване погледа ти от собствените цели. С маркетингов план в ръка ще имаш упътване, което да ти напомня кои са най-добрите възможности за твоя бизнес. Ще те държи в течение, използвайки технологиите и практиките, които ще подкрепят твоя бизнес.
Помага на бюджета ти
Със сигурност има и начини да предлагаш бизнеса си безплатно, но тези методи само ще му помогнат. Евентуално ще се наложи да се поохарчиш малко за Facebook реклама, нови бизнес карти или да позакърпиш уебсайта си. Както е споменато по-горе, бюджета е един от главните компоненти в маркетинговия план. Ти си собственик на малък бизнес, така че съм сигурен, че си наясно с това, колко точно е важен бюджета и каква е причината да се придържаш стриктно към него.
Установява срокове
Ако вече знаеш, ти си човек, който вечно отлага, маркетинговия план е почти сигурно, че ще се окаже животоспасяващ за теб. Типичното, когато правиш маркетинг план е, че създаваш времеви срок за това кога очакваш видими резултати. Това ти помага и те държи на пистата, докато едновременно с това постигаш целите си и знаеш коя е следващата задача, която трябва да свършиш и кога.
Измерва успеха ти
И защото си си поставил цели в маркетинговия план, вече си си осигурил benchmark, за това как ще постигнеш успех. Това е критичната точка на твоята маркетингова стратегия, ако обаче нямаш възможност за постигане на резултати, как въобще ще разбереш дали стратегиите ти се отплащат? Това да имаш план идентифицира какво точно значи „УСПЕХ“ за твоя бизнес и позволява да оцениш дали си намерил успеха в края на кампанията.
Така, че върни се към началните въпроси по-горе. Да, ти абсолютно имаш нужда от маркетингов план, ако искаш да оптимизираш маркетинг инвестициите. Не е необходимо да показваш слабостите си, не е необходимо да изглежда добре даже, но е нужно да дадеш най-доброто мислене, което имаш.