Изработка на лого е процес, при който се извършва комплекс от мисловни и визуални внушения. Те целят изтъкване на марката на една фирма и нейните положителни качества. Може би е лесно да се изработи лого, когато си правил стотици такива, но дали всяко едно от тях е уникално или не? В повечето случай на този въпрос може да отговори единствено времето и реакцията на зрителите на логото. Възприятията посредством, цвят форма и смисъл в изработката и дизайна на едно лого, не са никак лесни да се предвидят. Има доста механизми, които биха довели до изработка на лого и то успешно. Нека се опитаме да предложим някои от тях.
Смислово значение на логото – когато един клиент поръча лого, той изисква от дизайнера много неща и съответно има и доста предложения. Когато, обаче дизайнера води в процеса по създаване на логото и покаже на клиента, колко смисъл може да се вложи в едно малко лого, то процеса е по улеснен и за двете страни. Независимо от марката, фирмата и концепцията, логото трябва да носи послание;
Активно срещу пасивно лого – активно или пасивно ще бъде едно лого, се определя от неговото предназначение. Каква е фирмата, с какво се занимава, колко глобални са размерите й? Всичко това определя логото и вида му. Активно може то да е по цвят или чрез движение. Пасивно не означава, по никой начин неглижирано и не обмислено. Едно черно-бяло лого, може да е много по смислово и активно от едно ярко цветно лого. Затова активно срещу пасивно лого е само визия, а смисълът въплътен в нея изтъква самото лого;
Негативно пространство – негативното пространство е термин, който служи да опише овладяване на задния план на едно лого, чрез скрити изображения. Този похват е много интересен и логата изработени по този начин са успешни. Едно умерено и елегантно скрито послание на чаша за вино например, когато правим лого за винарска изба е много интересен метод. Границата между буквалното и овладяването на негативното пространство е много тънка и лесно може да се премине;
Симетричност и пропорция – Изработка на лого не винаги търси симетрия на пропорциите в пространството. Много дизайнери прибягват до абстракция и диспропорции, но за да се ползва това са нужни доста умения. Затова по-добрия вариант за едно балансирано лого е спазването на симетрия при изработката му и пропорционално ситуиране в пространството;
Механизмите за изработка на лого са повече от тези изброени от нас, но това са едни от основните критерии за успех на едно лого. Вероятността то да стане успешно е много по-голяма, ако тези механизми са спазени и обмислени.