От известно време се чудя за написване на подобна статия, тъй като със сигурност има български реклами в ефира, които се различават от всички останали.
Въпреки че не гледам твърде много телевизия, някои от рекламните спотове грабват моето внимание, а за по-добрите даже сме дискутирали в офиса на MarketKing.bg.
У нас има не малко добри агенции, които създават слабо казано невероятни кампании за своите клиенти, които могат да си позволят да бъдат в ефир и да рекламират пред широката аудитория. През годините сме виждали уникални кампании за брандове като Пиринско, Кока-Кола, Шуменско, Теленор и други.
Разбира се, има такива, които се отличават от останалите, което ще им запази място в тази статия сред най-изпъкващите телевизионни рекламни кампании, на които сме ставали свидетели.
Тук няма да споменавам тв спотове, които са печелили редица награди на конкурси и състезания за реклама у нас. По-скоро ще наблегна на такива, които са ми направили впечатление лично на мен и на колегите в офиса, такива които привличат по особен начин.
Winbet – Автобусът (Знаем, че знаеш)
Първата кампания, която прави оставя доста интересно впечатление е „Знаем, че знаеш“ нa букмейкърската компания Winbet.
Там виждаме един автобус, в който са събрани доста хора – облечени и изглеждащи по различен начин. Те символизират футболни отбори.
Повечето потребители няма да разберат смисъл на рекламния спот, но именно това е и целта на Уинбет. Те не се обръщат към абсолютно всички телевизионни потребители. Тяхната комуникация е насочена към хората, които са склонни да правят спортни залагания. Точно това ги отличава от останалите конкуренти, които се намират на този пазар у нас.
Audi – Hitchhiker
Автомобилната индустрия по принцип се слави с доста добри реклами особено, когато става дума за гигантите Audi, Volkswagen и Mercedes.
В този рекламен спот със заглавие Hitchhiker от Ауди, можем да видим човек, който се изкачва по планина, но контузва палеца на дясната си ръка докато се опитва да оцелее.
Идеята и изпълнението на „Стопаджия“ за Ауди, идват от българското подразделение на Saatchi&Saatchi Sofia. Работа по рекламата личат имената на Константин Трендафилов (Папи Ханс), Кристина Петрова, Радомир Иванов и други. Продукцията е на Beardfrost Productions, а Руслан Вакрилов е в главната роля на рекламата.
UniCredit Bulbank – Живееш в телефона си
„Живееш в телефона си. Защо тогава плащаш сметки на гишето? Изтегли мобилното приложение на УниКредит Булбанк и плащай всички сметки бързо и лесно.“
Това се казва в рекламния спот от 2018 година на УниКредит Булбанк със заглавие „Живееш в телефона си“.
Идеята и изпълнението идват от софийското подразделение на комуникационната агенция The Smarts. Екипът зад кампанията е доста интересен: Павлина Бонева (Креативен директор), Ива Константинова (Арт директор), Стойко Кавалджиев (Копирайтър) и други.
Със сигурност има и доста други много интересни кампании, които българските агенции създават за своите клиенти тук. Искам да отбележа невероятната работа на медийни и комуникационни агенции като proof., The Smarts, Saatchi&Saatchi, guts&brainsDDB, Dentsu Aegis Network Bulgaria, All Channels Communication, както и NEXT-DC.
Сподели с мен кампаниите, които български агенции са изработвали за свои клиенти през годините. Кои кампании са ти направили най-голямо впечатление, било то позитивно или негативно?