А твоят профил в Instagram готов ли е за истинските бизнес възможности, които идват с представянето на бизнес профила? Чудиш се как да накараш профила ти да изглежда по възможно най-добрият начин? Как да максимизираш бранд изживяването? Тези малки неща приятелю, ще ти помогнат да узнаеш, че може би профила на любимата ти филмова звезда, е изработен от аматьор.
1. Снимката
Профилната снимка в Инстаграм е изключително малка, особено когато става въпрос за телефон, за това моля, погрижи се тя да е видима. Най-безопасният път, към който може да се придържаш тук, е снимка с бранд лого. Някои хора се възползват от това, че пространството е малко и прилагат снимки с ниска резолюция и това усложнява нещата допълнително…. така, че не прескачай снимките с лекота. Почти същото се получава и със Snapchat codes. Там пък е различно пространството, наистина е малко и прави сканирането на кода доста трудно и някой път невъзможно, за това запази snapchat кода за другите социални мрежи.
2. Биографията
Поради лимита за символи в Instagram, трябва да схванеш смисъла бързо. Кратките изречения, в които се споменава точно какво правиш са добре дошли. Друг креативен начин да използваш всичко от този лимит е да вмъкнеш емотиконите.
3. Връзка/Линк
Връзката в твоята Instagram биография е единствената жива връзка, като изключим платените реклами. Така, това е твоят единствен органичен линк. Защо ще я пропиляваш, като изпращаш трафик към своя homepage. Вместо това, направеи специална landing страница за твоите последователи.
4. Хаштаговете (Hashtags)
Убеждавам се отново и отново, че Господин Маркетинг пропуска да провери значението на хаштаговете, и по специално, дали използват акроними. Аз те моля да го правиш преди да ги напишеш, за да не изпаднеш в неловки ситуации. Ако трябва да бъда честен с теб и аз съм правил тази грешка преди време, исках да си направя инстаграм страница с коли. Както всеки би направил, би взел марката на колата и би я използвал като хаштаг (има няколко марки, които използват две или 3 букви като модел за автомобилите си), така направих и аз. Половин година по-късно, открих че хаштаговете се използват от тинейджърки на 14 години, които се правят на вампири и моите суперколи не си паснаха там, така че ПРОВЕРЯВАЙ ГИ.
5. Публикувай по график
Разбирам това, че може и да ти е трудно да намираш по нещо, за да постваш всеки ден, но поне една снимка на всеки няколко дни, е задължителна, ако ли не просто се отърви от платформата, защото може да се окаже загуба на време. В социалната мрежа Instagram, на ден се качват милиони снимки така, че твоят пост буквално се губи из цялото това съдържание. Плюс това, акаунта ти ще започне да оставя във последователите ти съмнението „Защо да го следвам?“, след като не си активен, а не искаш да си губиш последователите, нали?
6. Брандинг (Branding)
Често виждам дори и големи брандове да нямат точна стратегия за публикуването на своите изображения. От една страна имаме снимка на продукта, а от друга имаме замъглена „зад кулисите“ снимка, а третата снимка, която имаме е вдъхновяващ човек, който не иска да спечели нищо, следователно няма и да загуби.
Мисля да стрелям направо, като ти кажа, че според мен, имаш някакъв вид стратегия за Facebook комуникацията, но инстаграм не трябва да остава по-назад. Защо третираш тази толкова страхотна мрежа, като грозна детегледачка? После не се учудвай, ако не виждаш резултати от нейна страна, също.
7. Тагове, коментари, последователи
Най-важното нещо, което не трябва да забравяш е обвързването и ангажирането. Цялото това нещо със социалната медия е да бъдем социални. Отговаряй на тези коментари, следвайте други страхотни неща и не забравяй да използваш таговете. Демонстрирай, че си от активната страна на Instagram. Трябва да покажеш, че обичаш разговорите, това ще ги окуражи още повече.
8. Директните съобщения (Direct messages)
Директно. Схвана ли го? Можеш директно да изпратиш съобщение до последователите си! Facebook например, няма такава опция. Използвай я така, че да не отегчаваш и спамиш хората, които са решили да вървят след теб или така наречените последователи. Би се вписал перфектно при представянето на нов продукт, серия или нова картина от изложба, която предстои и непременно трябва да се посети.
9. Графики
Instagram е доста различна от другите, така наречени „традиционални“ социални мрежи. Нещо ключово тук е, че тя започна да съществува и все още го прави с текст върху снимките, не прекалено много текст, както споменахме нямаме много място, но да. Текстът върху картинката е нещо уникално и работи. Това е уникално маркетингово оръжие и определено трябва да се опита. Това, че не е като другите, не означава ни най-малко, че трябва да я оставиш на заден план.
Instagram предлага уникален начин да разкажеш своята история и какво друго искаш да споделиш. Просто дерзай!