Откакто Instagram започна да сортира постовете по подобен на Facebook алгоритъм, повечето маркетинг специалисти забелязаха намаляване на reach-a на съдържанието, което пускат. Но това не значи, че трябва да е и твоят случай. Всъщност, ти можеш да надградиш своя профил в Instagram, именно благодарение на новия алгоритъм, който разработчиците им пуснаха.
Какво се състои в новия алгоритъм в Instagram?
Този прословут алгоритъм работи по различни критерии. Той е изключително близък до този на другата социална мрежа – Facebook. Състои се главно от 7 точки:
- Ангажираност – колко популярен е поста.
- Релевантност – типовете съдържание, от които се интересуваш и с които си се свързал.
- Връзки – профилите, с които често се ангажираш.
- Хронология – колко нови са постовете.
- Търсене на профили – профилите, които проверяваш често.
- Директни споделяния – постовете на дадени акаунти, които най-много споделяш.
- Прекарано време – времето прекарано за преглед на даден пост.
Разбирането на това как работи този алгоритъм, до голяма степен ще помогне на всеки, който се опитва да увеличи своето присъствие в Инстаграм.
Колегите ни от Buffer са написали страхотна статия, която би ти помогнала да разбереш всички тези седем точки, които изброих горе.
И така, как точно можеш да подобриш своя Instagram акаунт, въпреки големите промени, които компанията направи. Продължи да четеш, за да видиш истински примери, които съм изпробвал в моята инстаграм маркетинг стратегия.
Оптимално време за пускане на пост
Въпреки, че социалната мрежа за снимки пусна новия фактор за хронологичност в алгоритъма, времето за пускане на снимка все още играе изключително голямо влияние. Постването в точно време може да увеличи твоя reach, както и ангажираността. Подобно нещо, плюс новите опции в алгоритъма могат да изстрелят профила ти пред погледите на много повече потребители от преди.
Instagram маркетинг експерта Sue B. Zimmerman препоръчва да се пускат нови постове, когато аудиторията е онлайн.
Може да отнеме доста време, докато разбереш активността на твоята аудитория, но е важно да знаеш в кои интервали от време повечето от тях са онлайн.
Ако използваш бизнес профилите в Инстаграм, можеш да проверяваш различните статистики в секция Insights, за да разбереш кога точно твоите последователи са най-активни през деня, през седмицата и т.н.
Експериментиране с видео съдържание
Няколко различни проучвания показват, че снимките получават по-голяма ангажираност (харесвания, коментари) от видео клиповете в Инстаграм. От първоначална гледна точка може да се стигне до извода, че снимките са по-доброто съдържание от видеото. И наистина може да е така!
Но от по-близък поглед можем да достигнем до различен извод. News Whip са направили интересно прочуване на 31 акаунта на публицисти и са стигнали до интересно откритие. Докато снимките наистина получават повече харесвания, видео клиповете получават повече коментари от снимките.
Не е сигурно дали инстаграм алгоритъма тачи повече коментарите от снимките или е равностойно. Но след като писането на коментар изисква по-голяма ангажираност и време, отколкото обикновеното харесва, се предполага, че социалната мрежа предпочита коментарите повече от харесванията. Нормално е постовете с коментари да се ранкват по-добре от тези само с харесвания.
Състезания и въпроси за увеличаване на ангажираността
Задаването на въпроси и подтикването на действие от страна на потребителите е едно от забавните и интересните начини за ангажиране на повече хора в социалната мрежа. Анализирайки доста профили, стигнах до извода, че задаването на въпроси или хостването на игри с награди е ефективен начин за ангажиране.
Някои от call-to-action-ите, които колегите от Buffer са използвали са следните:
- Запиши се за участие, като напишеш любимия си емотикон в коментарите👇
- За записване просто тагни приятел, за който би гласувал като най-добър маркетинг специалист
- За записване тагни приятел, който просто кърти в instagram 👊
- Какво съдържа списъка ти за четене тази седмица? 📚 Сподели ни своите книги за четене и имаш шанса да спечелиш безплатна книга по твой избор от екипа ни 😄❤
Докато постовете тип конкурси генерират повече интеракции, е добре да се дават по-малко пауза между две различни състезания. Можеш да правиш по едно на месец, ако имаш достатъчно ресурс или през по-голям отрязък от време.
Нещо друго, което събира доста добра ангажираност са въпросите в Instagram. Задаването на различни въпроси в твоята ниша със сигурност ще подобри профила ти и ще увеличи последователите ти.
Разказвай Instagram истории
В репорта си за 2016 година, Buffer споделят, че 63 процента от маркетинг специалистите в световен мащаб използват Инстаграм в своите маркетинг стратегии. Интересното тук обаче е, че само 16 процента от тях разказват истории. Това е страхотна възможност преди всичко това да се насити в тази социална мрежа.
Instagram историите се нареждат над нормалните постове в мрежата, което дава шанс на твоя профил да бъде пред погледа на твоите последователи. Ако последователите ти гледат редовно твоите истории, това може дори да помогне на публикациите ти в Instagram да се класират по-високо в техните емисии.
Струва си да се отбележи, че историите също са подредени по алгоритъм. Вероятно e много подобна на алгоритъма на фийда. Прекарай време, за да създаваш страхотни истории и ще забележиш разликата.
На живо
Подобен трик на историите, са видеата на живо. Когато използваш live видеата, ще се появяваш точно преди Instagram историите.
Social Media Examiner са направили откритието, че колкото повече пъти минават „на живо“ в своя профил, толкова повече техните не живи постове получават ангажираност. Една от теориите им е, че колкото повече те са „на живо“, толкова повече от техните последователи са склонни да посетят профила им и да се ангажират с другите им постове.
Използвай Instagram реклами
Това може да звучи малко контра-интуитивно, но рекламите в Instagram могат да бъдат ефективен начин да увеличиш органичния си обхват. Ако имаш Инстаграм бизнес профил, можеш да промотираш и старите си постове директно чрез приложението. Ето как точно! Като boost-неш даден пост и избереш подходящата аудитория за него, можеш да насочиш повече ангажираност към този пост и следователно да му помогнеш да се ранкне по-добре. Платеният reach може в крайна сметка да ти помогне и да стимулира органичният reach!
Поствай по-рядко
Преосмислянето е ключовата дума тук. Преосмислете стратегията си за публикуване в социалните медии – по-малко е всъщност повече!
Това са думи на маркетинг експерта Michael Stelzner, който препоръчва да се преосмисля стратегията са пускане на постове онлайн.
Sue B. Zimmerman също дава подобен съвет на хората, занимаващи се с маркетинг.
Ако наистина искаш да се свържеш с аудиторията си, по-добре е да споделиш една страхотна снимка вместо 20 посредствени изображения. Следващия път, преди да удариш бутона за пускане на пост, отдели малко време и обмисли как това съдържание допринася за твоята марка и ефективно насърчава ангажираността на твоите последователи.
Вярвам, че това е за разпределението на твоите ресурси и време. Вместо да публикуваш 20 публикации седмично, използвай същите ресурси и време за един или два поста, но ги направи наистина страхотни.
Качествено съдържание, което е подходящо за последователите ти, има по-голям шанс да предизвика положителен отговор от тях. На свой ред това може да помогне на твоите постове да се класират по-високо във потока на потребителите.
Бъди добър Инстаграм потребител
Този съвет може би е малко нестандартен, но събира в себе си повечето от точките, които споменах по-горе. Алгоритмите на социалните мрежи са създадени, за да окуражат истинското и положително поведение в социалните платформи. Моето усещане тук е, че да бъдеш добър потребител на Instagram ще ти помогне да развиеш органичния си обхват с течение на времето. Това включва:
- постването на качествено съдържание, което е релевантно на целевата аудиторията (информативна, вдъхновяваща, мотивираща, забавна)
- отговарянето на въпроси на постовете
- отблагодаряване на хората, които пишат коментари
- търсенето на други профили, ангажирането и създаването на връзки с тях
А каква е твоята Instagram стратегия?
Основната цел на Instagram (и повечето социални медийни платформи) е да направят потребителите щастливи и да им позволят да се насладят на това преживяване. Като брандове в Instagram (и социалните медии) мисля, че можем да направим много, за да създадем велики преживявания за нашите последователи, което от своя страна ще помогне на самите нас.
Ще се радвам да чуя и твоето мнение. Каква е твоята стратегия онлайн? Има ли нещо различно от описаното горе, което работи добре за теб в Инстаграм? Сподели 🙂