• Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

5 Facebook Ads съвета, с които да подобриш кампаниите си

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
facebook marketing

Работя в сферата на дигиталния маркетинг вече над 5 години, а от лятото на 2018-та година стартирах собствена агенция за PR & маркетинг заедно с мои колеги.

За всеки бизнес е важно да знае как да достигне до подходящата аудитория и да им предостави висококачествено съдържание, за да привлече вниманието им.

Но грешката, която много хора правят, е да вярват, че рекламите във Facebook ще им донесат много пари веднага след пускането. Много от бизнесите се надяват веднага след пускането на кампаниите, да докарат тонове трафик към своите лендинг страници и да направят супер много продажби.

За нещастие или за щастие, не е толкова лесно просто да настроиш съответните кампании и те да започнат да работят за теб. По мое мнение, за да си успешен във Facebook маркетинга, трябва да се интересуваш от всяка част на потребителското преживяване.

Но все пак, ако пускаш реклами в Business Manager, ще ти споделя няколко съвета, които да включиш в бъдещите си реклами, за да подобриш резултатите си.

Използвай custom аудитории и lookalike аудитории

Все още се удивявам колко малко хора използват тези два вида аудитории, които Facebook позволява да създаваме – custom & lookalike.

Ако имаш списък с имейли или хора, които са се ангажирали с твоята Facebook и/или Instagram страница, страхотен трафик към уеб сайта ти – можеш да използваш силите на custom аудиториите.

Това са твоите топли lead-ове. Те вече знаят за теб и са се ангажирали по някакъв начин с твоето съдържание. Така че пробвай да създадеш аудитории и да ги атакуваш директно.

Веднъж когато си намерил своята перфектна аудитория, можеш да създадеш lookalike аудитория. Lookalike аудиторията е начин да достигнеш до хора, които имат сходни интереси с твоите перфектни потребители.

Нека да дам един простичък пример. Ако предположим, че потребителите ти са от Великобритания, но искаш да атакуваш Съединените Щати. Няма нужда да се опитваш да предполагаш кои са тези потенциални клиенти там. Всичко, което трябва да направиш, е да използвате функционалността на lookalike аудиториите, а Facebook ще се погрижи за намирането на подобни хора към твоята аудитория и ще създаде нова аудитория от потенциални клиенти, базирани в САЩ за теб!

Избягвай паузиране или променяне на пуснати ad set-ове

При промяна или паузиране, се афектира моментното състояние на ад сета и може се появят нови конкуренти (повече хора таргетиращи твоята аудитория). Това може да доведе до това да харчиш повече пари за рекламите и да намалиш ефективността им.

Дай на всеки ad set между 48-72 часа преди оптимизиране

Всяка реклама се нуждае от известно време, за да влезе в алгоритъма и да покаже истинския си потенциал. Дай му известно време, преди да я отпишеш! Аз лично пускам рекламите си за 72 часа, преди да ги анализирам и оптимизирам. Какъв е добрия ad set? Зависи от целта на кампанията.

Например, ако си стартирал кампания за конверсии на продукт или дигитална услуга, ще трябва да следиш за ROAS (return on ad spend) или CPL (cost per lead/purchase), за да разбереш дали рекламите работят или не.

Ако ад сета има лоши резултати след 72 часа, спри го, дубликирай и промени таргетирането, за да пуснеш кампанията.

Мащабирай, като постепенно увеличаваш бюджета си

Ако започваш с по-нисък бюджет и рекламата ти се представя много добре (йей), ще искаш да подобриш този печеливш рекламен сет. Как ще стане това? Трябва да увеличиш дневния си бюджет, за да достигне до повече потенциални клиенти.

Разбира се, не увеличавай този бюджет фрапантно. Нека увеличението бъде максим с 50%. Например, ако дневния бюджет е 10 долара, увеличи до максимум 15, ако е 20 долара – респективно увеличи до 30 долара.

Ако скочиш от 10 долара до 50 долара, ще наводниш целевата си аудитория и това ще обърка нещата, вместо да подорби успеха на рекламата.

Ако получаваш лийдове, но не и продажби – преразгледай своя customer journey

Рекламата е само част от процеса на продажба – това е началото. Ако твоите потенциални клиенти не се преобразуват, тогава трябва да погледнеш следващата стъпка в процеса, пътуването на клиентите и да започнеш да променяте нещата, докато не проработи.

Сплит тестването е най-добрия начин за оптимизиране на пътуването на клиентите. Ако не знаеш как – можеш да се обърнеш към мен, като обезателно ще ти помогна. Работата ми включва ежедневно пускане и оптимизиране на реклами във Facebook и вече имам страхотно око за това кое работи и кое не.

Бонус: Не премисляй твърде много copy-то си

Не е нужно да бъдеш професионален копирайтър, за да напишеш страхотен рекламен текст. Помисли за това кое би привлякло теб към реклама преди сам да я стартираш.

Опознай идеалната си аудитория и езика, който използват. Ако не знаеш, опитай се да се срещнеш с хора, които попадат в рамките на целевата аудитория и обърни внимание на езика и думите, които използват. След това използвайте тези думи в рекламата си, за да задействаш желанието им да научат повече за теб и твоята оферта.

Онова, което забелязах. че работи добре са изображения с приблизително дълго рекламно копи, описващи пречките, пред които е изправена целевата аудитория и как продукта ти ги преодолява с призив за действие, за да предприемат следващата стъпка и да разберат повече. А също и видео с надписи на същия принцип.

Просто достави достатъчно съдържание, за да привлечеш интереса на зрителя, за да може той да предприеме действие.

А ти? Използваш ли Facebook Ads в бизнеса си? Разкажи ми за опита си в коментарите. А ако статията ти е била полезна – ще ме зарадваш, ако споделиш в социалните мрежи.

Теми: facebook marketingfacebook reklamaонлайн бизнеспродажбипродажби през фейсбукфейсбук маркетинг
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

facebook съвети
Маркетинг

8 важни съвета за администриране на Facebook Fan Page

подобряване на съдържанието на уебсайта
Маркетинг

Как да подобрим съдържанието на нашия уебсайт, благодарение на платформата Whitepress?

Следващ
бизнес книги

5 бизнес книги, които искам да прочета през 2019 година

Най-новото

  • 8 важни съвета за администриране на Facebook Fan Page
  • Защо кафе машината е задължително допълнение за всеки офис?
  • Най-добрите 5 инвестиции с висока възвръщаемост
  • Как да защитите капитала си?
  • Как да подобрим съдържанието на нашия уебсайт, благодарение на платформата Whitepress?
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да стартираш дропшипинг бизнес през 2021 година?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Google Analytics 4 или Universal Analytics

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Нотариуси

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Топ съдържание:
  • CloudCart vs Shopify
  • За Snapchat
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • Акции
  • ТикТок
  • Бизнес книги
  • Най-добрият хостинг

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.