• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Невероятни уроци от маркетинга на Ред Бул!

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Ред Бул енергийна напитка

Те продават само един продукт. Как са се превърнали в такава огромна маркетинг сила?

Въпреки че не е близо до данните за продажбите на Coca-Cola, Pepsi или Starbucks, марката Red Bull е също толкова емблематична като тях.

И така, как една марка, която продава само един продукт, получава същото признание? Какво ги държи над кривата? И може би най-важното, какви са тайните на маркетинговия успех на Red Bull?

Началото

Дитрих Матешиц, австрийски маркетинг директор на производител на паста за зъби, открива за първи път енергийните напитки по време на бизнес пътуване в Банкок. Страдайки от ефектите на дългото пътуване, местните жители го насочват към Krating Daeng, тайландска напитка, която твърди, че повишава производителността и концентрацията. Тогава, въпреки че кофеиновите газирани напитки били популярни в Източна Азия, западният свят не беше виждал много от тях.

Усещайки възможност, Матешиц напуска работата си през 1984 г., като си партнира с производителя на Krating Daeng, за да създаде енергийна напитка за европейската публика.

Въпреки че им отнема три години, за да започнат да продават, оттогава Red Bull се превръща в индустриален мега хит с годишни продажби от 7,5 милиарда долара, над 12 000 служители и присъствие в 171 страни, което прави Матешиц един от най-богатите хора в света.

Маркетинг с лимитиран бюджет

Ако не можеш да си позволиш да спонсорираш събития, създай свои собствени

Подобно на много млади стартиращи компании, Red Bull нямаше ресурси за реклама на телевизионни събития, радиопредавания или реклами на билбордове. Вместо това те решават да създадат свое собствено събитие: Red Bull Flugtag. Грубо преведено като полетен ден, състезанието се състои от „изграждане на самоделни, управлявани от хора летящи машини“ и скачащи от триетажна палуба във водата като място за кацане.

Предвид абсурдността на събитието, големи тълпи започват да се събират, за да станат свидетели на спектакъла и бързо се разнася слух за марката Ред Бул. От създаването си през 1991 г., Red Bull Flugtag привлича огромни маси, като през 2012 г. присъстват рекордните 220 000 хиляди души.

Невероятни уроци от маркетинга на Ред Бул!

Герила маркетинг

В ранните години на Ред Бул те поставят празни кутии в претъпканите обществени зони, за да създадат впечатлението, че марката е популярна. Предвид големия пешеходен трафик, това е гениален начин да получиш безплатна реклама и да спечелиш известност. Те дори успяват да се насочат към определени групи хора, като оставят консерви в колежите, стадионите или нощните клубове.

Въпреки че тази стратегия е доста противоречива и вероятно неразрешена, вероятно си заслужава хазарта предвид ниската цена и високата потенциална възвръщаемост на инвестицията.

Придържайки се към тяхната ниша

Ред Бул предлагат само един продукт – енергийна напитка.

Разбира се, те имат различни вкусове, но това е всичко. Без смутита, чайове или сокове. Докато Pepsi и Coca-Cola са се разнообразили във различни разновидности (Aquafina и Dasani), спортни напитки (Gatorade и Powerade) и дори храна (само Pepsi), а Ред бул се придържат към това, което правят най-добре.

Докато публично търгуваните компании имат финансов натиск от инвеститорите да се разширяват, подобрят маржовете или да диверсифицират, Red Bull може да си позволи лукса да се придържа към основния си продукт, тъй като те са частна собственост.

Продавай историята, не продукта

Невероятни уроци от маркетинга на Ред Бул!

Марките, които успешно култивират лоялност на клиентите, не се фокусират само върху наличието на добър продукт. Те внимателно създават разказ, който отива много по-дълбоко, предизвиквайки емоции сред клиентите. Това е лоялност към марката. За Apple това беше „1000 песни в джоба ви“, за Nike – „Просто го направете“, а за Ред Бул – „Дава ви криле“.

Спонсорирането на събития, вариращи от рекордни скокове w Орбита до състезателни автомобили от Формула 1, не е толкова свързано с продажбата на напитки, а по-скоро създаване на силен имидж на марка, който е синоним на приключения, тръпка и адреналин.

Въпреки че крайната цел очевидно е да продава, създаването на истории е това, което дава на Ред Бул предимство пред конкурентите, което им позволява да таксуват като за премиум продукт и да изграждат лоялни последователи.

Намиране на правилното име

Red Bull е основана през 1984 г., но излиза на пазара едва три години по-късно. През това време Матешиц работи върху изграждането на бранда.

Когато за първи път излизат напитки със захар и кофеин, хората ги наричат напитки, безалкохолни напитки или газирани напитки. Pepsi излизат с „Pepsi AM“, докато Coke го наричат „Coca-Cola сутрин“. Въпреки огромните си маркетингови бюджети, никой не е толкова гениален, колкото Red Bull, който измисля термина „енергийна напитка“.

Бихме могли да спорим, че съвременните Пепси кола и Кока-Кола не са предназначени да ти дават енергия. Но в началото на 20-ти век в кока-колата имаше кокаин, който бихме предположили, че е по-енергична от всичко на пазара днес. И все пак никой не го нарича енергийна напитка.

Какво друго можем да си вземем от невероятния маркетинг на Ред Бул?

Въпреки че със сигурност е по-лесно, не се нуждаеш от големи рекламни бюджети, за да продаваш продукта си.

Имай по-голяма кауза от просто „растеж“ или „рентабилност“. Клиентите обичат да се чувстват част от по-голяма общност.

Възможностите са навсякъде. Въпреки че износът не е толкова бляскав, колкото откровените иновации, те със сигурност вършат страхотна работа за Дитрих Матешиц.

Маркетинговите усилия на Red Bull със сигурност са взети от други места, но дали някога ще бъдат надминати?

Теми: дитрих матешиценергийна напиткакока колаколапепсирастежРед Булрентабилност
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

афилиейт на хостинг
Маркетинг

Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг

Следващ
Амазон дропшипинг през телефона

Амазон дропшипинг (пълно ръководство за стартиране)

Най-новото

  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
  • 13 Начина да Финансираме Малък Бизнес
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.