• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Искаш ли да използваш на максимум възможностите на Facebook Messenger в своя маркетинг микс? Мислил ли си как можеш да увеличиш потребителското изживяване чрез Facebook Messenger Chatbot? Чатботовете във Facebook могат да помогнат на твоите последователи и фенове, като отговарят автоматично на някои често задавани въпроси от аудиторията, както и за други цели.

В тази статия, ще споделя стъпка по стъпка, как да създадеш Facebook Messenger Chatbot за своята бизнес страница.

А защо чатбот за Facebook Messenger?

От известно време Facebook позволява възможността за добавяне на чатбот към бизнес страниците. Чатботовете позволяват автоматични съобщения с едно кликване, когато някой фен реши да пише на дадения бранд.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Чатботът използва ключови думи, които потребителят изписва, за да усети какво точно може да търси той или от каква помощ има нужда. Например: искаш да разбереш дали даден ресторант предлага веган ястия в своето меню, именно за това изписваш думата „веган“ в чата на бранда. И когато потребителят изпише тази ключова дума, ботът ще му изкара всички опции за ястия, които са категоризирани като веган.

Можеш да създадеш бот с изкуствен интелект, който да разполага с опции по твое желание. Твоят бот може да отговаря чрез блокове с текст и да насочва потребителите към решенията на техните проблеми.

[highlight text=“Как работи това за страниците?“ color=“blue“]

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Да вземем за пример страницата на отбора по американски футбол Денвър Бронкос. В тяхната страница те използват семпло меню с изкуствен интелект. Когато някой цъкне на бутона за писане на страницата им, се отваря Facebook Messenger прозореца, а когато се натисне върху „Get Started“ се стартира процедурата по помощ на потребителя.

Страницата на Денвър отговаря с няколко опции за избиране. Ако някой иска да се абонира за дневните новини ще избере „Yep“, а ако не иска ще предпочете „No, thanks“. След избиране на някоя от тези опции, се появява второ контекстно меню, което продължава работата на бота. От новото меню може да се контролират абонаментите или да се избират нови опции за потребителя.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Ако започнеш да пишеш някакъв текст без да избираш някое от зададените опции в менюто, ботът ще ти даде опции от ключови думи, които да въведеш в последствие.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Например: при изписване на ключовата дума „news“ се получава отговор (“Just a sec, I’m looking that up…”), който е под формата на новини от уеб сайта на Денвър, но този случай – директно в чата.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

[highlight text=“Ползите за твоя бизнес!“ color=“blue“]

След като все повече и повече хора разчитат на социалната мрежа за доставяне на информация, чатботовете могат да помогнат с ангажирането на потребителите. Това дава възможността да върнеш клиентите чрез ремаркетинг кампании, които да се появяват на техните новинарски потоци, дори когато те не са харесали твоята страница.

Предпочиташ да инициираш разговор с твоите потребители без да ги чакаш те сами да дойдат при теб? Facebook ти позволява да правиш това. Можеш да заредиш списък с имейл адреси и телефонни номера от своя абонаментен списък към къстъмизираните Facebook аудитории. За да предпазва от спам, компанията таксува бизнесите, позволявайки тази услуга. Можеш да изпратиш съобщение директно от своята бизнес страница към аудиторията, която току-що си създал.

#1. Създаване на чатбот

Инструменти като Chatfuel, Botsify, и OnSequel дават възможността за създаване на чатбот без усложнено програмиране.

За целите на тази статия, е използван инструментът Chatfuel, с който се прави чатбот с меню, което позволява различни опции. Потребителите могат да кликат на опциите от менюто, което ще ги препраща към подменюта, които също са предварително създадени.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

За да създадеш чатбот с Chatfuel, първо трябва да си направиш акаунт в техния сайт. Когато се логнеш в профила си, ще трябва да свържеш профила си в социалната мрежа с този на инструмента. Когато цъкнеш на бутона „+“, ще стартираш процедурата по създаване на нов чат бот.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

Следващата опция е да избереш темплейт за редактиране или да създадеш нов от нулата. Избери име за своя чатбот в съответното меню и цъкни на бутона за създаване на чатбот бутон.

Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?

След задаване на име на твоя чатбот, следва да се свърже акаунта на Chatfuel с този на facebook, където след това се задава на коя от съществуващите твои страници да се направи чат бот.

След свързване на акаунтите и съответната страница, започва същинската част по създаването на Facebook Messenger Chatbot. Натискането на бутона „Build“ ще те отведе към контекстна страница за стартиране на процедурата по създаване на бота.

След натискането на този бутон ще се появи първото меню, което е приветствено за бота, като то може да остане същото или да го промениш по своите вкусове и нужди.

Веднъж след като си създал менюта и опции за своя бот от възможностите, които Chatfuel дава, следва частта, където да тестваш новосъздадения бот, както и запазване на настройките.

#2. Пренасочване на потребителите към създадения чатбот

Сега, след като си създал първия си автоматизиран чат бот, тествал си го и знаеш, че работи, идва частта, където трябва да сложиш съответния call-to-action бутон в бизнес страницата, за да насочиш своите фенове и клиенти.

Също така, можеш да рекламираш този бутон и да центрираш вниманието на последователите към новата опция, която им даваш.

Често задавани въпроси:

[toggles style=“accordion“]

[toggle title=“Какво става, ако потребителят реши да се върне назад и да избере различна опция?“]

В текстовата кутия, където потребителя въвежда своето съобщения към теб, има три линии представящи меню. Елементите на твоя бот ще бъдат включени в това меню. Феновете или ще могат да се връщат назад, или да продължат напред, а в третия случай ще могат да рестартират цялата процедура.

[/toggle]

[toggle title=“Когато потребителя отиде на моя Messenger – не се случва нищо. Какво да правя?“]

Понякога съобщение за стартиране вече съществува и то е „Get Started“. В този случай потребителят трябва да кликне върху него, за да продължи напред.

[/toggle]

[toggle title=“Ако потребителят не вижда опцията Get Started и нищо не се случва?“]

От време на време, чатботът няма да зарежда този текст за някои потребители и ще ги зарежда на други. Както с всички технологии, и Facebook е такава, която често се променя. В този случай е добре да се свържеш със съответната софтуерна компания (тук става дума за Chatfuel), за да се разрешат проблеми като този.

[/toggle]

[toggle title=“Какво ще стане, ако някой не получи отговорите, който търси чрез бота? Можем ли да се включим и ние?“]

Хубавото на тези персонализирани чатботове е, че по всяко време човек от компанията може да се включи, за да разреши проблема, който потребителя има. Така и ти можеш да се включиш и да разрешиш ситуацията персонално.

[/toggle]

[/toggles]

Извод

Създаването и настройването на чатбот не значи, че не трябва повече да поглеждаш таба със съобщения на своята бизнес страница. Чатботът просто улеснява работата ти с твоите потребители и тяхното изживяване. Ако вече си инсталирал чатбот на своята страница, можеш да споделиш до колко помага този възможност и колко е ефективна за твоя бранд.

Теми: facebook маркетингизкуствен интелектКак да създадеш Facebook Messenger чатботмрежапоследователисоциална мрежастраница във фейсбуксъздаване на ботсъобщения във Facebookфен страницафенове
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

meup-линкбилдинг
Бизнес

MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн

Следващ
Как по-добре да използваш бюджета си за маркетинг в социалните мрежи?

Как по-добре да използваш бюджета си за маркетинг в социалните мрежи?

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.