За никой маркетинг специалист не е лесно да се занимава със социални медии. Трябва да си информиран (за това ние сме тук) и вдъхновен за нови начинания и кампании. Аз лично смятам, че видео клиповете на TED са изключително полезни във всяко едно отношение, дори и за маркетирането в социалните мрежи. Защо ги харесвам? Защото са интересни, вдъхновяват ме да правя повече неща, както са и лесни за разбиране. Перфектния микс за мен.
Гледал съм доста TED клипове и реших да напиша тази статия именно с целта да споделя задължителните видео клипове, които всеки занимаващ се с маркетинг трябва да гледа. Ама задължително!
Малкълм Гладуел – Избор, щастие и спагети сос
Малкълм Гладуел е канадски журналист и писател. Той не е човек свързан с маркетинга, въпреки че намира място в тази статия за TED видеа, които трябва да гледат всички маркетинг специалисти.
В този TED Talk Малкълм ни показва таланта си как чрез ангажиращи истории могат да се обяснят технически стратегии.
Рори Съдърланд – Уроци за живота от един рекламист
В този TED Talk британският изпълнителен директор Рори Съдърланд ни превежда през това как рекламата добавя стойност към даден продукт, променяйки нашето възприятие, а не самия продукт. От Фредерик Велики до Кока-Кола, Съдърланд се потопя в това как маркетингът влияе върху начина, по който потребителите възприемат продуктите и услугите. Той отбелязва, че цялата стойност е относителна и това убеждаване е по-добро от принуда. Съдърланд разказва за това защо възприятието, присъщата стойност и впечатленията са от решаващо значение за брандирането.
Мат Кътс – Пробвай нещо ново за тридесет дни!
Едно от най-хубавите неща, които ни вдъхновяват винаги са били новите неща и емоции, които изпитваме. Много често обаче нямаме нужното време да пробваме нови неща. Може да искаш да се научиш да кодираш, да научиш как се работи с фотошоп или да пишеш по-добри текстове?
Мат Кътс, който е инженер в интернет гиганта Google казва, че ако успеем да стартираме нещо ново за тридесет дни ще се превърнем в по-успешни, ще създадем нови навици, ще подобрим самоувереността си и ще станем по вдъхновени. А ти ще опиташ ли?
Дерек Сивърс – Как да стартираме движение?
Може би искаш да създадеш или да помогнеш за стартирането на голямо и силно обществено движение? Все пак, не е ли това една от целите на маркетинга в социалните медии? В това видео Дерек за три минути ни показва как да стартираме движение. Защото всеки иска да повлияе на някого.
Алексис Оханиан – Как да направим добър старт в социалните мрежи?
Социалните мрежи са инструмент, който е даден на маркетинг специалистите, за да стигнат до повече хора и да продадат повече от своите продукти онлайн. В профила си в Reddit Алексис Оханиан измисля история за гърбат кит, който дава интересни съвети за онлайн маркетинг. Той създава мемета, инфографики и други маркетинг инструменти, с които създава бум ефект. Създаването на маркетинг кампания, която да продава от само себе си е изключително трудна. А в този клип ще получиш добри съвети.
Сет Годин – Племената, които водим!
Сет Годин е добро познато име в света на маркетинга. В това видео той говори, че интернет се е превърнал в място за масов маркетинг, място което наподобява огромно племе следващо тенденциите.
Тим Либерехт – Три начина да загубите (полезно) контрол над марката си!
Веднъж, когато си пробвал всичко в социалните мрежи, изниква нещо, което се оказва крачка близо до успеха: трябва да загубиш контрол над бранда си. Да, направи го, позволи и други да натрупат някаква репутация. В това видео Тим Либерехт обяснява за добрия ефект, който носи оставянето на компанията за малко. Той обяснява как репутациите се изграждат върху приложимостта и разговорите.
И така, как се чувстваш сега? Мотивиран? Вдъхновен? Креативен? Сигурен съм, че има много други TED видео клипове, които могат да бъдат добавени в този списък и за това, ако се сещаш за някои, ще се радвам да ги споделиш в коментарите долу.