Някой мислят Марк Кубан за гений, други го смятат за късметлия. Така или иначе, този човек вижда стойността, където другите не я виждат по отношение на намирането на дългосрочни инвестиции и сключването на сделки. Някои могат да не са съгласни с подхода му, но Марк Кубан е милиардер, а милиардер не се става случайно. (Тото победителите не са включени).
За тези, които все още не са направили първите си милиарди, ранната история на инвеститора може да бъде доста интересна. След като се дипломира от колежа, Кубан започва кариерата си, като барман. След това той е работил в продължение на една година като търговец на дребно на компютърен софтуер, като прави $ 18хил. годишна заплатата, преди да бъде уволнен за това, че се среща с нов клиент, за да приключи сделка, вместо да я създаде.
Той по-късно основава MicroSolutions- системен интегратор и дистрибутор на софтуер, но след осем години, той я продава на CompuServe, които я купуват за $ 6 млн. през 1990 г. След това той основава компанията за Интернет излъчвания Broadcast.com, като я продава по-късно на Yahoo за $ 5,9 млрд.
От тогава насам, Марк Кубан е участвал в редица проекти, като става все по-активен инвеститор в технологиите на стартиращите компании през последното десетилетие и прекарва доста от времето си, като треньор на млади предприемачи.
Mark Cuban е известен със смелите, недвусмислени възгледи и начин на мислене, които имат много общо с вечния му успех. Ето защо и той е идеалния човек да ни посъветва как да запонем една нова фирма. „Правилата“ по-долу не са само за тези, които основават фирми, но и за тези, които обмислят да работят за дадена фирма.
1. Не създавайте дружество, само защото това е Ваша фикс идея и нещо, което винаги сте мечтали.
2. Наемете хора, които смятате, че ще обичат да работят при вас.
3. Продажбите лекуват всичко. Обмислете как вашата компания ще направи пари и как всъщност ще направите продажби.
4. Помислете какви са вашите задълбочени знания в дадена сфера на бизнеса и се фокусирайте върху тях. Наемете най-добрия персонал в тази сфера. За длъжностите, които са извън Вашите компетенции, наемете хора, които отговарят на вашата култура, но не са толкова скъпи откъм заплащане.
5. Еспресо машина? Шегувате ли се? Кафето е за сближаване. Газираните напитки са безплатни. Обядът е шанс да се измъкнете от офиса и да разговаряте. Денят е дълъг 24 часа и ако хората харесват работата си, те ще намерят начин, за да си свършат работата.
6. Отворени офиси. Отворените офиси поддържат унисон в работата и поддържат енергията и колектива във фирмата. Ако даден работник или служител иска уединение, може да му покажете как да използва ключалката на банята. Това също е добър начин да се пазите от наемането на мениджъри, които не могат да работят успешно по отношение на стартиращия бизнес. Моят най-голям страх винаги е да наема някой, който иска да построи империя. Ако лицето изисква да лети в първа класа или да доведе личен секретар, махнете го.
7. Използвайте тези технологии, които познавате. Това винаги е най-евтиния начин. Ако познавате Apple, използвайте го. Ако знаете Vista, използвайте я. Това е стартиращ бизнес, така че ще имате само няколко служители. Нека хората да използват това, което те знаят.
8.Ако имате мениджъри, отчитащи се на други мениджъри в една StartUp компания, това ще Ви провали. Веднъж след като преминете фазата на StartUp бизнеса, ако имате мениджъри, отчитащи се на други мениджъри, това вече ще бъде политика.
9. Никога не наемайте фирма за PR. Фирмата за връзки с обществеността ще се обади или ще изпрати имейл на хора в публичността, за които вече знаете или можете да ги намерите при сърфиране в Интернет. Тези хора публикуват своите имейли. Когато откриете тези хора, които смятате че ще са Ви от полза, изпратете им по email съобщение, представящо Вас и Вашата компания. Много компании търсят нещо ново и различно. Ако те са заинтересувани от Вас, те ще се свържат и ще проявят интерес. След като установите комуникация, вие трябва да сте на разположение да отговорите на всички въпроси за вашата индустрия.
10. Направете работата забавление за служителите. Изисквайте много от Вашите служители, но и ги възнаграждавайте за техните постижения. В моята първата компания, MicroSolutions, когато имахме рекордни продажби на месец или някой направи нещо специално, аз се разхождах сред персонала и им давах по $ 100. В Broadcast.com и MicroSolutions, ние често водихме служителите на заведение, а също така организирахме и партита. Бъдете сигурни, всички обичат забавленията.