Едно от нещата, които изключително много ме разочароват е, че повечето предприемачи се опитват да изградят личния си бранд или да се превърнат в инфлуенсъри преди да изградят бранда на дадена компания. Ние създаваме бизнеси, за да направим живота на другите по-добър и да реализираме печалба. И все пак, това някак си се губи в света на Кардашианите, където това как изглеждаш е по-важно от това какъв всъщност си.
Превърнахме думичката „инфлуенсър“ (човек с влияние), в обикновена работническа титла, за която хората се стремят и жадуват. Превърнахме този органичен процес в нещо необикновено – процес, който се извоюваше от най-добрите. Създават се цели конференции за хора, които са създадени от интернет, наричани звезди. Но знаеш ли какво?
Извън всичките тези конференции, можеш да срещнеш много от тези хора с влияние работещи в ресторанти, библиотеки и други не влиятелни позиции, опитващи да свържат двата края – защото в крайна сметка, много от тези хора са почти фалирали.
Последователите не се равняват на пари в банковата сметка.
Когато имаш голямо количество последователи и фенове, би трябвало да можеш да изградиш печеливша компания, но на първо място се нуждаеш от солиден бизнес план зад всичкия блясък. Ако искаш да правиш ревюта, намери някой, който е готов да спонсорира проекта, създай си имейл списъци. Ако искаш да изкарваш пари от своя комедиен канал в YouTube, бъди сигурен, че трябва да създаваш и бонус съдържание за твоите фенове. Не давай всичко просто безплатно.
Живеем в 21 век и възможностите, които интернет ни дават за монетизация на това, което обичаме са безкрайни. Просто трябва да знаеш, че даваш стойност на твоите фенове и последователи, ако искаш те да отворят своите портфейли.
Не бъди тих и изразявай мнение
Някои хора просто не могат да пишат стотици туитове и не могат да създават много видео съдържание. Тяхната аудитория е голяма и хората обръщат внимание всеки път, когато те си отворят устата. Дори когато не харесваш всичко, което шумния човек казва, нямаш избор освен да го изслушаш. Тези хора създават дебат и конфликт, без значение дали са харесвани или не.
Учи
Най-добрия начин да изградиш себе си, е да изградиш другите около теб самия. Давай докато не те заболи. Научи другите на всичко, което знаеш. Помагай на хората стъпка по стъпка за нещата, които правиш и как ги правиш. Направи своите падения публични, точно както са публични и твоите успехи. Използвай всички твои уроци в живота като съвет за твоето бъдеще и начинанията, които извършваш. Помни – никой не се вслушва в тихия експерт.
Премини правилата
Продуктивните хора са твърде заети да чупят събарят бариерите. Те просто нямат достатъчно време, за да питат дали го правят по „правилния“ начин или не. Най-лошото нещо, което ти можеш да направиш е да се водиш по списъка с правила на някой друг и да го включиш в своята маркетинг стратегия. Със сигурност знаеш, че няма втори като теб, както няма две еднакви компании. Определи каква е твоята мисия и цели. И след това сам създай своите правила.
Не се срамувай
Понякога хората се страхуват да споделят своите знания, като си мислят, че биха изглеждали арогантни. Един мой близък човек наскоро ми сподели: „Лидер не се раждаш, лидер ставаш – с нахалство, дипломация, умения, личен пример и знания“.
Тези хора, които се страхуват, може би не искат да създават сцена. Но, ако ти не искаш да говориш по темата, която имаш опит и експертиза, хората ще се обърнат към този, който говори. Аз самият се опитвам да намаля неудобствата от известно време. Знам, че в повечето случаи може да изглеждам глупаво. Знам, че ще правя грешки. Така казано, предпочитам да се блъскам стената, отколкото да си седя в ъгъла и да чакам някой друг да направи това, което искам.
Монетизирай, бейби
Ако огромното количество последователи в интернет се равняваше винаги на пари в банката, щяхме да имаме ужасно голямо количество бързи милионери. Това определено е част от бизнеса, където се прилага правилото 80/20. 80 процента от парите онлайн се прави от 20 процента от хората. Как да пуснеш кранчето на приходите? Как да превърнеш 10 000 абонати в YouTube в дъжд от пари? Отговорът е да ги изкараш възможно най-бързо от платформата за видео споделяне – например да създадеш имейл списък. След това им дай нещо, което могат да купят от теб. Създай нещо евтино за хората, които нямат големи възможности. Създай нещо скъпо за тези, които имат джобове пълни с кеш. Моментът, в който видиш, че трафика и последователи се увеличават, създай продукт и подобрявай живота на останалите.
Разчитай на собствена платформа
Едно от най-ценните интернет съвети, които давам е: „Не създавай своята империя на наета земя“. Същинската истина за социалните мрежи, която повечето хора забравят е, че ти не притежаваш информацията в тези канали. Не притежаваш никой от своите последователи. Виждал съм страници със стотици хиляди харесвания, които са били спирани просто ей така – без обяснение, без бекъп, без абсолютно нищо. Помниш ли какво се случи с всички онези Vine звезди?
Създаването на собствен сайт и имейл списък е стъпка напред в изграждането на твоя личен бранд. Дори можеш да минеш още по-напред като създадеш своя собствена социална плаформа с инструменти като Buddypress. Но, важното е да знаеш, че трябва да създаваш своята империя на собствена земя. Обичам да питам хората как биха си представяли бъдещето без всички тези социални канали. Ако драстичната промяна засегне бранда и бизнеса ти, значи че имаш още много работа пред себе си.
Брандингът е нещо, което всички ние трябва да правим.
Твоят бранд е отражение на твоята личност. Не бъди някой друг, бъди себе си. Работи върху това да бъдеш изцяло себе си, да си прозрачен и потокът от последователи ще се увеличава.
Вземи за пример хора като Ryan Stewman, Grant Cardone или Гари Вайнерчук – те просто разбиват в бизнеса, докато са известни и разбиват всички правила.