• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Невромаркетинг: Науката, Изкуството и Възможността!

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Невромаркетинг: Науката, Изкуството и Възможността!

Представи си, че можеше да четеш мисли! Все повече и повече започвам да се заинтригувам от невромаркетинга и науката за прочитане на поведението на купувачите. Или както Мартин Линдстрьом се изразява в книгата „Биология на Купуването“ – поведението на консуматорите.

Всъщност, невромаркетинга не е нещо ново. Тук в Marketking доста сме писали за това така наречено подразделение на маркетинга. От десетилетия продуктовите специалисти, маркетолозите и рекламните специалисти използват силата на психологията, за да повлияят на това какво купуваме.

Компаниите се научиха да използват човешкото поведение и науката, за да създадат още по-добри продукти и маркетингови методи, с които да грабнат съзнанието ни. Традиционното проучване на пазара несъмнено донесе голям успех за големите корпорации. Точно за това компаниите не изпитват трудности в това да харчат милиони долари в подобни научни проучвания.

Но тъй като съвременната наука и технологии се развиват, фирмите се надяват на още по-точни отговори за поведението на потребителите към своите продукти или услуги. Нито една компания не иска техния продукт, в който са инвестирали толкова много да се провали. За това големите компании се обръщат към невромаркетинга.

Както съм споменавал в предишни статии – невромаркетинга използва различни инструменти като EEG и MRI, за да изследва мозъка на консуматорите и какво го кара да избира точно този продукт или услуга.

Как работи всичко това?

Когато ни попитам да си помислим за нещо, нашите мозъчни импулси пътуват до моторния кортекс и ни карат да реагираме. Този процес става толкова бързо, но това не пречи на EEG да прихваща тези мозъчни импулси. ЕЕГ незабавно чете тези електрически вълни и ги отнася до паметта, емоциите и вниманието в зависимост от дейността в специфични области на мозъка. Очарователно е, но това устройство улавя всичко и дава представа за това как се чувства човек, когато му бъде пуснато да гледа някоя търговска марка или продукт.

Невромаркетолозите твърдят, че такива методи са по-рентабилни, но още по-важно – много по-ефективни в сравнение с традиционните методи като фокус групите, например. Тестовете, използвайки невронауката и устройствата като ЕЕГ не се нуждаят от стотици хиляди хора, за да дадат точни резултати. Понякога са необходими едва двайсетина човека за извършване на теста. Цифрата е малка поради близките съотношения между мозъците ни. Разликите главно са между жени и мъже, млади и стари.

Скептиците от друга страна, се страхуват от това, че невромаркетинга може да бъде използван за манипулиране на консуматорите. Въпреки това, може да се определи, че тези тестове могат да осигурят на фирмите ценна информация, за разлика от традиционните стратегии. Използвайки невромаркетинга, те ще знаят как да създават продукти, които да изглеждат и се чувстват по-добре от потребителите, за да направят удар на пазара. Целта винаги е да се минимизира риска и да се увеличат приходите.

Теми: биология на купуванетокак да купувамеконсуматоринаука за купуванетонаука за поведениетоневромаркетингневромаркетингапарипотребителско поведение
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

SEO и AI
Бизнес

SEO 360° – как AI и GEO оптимизацията дават конкурентно предимство?

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

Следващ
Ugears - магията на дървените пъзели

Ugears - магията на дървените пъзели

Най-новото

  • SEO 360° – как AI и GEO оптимизацията дават конкурентно предимство?
  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
писане на статии и публикуване
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.