На 24-март Клуб Маркетинг към Студентски съвет на Икономически университет – Варна организира бизнес и маркетинг събитието Brain Bar 2018. Лектори на ивента бяха Емил Конрад, Стилиян Запорожанов, Мая Донева и Цветан Радушев. А темите, за които те говориха бяха за инфлуенсър маркетинга, фейсбук маркетинга, социалните иновации/социалното предприемачество и електронната търговия.
Според мен и доста хора, с които разговаряхме – се получи страхотно събитие, като събрахме около 150 човека аудитория.
В тази статия ще ти споделя как протече цялата организация, как да организираш подобно събитие и като цяло ще споделя какво точно направихме аз и моят екип.
Екипът
Хората, с които работиш са от изключителна важност. И тук не говоря само в работата, а генерално. Хората около теб са от голямо значение. Казах го и на самото събитие миналата събота, но ще го направя отново. Благодаря на всички членове на Клуб Маркетинг за страхотно свършената работа около реализирането на Brain Bar 2018. Бяхте невероятни, без значение какви спънки имахме.
Когато ще организираш ивент, трябва много добре да подбереш хората, с които ще осъществиш това. Много е важно да избереш хора, които мислят като теб и искат да постигнете дадената цел заедно. Ясно е, че всички сме индивидуалисти, но работата на един винаги може да опре до някой друг.
Ще ти трябват хора с различни интереси и умения. За наше огромно щастие ние имаме такива личности – дизайнери, фотографи, писатели и други. Разнообразието помага да се случват нещата без да се дават допълнителни средства на трети лица.
Кампанията
Кампанията при осъществяването на голяма идея като тази, е много важна. Нашият фокус главно бяха социалните мрежи и най-вече – Facebook. Пуснахме и реклама там, като искахме да поощрим регистрациите за самото събитие. Добре е да спомена, че Brain Bar беше абсолютно безплатно събитие за всички с интерес в сферата на маркетинга.
Разчитахме много и на прес съобщения, които пуснахме към няколко медии, за да привлечем погледа на аудиторията към ивента. За щастие, успяхме да пуснем публикации в медии като Moreto.net и Varna24.bg, които са локални медии за град Варна. Това беше и нашият фокус – да информираме локалните канали и сайтове, че в града има подобно събитие, което включва имена като Стилиян Запорожанов и Емил Конрад.
Кампанията ни беше и офлайн, като бяхме напечатали плакати и ги пръснахме на различни места из двата корпуса на университета ни.
От най-голямо значение, обаче, се оказа рекламата от уста на уста при организирането на събитието. Това изигра голяма роля при регистрациите, лично според мен.
Плюс това, включихме и игра с томбола, като поощрявахме хората да се регистрират, а 6 човека от тях в деня на събитието спечелиха по една книга подарък от Клуб Маркетинг.
Бюджетът
Благодарение на Студентски съвет към нашия университет, за осъществяването на събитието имахме бюджет (ХХХХ лева), който щеше да ни помогне да направим нещата, които искахме. Истината е, че използвахме супер малка част от тези средства поради една или друга причина. Също така, не беше нужно да наемаме място или зала за събитието, тъй като го направихме в университета.
В крайна сметка, бюджетът не е най-важното нещо, когато искаш да направиш подобно безплатно събитие. Благодарение на няколко ключови фактора, успяхме да реализираме целия този ивент.
Партньори
Освен екипа, другите важни хора, които е добре да имаш зад гърба си, когато организираш събитие са партньорите. Или по друг начин казано, това са хората, които могат да ти помогнат с реализирането на идеята. Това могат да бъдат различни контакти.
Спонсори
Спонсорството е също много важен елемент във всяко едно отношение, не само в организирането на събития. Спонсорите са хората или организациите, които ще дадат средства, за да се реализира идеята ти, а в замяна ще получат реклама или друга облага по време на ивента.
Емоцията от организацията и насладата от самото събитие беше страхотна. А това да чуеш хора като Стилиян Запорожанов, Емил Конрад, Мая Донева и Цветан Радушев на едно място е просто великолепно.
Благодаря, Клуб Маркетинг <3