Ние, хората, сме емоционални създания. Заложено ни е дълбоко в корените и не можем да променим начина, по който сме устроени. Много често дори не осъзнаваме, че процесът на взимане на решения се базира на нашето усещане. Емоцията, която ни подтиква да отворим определена статия, да вземем новия модел обувки, да си купим нова кола, е мотивът да взимаме подобни решения и дори не го осъзнаваме. Най-добре би било обяснено с метафората, която Марк Менсън използва в книгата си „Всичко е прецакано“.
В тази книга, Марк Менсън описва двете наши страни – емоционалната и рационалната, като шофьор на кола и пасажер. Шофьорът на колата представлява нашата емоционална част – тя владее нашите решения, посоката, към която ще поемем и действията, които ще предприемем. А до шофьора стои пасажерът – рационалната ни част, която борави с факти, взима решения базирани на логика и мисъл, и ни води по правилния път. За съжаление, нашият „шофьор“ много често не се вслушва в съветите и насоките на пасажера и действа въпреки тях. Така работи нашият мозък.
Присъствието на такъв емоционален двигател, който да води голяма част от действията, които извършваме, е мотив за собствениците на бизнеси и големи корпорации да се възползват от това наше качество. Изображенията играят основна роля в зараждането на идеи и емоции у хората, без те дори да го осъзнават. Повече яснота може да ни придаде цитатът на Марсел Джъст, директор на Центъра за изобразяване на когнитивната функция на мозъка в Университета Карнеги Мелън, Питсбърг, Пенсилвания, който гласи:
„Разбирането на напечатан текст не е нещо, за което е създаден човешкият мозък. Отпечатаният текст е човешки артефакт. Много е удобен и е работил отлично в наша полза в продължение на 5000 години, но това е изобретение на хората. За сравнение, майката природа е вградила в мозъка ни способността да виждаме визуалния свят и да го интерпретираме. Дори говоримият език, който използваме, е много повече биологична даденост, отколкото четенето на писмен език.“
Марсел Джъст
Цитатът силно подкрепя последните събрани данни, които отчитат 94% повече посещения на уеб страниците, поради наличието на конкретно визуално съдържание и как 80% от текста в повечето уебсайтове бива игнориран от мнозинството. Ние сме същества, които преди всичко разчитат на визуалните си сетива. Нашето внимание е насочено към видимото, ярките цветове, големите предмети. И това визуално съдържание е двигателят, който мотивира нашето подсъзнание да взима решения вместо нас – и не можем да го променим.
Като имаме предвид, че хората биват повлияни много повече от изображенията, отколкото от текста, можем да използваме колкото се може повече визуално съдържание в нашите маркетинг и комуникация, за да въздействаме оптимално на аудиторията си. Но има ли значение какво е то? Има ли разлика между една снимка на хора с перфектни усмивки, пиещи кафе в офиса, и на една автентична снимка, направена на работещи хора в офис, които не са очаквали да ги заснемат?

Датският стартъп JumpStory е създаден поради тази и много други сходни причини – да остави изтърканите нагласени снимки на перфектни хора в миналото и да постави под прожектора истински изображения – такива, към които хората могат да свържат своите разбирания за реалност.
Един много добър пример за снимка, която е използвана до степен, до която вече не ни трогва, е на едно малко дете от африкански произход, което видимо живее в нечовешки условия и е с тегло под нормите. А целта на всеки един професионалист, който иска да привлече внимание към своят продукт или услуга, е да привлече вниманието на аудиторията си. За да бъде постигнат желаният резултат, трябва да се използва нов метод за достигане до хората – използването на истински изображения, такива които адресират настоящи тенденции, проблеми и събития. Това предоставя и базата данни на JumpStory – автентичност.
Какъв успех би пожънала една маркетингова кампания до голяма степен зависи от това по какъв начин е насочена тя към аудиторията – какви изображения са използвани, какъв и колко текст има, какво е съобщението на кампанията и дали то е ясно изразено. Едно изображение, просто по същност, но изпълнено с яснота и близост до реалността, може да направи една обикновена кампания в печеливша! Затова внимавайте откъде подбирате визуалното си съдържание и какво съобщение носи то.
Автор: Георги Байрактаров, Регионален мениджър в JumpStory