Не си сигурен, че имаш нужда от content маркетинг за своя бизнес? Ако се чудиш за маркетингова стратегия, която струва малко, а в същото време дава възможност за високо връщане на инвестицията, то ужасно много препоръчвам да се замислиш да включиш маркетинга на съдържанието в своя микс.
Световно известният маркетинг експерт Сет Годин казва: „Маркетинга на съдържание е единственият останал маркетинг.“ И го казва с причина. Създаването на собствено съдържание дава на твоя бизнес неимоверно много възможности за увеличаване на продажбите. Без значение дали пишеш няколко статии на седмица, записваш подкаст или снимаш оригинален видео клип, всяка форма на собствено съдържание помага до достигане до повече потенциални клиенти. Ако все още имаш съмнения относно имплементирането на тази стратегия към своя микс, смятам да оборя тези съмнения с тези няколко причини.
Маркетинга на съдържанието ще допълни текущата ти маркетингова стратегия
За много от бизнесите, content маркетинга изглежда като нещо, което е далеч от това, което правят. В действителност, това може да се окаже нещото, което липсва в пъзела. Възможно ли е вече да си стартирал PPC кампания? Фокусирал си се върху SEO? Опитваш се да увеличиш присъствието си в социалните мрежи? Мисля, че отговори с „ДА“ поне на един от тези въпрос.
Content маркетинга събира в себе си всичките тези маркетингови стратегии. Но как? За Pay per Click кампаниите дава по-голяма възможност на landing страниците. В някои случаи потребителите няма да са в покупателната фаза на продажбената фуния, но активно ще търсят повече информация за дадения продукт или услуга. Публикуването на блог статии, които се впускат в различни индустрии могат да се окажат перфектни за отговарянето на въпросите, които клиентите си задават. Веднъж когато даден потребител попадне на твоя статия, можеш да им показваш реклами, когато вече са напуснали сайта ти чрез Adwords ремаркетинг.
Ако вече си започнал да „инсталираш“ SEO към своя уебсайт, знаеш за важността на ключовите думи в увеличаването на позициите в търсените резултати (SERP). Чрез наличието на блог можеш да добавяш нови и нови ключови думи към търсенето, за да подобряваш позициите на сайта на бизнеса си.
Социалните мрежи са основни за повечето бизнеси, но намирането на релевантни и подходящи материали за споделяне с твоята аудитория могат да се окажат трудност. Както казах по-рано, чрез създаването на собствено съдържание, ще си в състояние да засилиш позициите си в социалните медии и да насочиш феновете си директно към сайта си.
Таргетиран трафик към уеб сайта
Content маркетинга може да подпомогне за увеличаването на трафика към уеб сайта чрез различните канали. Нещо още по-добро е, че този трафик е високо качествен. Повечето експерти споделят, че маркетинга на съдържанието е много по-ефективен от другите стратегии използващи съобщения. Също така, процентът конвертиран трафик към лийдове е много по-висок за разлика от друг тип стратегии. Създаването на статии и съответно трафика на сайта показва, че все повече потребители обръщат внимание на продукта или услугата ти и се интересуват от това, което им предлагаш. Това подпомага за създаването на по-добра връзка между твоя бранд и потребителите. Фактически, може да се каже, че маркетинга на съдържанието е единствената форма за определяне на връзката бранд-клиент в маркетинга.

Нисък риск
Без значение дали пускаш реклами във Facebook, стартираш PPC кампания или инвестираш в дисплейна реклама – всичко това ще ти струва пари. Всъщност всичките тези стратегии включват известна доза първоначални разходи. Понякога намирането на правилния подход изисква повечко пари, защото няма как още от първата PPC кампания да получиш страхотни резултати. Същото важи и за Facebook Ads и дисплейната реклама.
На обратната страна стоят content маркетинг начинанията. Той почти няма първоначални разходи и веднъж след като имаш собствен сайт, нямаш какво да губиш освен да имплементираш тази стратегия към своя маркетинг микс. Дори когато някоя статия се окаже пълен провал, коя статия набира повече харесвания и се коментира, ще разбереш къде грешиш и накъде да насочиш усилията си.
Всички други го правят
Винаги съм казвал, че не е нужно да вървиш заедно с тълпата, за да бъдеш успешен, но в този случай, когато всички твои конкуренти използват тази стратегия би било голяма загуба да не я включиш и ти към своята. Има статистика, че над 80 процента от B2B компаниите и над 70 процента от B2C компаниите използват content маркетинга в една или друга форма, за да развиват бизнесите си. Около 50 на сто от фирмите планират да разширят техния маркетинг на съдържанието в бъдеще. Ако все още не си част от тренда, колко време ще ти отнеме, за да се включиш? Осъзнаваш ли колко назад оставаш от конкурентите си? Не оставай назад в прахта, когато става въпрос за content marketing.