• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

Instagram не може да се крие зад Facebook повече

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Бизнес
0
Instagram не може да се крие зад Facebook повече

Преди шест години Facebook придобиха Instagram в една от най-големите технологични сделки за годината. А след това не направиха нищо. За добро!

Facebook остави Instagram сам. Приложението растеше главоломно и ставаше все по-релевантно всеки ден, крадеше от дела на конкурента Snapchat и заплашваше самият Facebook – една от причините, поради които те платиха толкова много пари, въпреки че през това време Instagram нямаше приходи.

Но въпреки всичко, Инстаграм беше готин и популярен. Тийнейджърите го обожаваха (и все още го обожават). А Facebook подходиха умно и запазиха разстоянието, защото осемгодишната й платформа започна да се чувства решително нелепо (особено при по-младите аудитории).

След придобиването, основателите на Instagram Kevin Systrom и Mike Krieger се присъединиха към Facebook и всичко изглеждаше прекрасно. След продажбата на една от най-мощните компании в света, те незабавно навлязоха в огромната аудитория и получиха достъп до ресурси, за които стартъпа можеше само да си мечтае в ранните си дни. О, и те станаха мултимилионери буквално за една нощ. Животът беше хубав и бъдещето беше светло.

По това време много критици се подиграваха на Facebook и твърдяха, че е дала прекалено много пари за приложението. Това беше много повече от приложение за камера и Facebook го знаеше.

През 2013 година, Facebook започна да тества реклами в Instagram с малка група от големи брандове, включително Ben & Jerry’s, Burberry, Lexus и Macy’s. В официалния си блог те обявиха този ход и изясниха, че рекламите изглеждат органични и неинвазивни: „Нашата цел е всички реклами, които виждате, да се чувстват толкова естествени за Instagram като снимките и видеоклиповете, на които много от вас вече се радват.“

Първоначално планът беше „да започне бавно“. И за известно време те останаха верни на думата си. Но тогава видяха знаците за големите пари, които неизбежно ще направят цената от 1 милиард долара да изглежда като кражба.

Instagram практически отпечатва пари.

Макар че нямаше много фенове около този начален тласък, беше ясно, че Facebook веднага разбра влиянието на новата си машина за пари. Предполагам, че ранните резултати за Instagram са били доста разтърсващи, ставайки въпрос за приходите. Те в крайна сметка го въведоха като незадължително разположение в платформата за рекламодатели (Ads Manager) през 2015 година, но това не продължи дълго. Instagram бързо се превърна в стандартно разположение за всички нови кампании, освен ако рекламодателят сам не го деактивираше ръчно.

Instagram не може да се крие зад Facebook повече

До септември 2016 г. имаше 500 000 активни рекламодатели в Instagram (въпросът е колко много не знаеха това). Само една година по-късно този брой се увеличи четири пъти до повече от 2 милиона рекламодатели в мрежата.

Според някои прогнози, Instagram се очаква да завладее по-голямата част от ръста на рекламните приходи на Facebook в близко бъдеще. И въпреки че Facebook задържат дълго време доста голям дял от глобалните приходи от реклами за мобилни устройства, тази обща цифра се очаква да се удвои от сега до 2021 година.

Днес Facebook открито насърчава всички компании да пускат реклами в Instagram. В Ads Manager, това е просто още един механизъм за показване на рекламите. Дори не се нуждаеш от профил в Instagram, за да показваш реклами в платформата.

Instagram не може да се крие зад Facebook повече

Защо? Защото Instagram буквално печата пари! Едно обикновено преминаване през фийд на Instagram ще покаже поне една платена публикация на всеки четири органични постове. А това поне според мен е много! В моя личен профил (@aptrail) нямам никакви спонсорирани постове (все още), докато при останалите акаунти, които притежавам, както и клиентските профили, с които работим – рекламите са навсякъде.

Малко хора обаче осъзнават, че 20% от съдържанието, което консумират в Instagram (или Facebook, по този въпрос), е спонсорирано.

Instagram не може да се крие зад Facebook повече

И докато повече от 30% от американското население използва Instagram днес, по-голямата част от тях дори не знаят, че Facebook притежава приложението. По-рано тази година Сара Фрайър написа отлична статия за способността на Instagram да остане незасегнат по време и след скандала Cambridge Analytica. От културна гледна точка Instagram успя да запази очарователен образ и да се отдели от Facebook.

Instagram не може да се крие зад Facebook повече

В действителност всички проблеми асборбирани от Facebook, са и проблеми на Instagram. Фото приложението е инжектирано от дълго време в рекламния продукт на Facebook, а данните използвани за реклама, са едни и същи, което означава, че всяко манипулативно поведение на по-голямата платформа засяга и двете. Не можем да забравим, че Instagram също знае всичко за нас. Facebook дори работи върху идеята да използва историята на местоположенията ти за таргетиране на рекламите в Instagram.

От друга страна, компанията от Menlo Park – въпреки недостатъците си – има право прави това, което иска с Instagram. Удивително е колко хора ги третират като отделни единици, когато те са едно цяло. Кара Шишър твърди, че Facebook отчаяно се нуждаела от някой като Systrom, който да може да се изправи в защита на Instagram, но нека не забравяме, че той продава компанията си на тях. Когато се съгласиш с продажбата, ти се отказваш от властта. 

Без значение дали обществото го приема или не, Instagram също е толкова обезпокоителна като компанията-майка.

Facebook неотдавна обяви, че Адам Мосери, изпълнителният директор на News Feed, сега ще ръководи екипа на Instagram. Той със сигурност е компетентен лидер с много опит, но задачата, която предстои, може да бъде непреодолима.

През последните две години Facebook преживява абсолютен кошмар, който се влошава. Внезапните напускания от съоснователите на трите най-големи придобивки (WhatsApp, Instagram и Oculus) също не помогнаха на тяхната текуща PR криза. Но сред целия хаос, Facebook успешно постави Instagram като невинен минувач отново и отново. Освен че краде всичко от Snapchat и прави приложението по-пристрастяващо, основната цел на Facebook е да превърне Instagram в символ на оптимизъм.

Въпреки тези цели на Facebook, Instagram измъчвано от безброй токсични проблеми с течение на времето, включително неволното насърчаване на онлайн тормоза, насилието върху деца, проблемите с психичното здраве и наркотиците.

Независимо дали обществеността го приема или не, Instagram е също толкова проблемен, колкото и компанията майка, а веселата икона на началния екран е просто прикритие.

Теми: facebook adsfacebook маркетингinstagram adsinstagram маркетингинстаграминстаграм маркетингмаркетинг в социални мрежионлайн присъствиеприсъствие онлайнсоциални медиисоциални мрежистатистики за инстаграмфейсбукфейсбук маркетинг
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

кредит за бизнес
Бизнес

Бърз кредит за стартиране на бизнес

Следващ
Какво е performance маркетинг? (ръководство за начинаещи)

Какво е performance маркетинг? (ръководство за начинаещи)

Най-новото

  • Психология на бързия кредит
  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.