• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Финанси

Heineken купува дела на Coca-Cola в „Загорка“

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Финанси
0
Heineken купува дела на Coca-Cola в "Загорка"

Най-големият производител на бира в Европа и вторият в света по обем на продажбите, холандският Heineken, е договорил придобиването на почти пълен контрол върху пивоварна „Загорка“. В сделка, която подлежи на одобрение от регулаторните власти, ще бъде извършено прехвърляне на косвеното участие на Coca-Cola HBC в капитала на „Загорка“, с което делът на Heineken в компанията ще достигне до 98.86%. Стойността на сделката не се съобщава. За последните седем години старозагорската пивоварна се наложи като лидер в бранша с пазарен дял от 29% за 2013 г.

20 години по-късно

Навлизането на холандския пивоварен гигант в „Загорка“ датира отпреди 20 години. През 1994 г. компанията придобива мажоритарен дял в старозагорската фабрика съвместно с Coca-Cola HBC. Към настоящия момент 98.86% от капитала на „Загорка“ АД е собственост на Brewmasters Holdings Limited, а индивидуални акционери и юридически лица държат 1.14%.

Brewmasters Holdings Limited е изцяло притежание на Brewinvest, което е съвместно предприятие (50:50) между Brau Union International (изцяло собственост на Heineken International) и Coca-Cola Helenic. Предстои Heineken International да изкупи Brewmasters Holdings, с което холандската група ще наложи почти пълен контрол върху старозагорската пивоварна.

Оттам не дадоха информация каква е цената на сделката, но уточниха, че се очаква тя да бъде финализирана през четвъртото тримесечие на 2014 г. В прессъобщение изпълнителният директор на „Загорка“ Николай Младенов заявява, че с тази стъпка Heineken затвърждава дългосрочния си ангажимент към предприятието и изразява надежди, че инвестициите ще продължат. За последните 20 години във фабриката са вложени повече от 133 млн. евро, с които е извършена цялостна модернизация и увеличаване на производствения капацитет. В момента в пивоварната работят 510 души. Сред най-успешните марки бира в портфолиото й са „Загорка“ и „Ариана“, както и международните премиум брандове Heineken и Desperados.

Сделка във време на спад

Преди оттеглянето на Coca-Cola HBC от старозагорската пивоварна „Загорка“ подготви раздаването на дивидент от неразпределените печалби за минали години. На общо събрание, проведено на 11 август, бе гласувано за изплащане на общо 75.8 млн. лв., или по 27.96 лв. на акция. Това е три пъти повече от размера на последния дивидент, изплатен през 2011 г.

През юли Съюзът на пивоварите в България отчете 6% свиване на продажбите на българска бира заради студеното лято и увеличаващия се внос на бира. Тогава изпълнителният директор на „Загорка“ Николай Младенов прогнозира, че в оставащите месеци до края на годината общият спад може да бъде балансиран до 3%.

Теми: heinekenzagorkaзагоркакока-колаКупуванапазарпарисделка
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

кредит за бизнес
Бизнес

Бърз кредит за стартиране на бизнес

оценка на риска
Бизнес

Търговия и инвестиции: Оценка на риска и възможностите на финансовите пазари

Следващ
Всичко, което трябва да знаете за една успешна crowdfunding кампания

Всичко, което трябва да знаете за една успешна crowdfunding кампания

Най-новото

  • SEO 360° – как AI и GEO оптимизацията дават конкурентно предимство?
  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
писане на статии и публикуване
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.