Интелигентните кампании в Google Ads са един от най-лесните начини да потопите краката си в света на PPC и дигиталния маркетинг.
Ако сте зает собственик на малък бизнес, който иска да узнае дали Google Ads може да сработи за вашия бизнес, стартирането не е трудно.
И ето затова умните кампании имат място в Google Ads.
Какво можете да направите с тях и дали резултатите са толкова добри, колкото и обикновените рекламни кампании в Google?
Ето всичко, което трябва да знаете за интелигентните кампании, как да ги използвате и дали трябва да ги използвате във вашия собствен бизнес.
Пускането на рекламна кампания в Google не е лесна задача. Трябва да овладеете всякакви неща.
Например, трябва да научите ключовите думи, отрицателните ключови думи, насочването, персонализираните аудитории, разширенията на рекламите, гео-насочването, определянето кога да наддавате и кога да не наддавате и т.н.
Мога да продължа още и още.
Но когато управлявате малък бизнес, където длъжностната ви характеристика отговаря на всяка роля, е почти невъзможно да намерите време.
А наемането на външна PPC агенция може да се окаже правилното решение. А когато става въпрос за агенция – правилното решение е PRFirm.
Интелигентните кампании на Google Ads са тук за вас.
Какво е Google Ads Smart Campaigns?
За да обясним адекватно какво представляват интелигентните кампании и ролята, която изпълняват в пакета Google Ads, трябва да започнем отначало.
Google пусна AdWords Express на обществеността през 2011 г., като възнамерява да опрости оригиналната им сложна платформа по по-интуитивен начин за реклама с Google.
Главно идеята беше всичко да се автоматизира и опрости. С обикновените Google Ads кампании имате безброй фактори, които трябва да контролирате.
От наддаване до проучване на ключови думи, създаване на реклами и други. Това е като работа на пълен работен ден, за да управлявате един акаунт до максималния му потенциал.
Дори цялостното табло за управление на Google Ads може да бъде непосилно за нов потребител:
И точно тук влизат Google Ads Smart Campaigns.
Но къде изчезна AdWords Express?
Ако се чудите къде отиде AdWords Express, не се притеснявайте, той все още съществува.
През 2019 г. Google го превърна в част от пакета Google Ads и преименува секцията в „Умни кампании“.
Вместо отделно табло за управление и URL адрес, сега трябва да създадете интелигентни кампании, като създадете нова кампания в Google Ads и изберете „Smart“ като тип кампания.
Но това не означава, че действителното потребителско изживяване се е променило.
Интелигентните кампании все още поддържат простото потребителско изживяване и е много по-лесно да се ориентирате за някой, който или (1) има ограничено време и ресурси, или (2) малко или почти никакъв опит с рекламата с плащане на кликване.
Освен че са опростени, интелигентните кампании все още помагат на бизнеса да използва рекламите в собственостите на Google, за да стимулира продажбите.
Както при всяка реклама, за да се възползвате от тях, трябва да продавате продукти или услуги, независимо дали чрез физически магазин или онлайн магазин.
Ако изберете Smart Campaign, вероятно няма да ви отнеме дори 15 минути, за да започнете.
Къде се показват рекламите Ви?
С помощта на интелигентни кампании можете да показвате реклами за вашия бизнес в мрежата за търсене, да таргетирате към мобилни устройства, Google Maps и дори Adsense партньори на Google.
И така, какви са предимствата? Защо малкият бизнес трябва да използва интелигентни кампании?
Защо трябва да използвате интелигентни кампании в Google Ads?
Умните кампании получават доста лоша репутация.
PPC експертите и някои маркетинг специалисти го определят като безсмислена загуба на време / пари.
Но това е доста далеч от истината. Казвам го от личен опит с нашите клиенти в PRFirm.
Умните кампании все още са страхотен рекламен продукт за малки фирми с малки бюджети, които нямат технически познания.
👉🏻 Много по-просто табло и доклади
Умните кампании имат много, много по-опростен интерфейс от обикновените кампании. Прегледът на кампанията ви дава всичко, което начинаещият трябва да знае от пръв поглед.
Най-отгоре можете да видите визуализацията на вашата реклама, разбивка на информацията за вашата компания и целта на вашата кампания. След това виждате импресии, кликвания и изразходваната сума.
Ако превъртите надолу, можете да видите петте основни показатели, за които отчита интелигентната кампания:
Основният отчет показва импресии, кликвания, разходи за реклами, реализации и действия с картата. Тъй като целта на тази кампания беше „Повиквания“, тя показва „Кликвания върху обаждания“ вместо редовни реализации.
Основните настройки на рекламите, които можете да намерите в долната част на същата страница.
Тук можете да контролирате бюджета, насочването по местоположение и категорията и информацията за бизнеса си. (Категорията и информацията за бизнеса помага на Google автоматично да се насочва към подходящи ключови думи за вашия бизнес.)
👉🏻 Спестете време за настройка и оптимизиране на кампании
Интелигентните кампании не са по-примитивни в своите възможности за насочване от обикновените кампании. Основната разлика е, че алгоритъмът на Google се справя с повечето напреднали решения.
Затова поради опростените опции прекарвате много по-малко време в платформата, за да гарантирате, че тя работи безпроблемно. Най-същественото предимство на интелигентните кампании е, че те се насочват и оптимизират.
Google напълно автоматизира работата, създавайки реклами въз основа на вашия уебсайт и вашия профил в Google My Business. Те последователно се оптимизират и настройват въз основа на най-добрите практики.
Разбира се, можете да редактирате текста на тези реклами, като щракнете върху връзката „Редактиране на реклама“ под прегледа на вашата реклама.
След като създаде рекламите, Google избира най-добрите разположения в зависимост от вида на бизнеса ви.
Например, ако пускате реклами за местния си бизнес, те автоматично ще насочват към аудитории, които търсят във вашия район, или ще показват рекламите ви директно в списъците на Google Maps.
В сравнение с обикновените кампании не е нужно да управлявате десетки инструменти, отчети и модификации на офериране, за да постигнете успех.
Ако лекотата на използване ви притеснява, което означава, че сте сравнително нови в пространството на PPC, Smart Campaigns са фантастична отправна точка.
Тя ви позволява да имате известен контрол над акаунта си, без да ви затрупва с твърде много функции.
Настройването на първата ви кампания и реклама отнема само 15 минути, докато може да ви отнеме часове, ако не и дни, за да го направите в обикновен акаунт в Google Ads.
Насочването е друга уникална функция при интелигентните кампании.
Вместо да играете с персонализирани аудитории, IF функции, ремаркетинг и разнообразни показатели за насочване, можете да оставите Google да свърши работата вместо вас.
Не е нужно дори да вдигате пръст, за да постигнете точно насочване към аудиторията – задача, която обикновено отнема месеци усъвършенстване, за да се овладее.
Ако все още искате контрол върху кои ключови думи да таргетирате, имате възможност да управлявате кои фрази за търсене или ключови думи насочвате или изключвате от кампаниите си.
Можете да получите достъп до тези опции, като щракнете върху връзката „Управление на всички“ в секцията „Фрази за търсене“.
Предоставяйки ви контрол върху основите и автоматизиране на останалите, Smart Campaigns са завладяващи.
Ако търсите простота в крайна сметка с резултати за най-долния ред, трябва да помислите за Smart кампании за целия опит на Google Ads.
Но какво да кажем за потенциалните недостатъци?
Недостатъците на интелигентните кампании
На повърхността интелигентните кампании изглеждат невероятно завладяващи. Може дори да е трудно да разберете защо всички не ги използват.
Прекарвайте по-малко време, за да постигнете страхотни резултати и възвръщаемост на инвестицията.
Звучи обещаващо, нали? Но не толкова.
👇🏻 Достъп до по-малко данни
Семплото табло за управление и отчитането идват с неоспорим недостатък: имате достъп до по-малко данни. Само защото прекарвате по-малко време, това не го прави автоматично най-добрият избор за бизнеса.
Що се отнася до PPC, повече информация е почти винаги по-добра. Вземането на информирани решения за вашия бизнес изисква данни.
И за съжаление, интерфейсът за интелигентна кампания на Google Ads не ви дава толкова много достъп до или контрол върху вашите данни. Той е предназначен да бъде лесен за използване от собственик на малък бизнес, който иска да получи малко повече признание при локално търсене или Google Maps.
Но тези възходящи страни могат да станат недостатъци бързо. Първо, повечето рекламодатели бързо надхвърлят платформата. Само за няколко седмици вероятно няма да бъде достатъчно, за да получите максимални ползи от PPC.
Интелигентните кампании са отлична платформа за тестване, за да видите колко добре можете да постигнете с PPC. Всъщност, в скорошно проучване на BrightLocal, повечето анкетирани маркетингови клиенти заявяват, че редовните кампании в Google Ads са много по-ефективни от интелигентните кампании (AdWords Express в графиката):
Огромните 77% казват, че редовните кампании са по-ефективни. Защо? Тъй като простотата може да бъде полезна за заетите собственици на бизнес, но не им предоставя инструменти, които са неразделни за успеха в Google Ads.
👇🏻 По-малко контрол на мястото, където се показват рекламите
С интелигентните кампании насочването е по-важно за Google. Не е необходимо да е лошо, но ви дава много по-малък контрол върху това къде се показват рекламите ви.
Отрицателните ключови думи са чудесна функция, която ви позволява да гарантирате, че не губите пари за показване на реклами за грешни думи за търсене.
Отрицателните ключови думи ви помагат да филтрирате нежеланите ключови думи, които ви струват пари. Например, нека си представим, че получавате кликвания за „автокъща на употребявани автомобили“, но отдавате само нови превозни средства.
Тези кликвания вероятно ще доведат до почти никакви реализации и тонове пропилени пари. Отрицателните ключови думи ви позволяват да ги филтрирате.
Въпреки че донякъде можете да направите това в Smart Campaigns, като проверите и премахнете отметката от фразите за търсене, това не е достатъчно конкретно, тъй като дори и обикновени типове съвпадение могат да повлияят масово на отрицателни ключови думи.
С максимален радиус от 70 километра за насочване към потребители, възможностите ви за разширяване на бизнеса също са ограничени. Ако отворите магазин някъде другаде в града, трябва да създадете нова кампания от нулата, вместо просто да добавите местоположението.
Друг проблем са рекламните разположения. Въпреки че Smart Campaigns има повечето от същите разположения като обикновените кампании, не можете да решите къде да показвате рекламите си.
Това означава, че имате малък контрол върху персонализирането на рекламите към всяко разположение, което вероятно води до по-ниски проценти на реализация. (И повече пари, похарчени за реклама.)
Като цяло недостатъците на Smart Campaign са тясно свързани с техните предимства.
Простотата, автоматизацията и спестяването на време са страхотни. Никой не спори срещу това. Но те също ограничават потенциала ви за оптимизация и успех.
Кой може да извлече най-големите награди от интелигентните кампании на Google Ads?
Google Smart Campaigns са предназначени за местни фирми с наличие на физически обекти.
Трябва да регистрирате бизнеса си в Google My Business и да се листнете в Google Maps, за да започнете интелигентна кампания.
Но защо бихте избрали интелигентни кампании над пълното изживяване с Google Ads, дори ако сте местен бизнес?
Просто е:
Групата, която може да се възползва максимално от интелигентните кампании, е склонна да маркира тези квадратчета:
- Малък бизнес с местно присъствие
- Нисък бюджет за реклама
- Няма маркетинг персонал
- Няма пари за консултанти / агенции
- Собственикът / персоналът е твърде зает, за да се научи как ефективно да стартира стандартните Google Ads
Истината е, че Smart Campaigns са създадени специално за малък бизнес със само няколко служители. Ако ежедневно имате пълни ръце, но бихте могли да поемете няколко допълнителни клиенти, Smart Campaigns може да е за вас.
Той е предназначен за собственика на бизнес, който носи множество шапки, изпълнява всичко – от продажби, финанси, маркетинг и други.
Ако нямате три до пет часа седмично, за да се посветите на управлението на Google Ads, Smart Campaigns ще генерира трафик (както онлайн, така и офлайн) за вашия бизнес.
Ако се интересувате от изграждане на вашата PPC стратегия, за да се превърнете в масивна част от стратегията ви за придобиване на клиенти, вероятно ще трябва да се разклоните от Smart Campaigns в дългосрочен план.
5 основни съвета за успех с интелигентните кампании на Google Ads
Ако решите да започнете начинанието си с интелигентни кампании на Google Ads, ето пет основни съвета, които да ви ориентират.
💲 Започнете с малък бюджет.
Може би най-важният аспект на вашата интелигентна кампания е вашият бюджет. Защо? Защото Google почти контролира всичко останало.
Ако не зададете бюджет и се придържате към него, можете да очаквате този бюджет да свърщи бързо.
И тъй като имате по-малък достъп до информация за отчитане, проследяването на възвръщаемостта на инвестицията не е толкова лесно. Освен ако не използвате външен софтуер за проследяване на реализациите, което е малко вероятно, ако използвате интелигентни кампании, важно е да започнете с малко пари.
Интелигентните кампании са създадени за тестване на водите на PPC. Ако искате да инвестирате хиляди левове месечно в PPC или SEM, трябва да се свържете с местна агенция или маркетингов консултант.
Започнете, като отделите малък бюджет и поработете до удобен бюджет въз основа на отчетения успех в таблото за управление.
След като направите това, можете или да обмислите увеличаването на този бюджет или да направите скока към пълното преживяване с Google Ads.
⏱ Настройте рекламите си за показване в работно време.
Например, ограничено ли е текущото ви работно време между 9-5? Имате ли хора по телефонни линии от 1-5?
В зависимост от вашия бизнес рекламният график може да окаже значително влияние върху ефективността за потребителите.
Ако пускате реклами, които водят телефонни обаждания след работните часове, тези обаждания ви струват пари.
Използвайки новата функция за планиране на реклами, не забравяйте да настроите рекламите си за работно време или да ги персонализирате ежедневно, в зависимост от вашите нужди.
Не е необходимо да бъдете еднообразни всеки ден. Ако в някои дни имате по-дълго работно време, можете да промените графика, за да отразите това.
Ако основният рекламиран начин за връзка с вашия бизнес е имейл формуляр, трябва да помислите за пускането на рекламите 24/7.
👨🏻💻 Следете внимателно фразите за търсене.
През първите няколко седмици на вашата интелигентна кампания не забравяйте да следите внимателно фразите за търсене в таблото за управление. Тези фрази контролират къде се показват рекламите Ви в Google Търсене, Google Maps и на хиляди уебсайтове в дисплейната мрежа на Google.
Ако видите думи за търсене с ниско търговско намерение (обикновено включващи думата „безплатно“ или „най-доброто“), уверете се, че сте деактивирали тези думи.
Потребителите, които търсят такива видове ключови думи, е малко вероятно да закупят вашите продукти или услуги.
Използвайте професионални снимки за вашата обява в Google My Business
За да получите пълния потенциал на интелигентните кампании, трябва да имате списък с Google My Business и да го свържете с профила си в Google Ads.
Тя позволява на рекламите да се показва в резултатите от Google Maps и търсещите да искат указания за вашия магазин. Отделете време и го напълнете с професионални снимки.
Като местен бизнес, един от най-ефективните ви инструменти за продажба е как бизнесът ви се показва онлайн. Потребителският ви профил в Google Maps е голяма част от това, още повече, ако провеждате интелигентна кампания в Google Ads.
☎ Използвайте софтуер за проследяване на разговори.
Проследяването на обажданията е трудно. Това е по същество извършване на офлайн активност (телефонни обаждания) и превръщането му в онлайн показатели.
За съжаление на потребителите, Google Ads не предоставя подробно проследяване на обажданията.
В Google Ads можете да виждате само кодове, дати, часове и продължителност на обажданията.
Въпреки че това може да ви даде обобщена представа за реализациите, това не е достатъчно. Продължителността на повикването не гарантира непременно продажби. И самото познаване на регионалния код не ви помага да проследявате реализациите.
Например, ако сте местен бизнес, по-голямата част от обажданията ви ще бъдат местни. Значението на всички онези кодове в потвърдения отчет за обажданията няма да ви каже нищо. Няма да имате представа кой е действителен, от кой телефонен номер е преобразуван и от кой източник или ключова дума.
Това прави почти невъзможно да се разбере кои обаждания са генерирани от реклами и кои не са били. Вместо да банкирате тези неясни отчети, използвайте външен софтуер за проследяване на обаждания като CallRail. Свързвайки го директно с Google Ads, можете да започнете да проследявате пълноценни телефонни разговори само за няколко минути с функции като безплатно записване на разговори.
Когато някой се обади на вашия бизнес, CallRail ще запише информацията си в таблото ви за управление. Това включва информация като телефонни номера, пълни имена, местоположения, ключови думи и източници.
Дава ви ясна картина кой е реализирал и къде е генерирана водещата позиция. Използването на външен софтуер за проследяване на повиквания е от съществено значение за по-добро проследяване на телефонни разговори в интелигентни кампании и кампании в Google Ads като цяло.
Финални думи
Google Ads е невероятно сложна платформа, към която да се приспособите, камо ли да провеждате успешна кампания.
Броят на детайлите, с които трябва да сте наясно, за да стартирате успешно акаунт в Google Ads, е умопомрачителен.
Има безброй отчети, табла за управление, показатели, инструменти и настройки за използване и анализ. Повече от всякога през 2019 година.
Опростявайки вашите опции и автоматизирайки процеса, едва ли трябва да докоснете платформата, за да стимулирате клиентите и продажбите.
Умните кампании автоматично показват реклами на местните жители във вашия район, за да стимулират посещения на уебсайтове, онлайн продажби и офлайн посещения в магазина.
Това е чудесен, евтин начин за увеличаване на продажбите.
И така, какво мислите? Вече използва лите интелигентните кампании на Google Ads? Работят ли за вас? Или смятате да ги опитате? Уведомете ни в коментарите!