PR и маркетингът за мода и лукс е малко по-различен от този, който откриваме за конвенционалните брандове. В крайна сметка продуктът е от висок, среден или добър клас и свързаният с него целеви пазар неизбежно е различен. Нещо повече, последните тенденции и подходящите канали за комуникация се развиха значително през последните няколко години и тези промени често изискват нова перспектива.
Но как точно това се превежда в PR и маркетинг сферата за 2021 година? По-конкретно, къде трябва да насочват усилията си модните или луксозните марки през тази година?
Нека да разгледаме пет нови правила за PR и маркетинг за модни и луксозни марки през 2021 година.
ТикТок реклама и ТикТок видеа в модната индустрия
Бумът на социалната платформа за видео споделяне TikTok продължава, а тенденцията за намаляване не изглежда да бъде скоро.
Търговците и маркетинг специалистите могат да се възползват на максимум от възможностите, които платформата дава, за да популяризират своите бизнеси и да достигнат до още по-голяма аудитория от потребители.
На първо четене ми хрумват толкова много идеи, които можем да имплементираме чрез нашите клиенти в модния сектор и със сигурност ще станат доста добри. А защо не и дори viral.
Производителят на дамски дрехи Mariott е един от тези брандове, които максимално използват всички възможни канали от своя маркетинг микс, за да достигнат до нови и нови клиенти, както и да комуникират с настоящите си, за да сплотят връзките си с тях.
ТикТок може да бъде перфектен канал за бранд осведоменост и достигане до възможно най-много нови потребители.
Разработване на чатботове за подобрен PR и маркетинг
Нека бъдем честни, повечето хора използват чат ботове много повече от това, което знаят за тях. С други думи, чатботовете са изключително разпространени в съвременните уебсайтове, но изглежда, че повечето марки все още до голяма степен не знаят за тяхното значение.
Виждаш ли, че индустрията за чатботове в момента струва ужасно много милиони долари и се очаква цифрите да растат експоненциално през следващите пет години. Амазон, Ebay и Facebook са само няколко от големите имена, които използват този изкуствен интелект и тази тенденция вероятно ще продължи и през 2021 г.
Но как чатботовете могат да подобрят PR и маркетинг за модни брандове?
Е, чатботовете увеличават ангажираността сред потребителите и е известно, че подобряват нивата на задържане на клиентите. В този смисъл чатботовете могат да се използват като доказано средство за комуникация и цената е значително по-ниска в сравнение с конвенционалното обслужване на клиенти, продажби и т.н.
От друга страна, в момент, когато традиционният призив за действие изглежда остарял, чатботовете могат да бъдат много ефективни при принуждаването на онлайн потребителите да се регистрират, да оставят свои мейли или да изпълняват други действия, които маркетинг експертите искат от тях.
Овладяване на съдържанието в дълга форма и последните тенденции в дизайна
Може да си забелязал значителен спад или увеличение по отношение на класирането при търсене през миналата година. Просто казано, това се дължи на последния „medic update“ от Google, която даде ясни предпочитания към уебсайтове с дълго съдържание. Излишно е да казвам, че това илюстрира как модните и луксозни марки трябва да възприемат съдържанието с дълги форми като част от тяхната маркетингова стратегия, но това е само част от историята.
Виждаш ли, дори тенденциите в уеб дизайна показват някои от най-важните аспекти, върху които PR и маркетингът трябва да бъдат фокусирани. Например персонализираните илюстрации са изключително популярни през последните три-четири години и предлагат уникални начини за брандовете да предадат по-точно или цветно послание. Нещо повече, има ясен преход от стандартна типография към смели и елегантни букви, които могат да свършат много по-добра работа за вливане на личност в действителния текст.
Имайки това предвид, последните тенденции предполагат, че PR и маркетингът за модни марки трябва да обръща по-голямо внимание на дизайна и да използва тези тенденции, за да останат на върха на играта си.
Маркетинг чрез сторита (Stories)
Както знаеш, Instagram Stories достигна нова парадигма през миналата година с повече от 700 милиона потребители месечно, публикуващи история след история. Това покачване не беше нищо по-зрелищно, но също така беше до голяма степен очаквано, тъй като повече от 40% от професионалистите използват тези истории като част от своите маркетингови усилия.
Но защо тези сторита са толкова важни?
Най-просто казано, поведенческото съдържание е най-бързият начин за комуникация чрез информация и свързване с онлайн потребители едновременно. Това не означава, че Instagram са единственият път напред, а по-скоро обяснява как историите се оказват най-ефективната тенденция в съвременния маркетинг.
Имайки това предвид, PR и маркетингът за модни брандове трябва да помисли как могат да използват истории за популяризиране на своята марка. Например, може би марката може да говори с умиление за своите клиенти или да публикува истории за талантливи хора зад кадър. Изображенията, видеоклиповете и илюстрациите са фантастични инструменти за това ориентирано към истории съдържание и статистиката предполага, че това е най-мощното съдържание.
Избор на влиятелни инфлуенсъри пред рекламите и измерване на резултати
Не един и два пъти сме говорили за инфлуенсър маркетинг тук в MarketKing. Но подобни кампании трябва внимателно да бъдат изпипани и да се изработват много прецизно.
Facebook, Instagram и Google Ads наистина се изчистиха през последните няколко години, като всеки последен бизнес бързаше да се възползва от „евтината“ реклама. Вярно е, че цените за популяризиране и маркетинг по тези канали все още се считат за ниски и отлично средство за достигане до клиентите. Въпреки това, последните тенденции показват, че този фокус е в нова посока, като все повече и повече маркетолози се фокусират върху влиятелни лица вместо традиционните реклами.
Но тук е добре да отбележим, че най-добре си остава използването на всякакви канали в общия ни маркетинг микс за достигане на високи нива на ROI и дори ROAS.
От друга страна, изчисляването на истинската стойност на маркетинга с инфлуенсъри беше един от основните проблеми за маркетолозите през последните години. Това означава, че повечето търговци не са сигурни какво трябва или не трябва да плащат за сътрудничество с определени влиятелни лица. В някои случаи нещата се оправиха, но липсата на измерими показатели означаваше, че много маркетингови усилия бяха недостатъчни.
Финални думи за тенденциите в маркетинга свързани с модни брандове
Когато разглеждаш тези последни тенденции и проблеми, трябва да си наясно, че маркетингът с влияние е все още изключително важен за модни и луксозни марки. Въпреки това ще бъде също толкова важно да се измери тази статистика през следващата година, така че марките да могат да осигурят възможно най-добрата възвръщаемост на инвестициите си.